Toon posts:

Digitale Camera, welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een digitale camera kopen en zit te twijvelen tussen de Sony P-1 of de Canon S20. Budget rond de FL2000.

Wie heeft hier ervaring mee of misschien een andere camere? Ik heb al gekeken op www.megapixel.net maar die hebben alleen maar beoordelingen. Ik wil ervaringen/tips, enz.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Kijk eens op http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp
daar kan je bijna al je wensen opgeven mbt een camera.... verder staan er enorm veel onafhankelijke reviews....

• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Sony Snapshot...heb de f707v (ofzo) en die is erg lekker... 2500 piek.

Een heel groot en stoer systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Daar had ik inderdaad ook gekeken.

Maar wat is de ervaringen van jullie

Of eventueel de andere aanraders rond mijn budget?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op Wednesday 14 March 2001 18:49 schreef rednar het volgende:
Daar had ik inderdaad ook gekeken.

Maar wat is de ervaringen van jullie

Of eventueel de andere aanraders rond mijn budget?
Ik denk dat het onverstandig is om op deze wijze naar een camera te zoeken...
Wat zijn je eisen/wensen.... ik denk dat dat belangrijke informatie is (naast de prijs uiteraard).
Want eh.... er zijn genoeg camera's onder de 2000 gulden...
Agfa ePhoto CL18 Nikon Coolpix 100 FujiFilm FinePix 1300 Epson PhotoPC 600 Epson PhotoPC 550 Toshiba PDR-M11 Epson PhotoPC 500 Agfa ePhoto 1280 FujiFilm FinePix 2300 Kodak DC200 HP PhotoSmart C200 HP PhotoSmart C20 Olympus D-360L Nikon Coolpix 300 FujiFilm MX-1200 FujiFilm MX-500 Epson PhotoPC 650 Olympus C-1 Kodak mc3 Kodak DC200 plus

Verwijderd

Topicstarter
Mijn wens is een goede camera. :)

Ik wil mooie foto's kunnen maken en ook zo af en toe snel achter elkaar. Tevens moet er een mogelijkheid zijn veel geheugen in te douwen om deze dan mee te nemen op vakantie en die foto's dan af te laten drukken.

Verwijderd

De beste die er tekoop is:

Nikon Coolpix 990

Zie alles testen die er van deze digitale camera zijn en je zult zien dat ie altijd bij de top zit of wint

Verwijderd

Topicstarter
Maar die is ook meteen al weer 500 piek duurder....

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 19:53 schreef rednar het volgende:
Maar die is ook meteen al weer 500 piek duurder....
tis wel de beste digitale camera die er te koop is.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de testen wel ja.

Maar hij is ook vrij groot en niet echt mooi qua design.

• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

als je snel foto's achter elkaar wilt nemen moet je goed opletten, want de meeste digitale toestellen hebben een tijdje nodig om het beeld in het geheuegen te plaatsen...

Een heel groot en stoer systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Maar zou de Sony P-1 vrij snel zijn?

2/3 seconde noem ik snel....

Wat halen de gemiddelde camera's ronde 2000 gulden voor snelheid?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op Wednesday 14 March 2001 20:02 schreef rednar het volgende:
Maar zou de Sony P-1 vrij snel zijn?

2/3 seconde noem ik snel....

Wat halen de gemiddelde camera's ronde 2000 gulden voor snelheid?
Zegguh... gaffel... je geeft aan dat je de site www.dpreview.com al bekeken had... in je post na mijn eerste post, zei je eerst dat je daar niet veel interessants kon vinden...
Volgens mij moet je die site nog maar eens goed doorspitten.. :(
Antwoord op je vraag staat namelijk gewoon hier
Zelf een beetje moeite doen kan ook geen kwaad...

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 22:21

ChUcKiE

Dus........

Ik kan je wel een Sony 505f (ofzoiets)verkopen voor 1875,-- inclusief 8 en 16MB stick...is leuke camera!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

S20 niet doen.. Dan betaal je alleen maar voor de pixeltjes en kan je net zo goed de S10 nemen (die zelfs nog beter uit te tests komt).. Mijn ervaringen met de S10 zijn zeer goed :)

Maar met jouw budget zou ik zeeer zeker gaan voor de Canon Powershot G1... 2000 DM in Duitsland :9~

Verwijderd

Ik heb zelf de Sony DCS-F505v, perfecte camera!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb een Powershot S20 en ik ben er erg tevreden over. Misschien dat de S10 wat meer value for money biedt (hoewel...je krijgt dan ook maar een 8 Mb flashkaartje ipv 16 Mb bij de S20)

Hij is snel (foto opslaan in hoogste kwaliteit duurt misschien 3 seconden), klein en maakt behoorlijk goede foto's. Ik heb er nu 64 Mb inzitten en dat is meer dan zat. In de automatische stand kun je dan bijna 70 foto's maken (hoogste resolutie, gemiddelde kwaliteit)

Het is wel veel meer een "consumentencamera" vergeleken met bijv. de Nikon Coolpix 990 -> zaken als sluitertijd, diafragma, belichting etc. kun je niet handmatig instellen. Er zijn wel verschillende voor-instellingen (nachtopname etc.) maar da's toch een beetje behelpen.

Maar inderdaad...rond de 2000 gulden heb je erg veel keuzes. DPreview.com is een erg goede site, alleen zijn niet alle modellen ook (goed) in Nederland verkrijgbaar.

Verwijderd

de 505 is wel leuk en maakt errug mooie plaatjes, alleen duurt het scherpstellen iets te lang en kun je niet lekker snel achter elkaar foto's maken.

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 11:19

ilrenato

Pizzah!!!!

De olympus C-3000 of C-3030/3040 wordt goed getest en heeft als voordeel dat er een soort cache ram in zit zodat je snel plaatjes kan schieten.

http://www.deprijs.nl/index.cfm?type_id=1691

En is nie duur, vriendje heeft er een :9

Duzzzzzz

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb hier de Canon Powershot S20 van m'n pa liggen. Erg goed ding. Standaard 16 MB geheugen, zit nu 64 MB in :). Da's goed voor zo'n 250 foto's in gemiddelde kwaliteit en resolutie. Batterijen gaan vrij lang mee in vergelijking met andere camera's. Ding is vrij snel aan als je wat wilt maken, en foto's worden via het internet cachegeheugen op de CompactFlash card geschreven, erg snel gaat dat. Ook heb je nog wat instellingen als Snelle Sluiter, Langzame Sluiter, Nachtopnamen, Landschapopnamen, Zwart/Wit, rode ogen reductie, witbalansinstellingen, macro-opnamen, resolutie, compressie, automatisch opnemen, reeks foto's achter mekaar, manueel constrast, manueel scherpte, groot oppervlak door foto's aan mekaar plakken.
Verder heeft ie een erg leuk design, lekker klein. Ik vind het een erg goed ding, erg tevreden mee (helaas is ie niet van mij) :)

Verwijderd

Het is wel veel meer een "consumentencamera" vergeleken met bijv. de Nikon Coolpix 990 -> zaken als sluitertijd, diafragma, belichting etc. kun je niet handmatig instellen. Er zijn wel verschillende voor-instellingen (nachtopname etc.) maar da's toch een beetje behelpen.
Hmm hier ben ik het niet eens mee.. Je kan de ISOwaardes (100/200/400) instellen, ook sluitertijden (ok dan wel de vaste waardes van 2,1,1/50 en 1/1000 maar voor een digicam is dat ruim voldoende) en de scherpte/diepte is met een simpel truukje ook in te stellen..

Verwijderd

Heb een Sony DCS-50...prima camera.
Koste ongeveer FL 1699,--
Pagina: 1