Toon posts:

Team Foundation Server op een Windows 2003 Terminal Server ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• lazybones
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:22
Ik kreeg deze week de vraag van een klant of Microsoft Team Foundation Server geïnstalleerd kan worden op een Windows 2003 Terminal Server machine.

Volgens de specsheet lijkt er niets op tegen. Als eerste vroeg ik me af: waarom ? Een TS is toch niet daarvoor bedoeld ? De reden was echter dat op die locatie slechts één server beschikbaar is die voldoet aan de (theoretische) specs en met voldoende ruimte. De vraag is dus of dit geschikt is of dat er een nieuwe server voor moet worden ingericht.

Aangezien ik zelf geen enkele ervaring heb met Team Foundation Server en wat daar bij komt kijken hoop ik er op dat hier mensen zijn die me wat pointers in de goede richting kunnen geven. Ervaringen, positief of negatief zijn veel waard. Commentaar, onderbouwd, waarom wel / niet heel graag.

• sanfranjake
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Over welke versie van TFS hebben we het? 2010? Wat zijn je specifieke eisen, waarom zouden users er op moeten inloggen? En waarom denk je zelf dat je het niet zou kunnen combineren? Heb je al eens een test/demo uitgevoerd?

Ik zie niet in waarom het niet zou kunnen, maar een team foundation server benader je toch meestal vanaf je werkstation al dan niet met Visual Studio/IE etc? Vergeef me mijn gebrek aan ontwikkelkennis verder :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• lazybones
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:22
Ik ben helemaal niet thuis op het gebied van Team Foundation Server, vandaar de vraag. Ik kom diverse versies tegen en er schijnt ook een aparte MSDN versie te zijn die echter weer beperkt is tot max. 5 gebruikers in een werkgroep.

De klant heeft iets gelezen/gehoord over Team Foundation Server, maar niet welke versie e.d.
Wat ik wel weet is dat men dit wil inzetten voor projecten op het gebied van SQL programmeren.

Ik heb al enige tijd op de site van Microsoft doorgebracht, maar door de versies en de soms elkaar tegensprekende documentatie ben ik het spoor even kwijt.

Ter aanvulling: men werkt al met Visual Studio op de eigen werkplek, dus je aanname dat mensen vanaf de eigen werkplek moeten connecten is de juiste.

[Voor 11% gewijzigd door lazybones op 23-10-2010 13:31]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee