• RoyalMess
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 18-09 14:13
Ik vroeg me dus af of er een manier is om mijn iPhone nummers in de iPod luider af te spelen.
Sommige nummers zijn net wat zachter dan de andere en als ik die dus op mijn Logitech Pure Fi Anywhere 2 speakers afspeel of headset en volume op max heb dan is het soms best irritant dat 1 nummer gewoon goed en luid aanhoort en dat dan een ander nummer ineens zachter is.

Is er een manier om dus mijn Volume "op te voeren" d.m.v. Cydia of een instellingen ofzo?

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Dit is precies wat 'Sound Check' verhelpt. Dat is een standaard iPod functie. iTunes berekent het volume van elk nummer, en als je Sound Check aan hebt staan wordt dit gebruikt om het volume van alle nummers gelijk te houden. Je kan het vinden onder Settings -> iPod.

[Voor 39% gewijzigd door Zr40 op 21-10-2010 23:41]

10x270 Wp zuid (PVoutput) | CityStrides | Smashrun

• RoyalMess
Heb Sound Check gedaan en meeste nummers zijn inderdaad harder maar toch blijft een deel aan de zachte kant :(
Is er bijv. nog een App of Setting of wat dan ook te wijzigen zodat er geen "maximum" is?

• LieveNiels
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17-09 08:49

LieveNiels

On Fire

Je kunt je mp3/muziek-collectie buiten je Iphone/Itunes om 'normaliseren' zodat alles hetzelfde outputvolume heeft. Hier zijn genoeg freeware programmaatjes voor. In zo'n zelfde programma kun je het normailiseer niveau hoog instellen waardoor alles harder gaat klinken zodat je 'maximaal' volume uit je Iphone kunt halen, dit gaat echter wel ten koste van de geluidskwaliteit.

• RoyalMess
Ahhh oke zal dat maar ff proberen :)
Bedankt voor de info.

• RoyalMess
Mmmmm met die programma's lukt het ook niet echt, dan moet ik zo'n 400 nummers 1 voor 1 kiezen en opvoeren en dan in iTunes van me bibliotheek verwijderen en dan weer opnieuw toevoegen zodat hij hem van me iPhone afhaalt etc etc. etc.

Weet iemand of er een jailbreak is die dus de volume opvoert ofzo?

• iJeff
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19-04-2014
zelfs zonder Jailbreak kan het

Een makkelijkere optie is je itunes openen je iphone aan je mac/pc hangen en vervolgens
naar je muziek op de iphone in de balk links van je en je selecteert alle nummers
doormiddel van CMD + A = Mac ,CRTL +A =PC) je drukt je linker muisknop in en ziet in een menu
dat tevoorschijn komt "toon info" en dan zie je het tabblad opties en hierbij moet je hem van het midden helemaal naar +100 (maximaal) zetten dat is echt hard genoeg geloof me (Dit heb ik ook)en nu op ok drukken

veel succ7 :)

voor meer vraag maar raak

[Voor 7% gewijzigd door iJeff op 03-11-2010 23:03]

 Macbook Pro 13,3" Mid 2010, 2,4 Ghz, 4 GB DDR3 Ram, 250 GB HDD -  iPod Touch 2G 8GB

• laurenssie
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13-04 22:16
iJeff schreef op woensdag 03 november 2010 @ 23:01:
zelfs zonder Jailbreak kan het

Een makkelijkere optie is je itunes openen je iphone aan je mac/pc hangen en vervolgens
naar je muziek op de iphone in de balk links van je en je selecteert alle nummers
doormiddel van CMD + A = Mac ,CRTL +A =PC) je drukt je linker muisknop in en ziet in een menu
dat tevoorschijn komt "toon info" en dan zie je het tabblad opties en hierbij moet je hem van het midden helemaal naar +100 (maximaal) zetten dat is echt hard genoeg geloof me (Dit heb ik ook)en nu op ok drukken

veel succ7 :)

voor meer vraag maar raak
Voor het gemak vergeet je even dat dit je geluidskwaliteit absoluut niet ten goede komt, immers wordt het liedje gewoon 'opgeblazen'

• RoyalMess
Kan je het ook terug zetten?
Zodat als de kwaliteit echt verloren gaat dat ik het wat terug draai.
Zit namelijk nu op iPhone dus kan het niet proberen :P

[Voor 22% gewijzigd door RoyalMess op 04-11-2010 00:20]

• Haazzz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 15-09 12:41
RoyalMess schreef op donderdag 04 november 2010 @ 00:18:
Kan je het ook terug zetten?
Zodat als de kwaliteit echt verloren gaat dat ik het wat terug draai.
Je kan het gewoon weer naar 0% zetten natuurlijk, maar ik denk niet dat dit je problemen oplost hoor. Als je alle nummers een boost van 100% geeft heb je nog steeds het verschil wat je nu hebt. Wil je het helemaal oplossen moet je alleen de nummer die zachter zijn een 'boost' geven. 100% is wel erg overdreven, maar als je deze nummers 10 of 20% meer geeft, dan zijn waarschijnlijk alle nummers gelijk, maargoed, dat is natuurlijk veel werk als je een grote collectie hebt.

• RoyalMess
Haazzz schreef op donderdag 04 november 2010 @ 00:21:
[...]

Je kan het gewoon weer naar 0% zetten natuurlijk, maar ik denk niet dat dit je problemen oplost hoor. Als je alle nummers een boost van 100% geeft heb je nog steeds het verschil wat je nu hebt. Wil je het helemaal oplossen moet je alleen de nummer die zachter zijn een 'boost' geven. 100% is wel erg overdreven, maar als je deze nummers 10 of 20% meer geeft, dan zijn waarschijnlijk alle nummers gelijk, maargoed, dat is natuurlijk veel werk als je een grote collectie hebt.
Heb net ff getest en paar nummers die niet goed waren ff een boost gegeven van 100% en de kwaliteit is dan inderdaad bagger, maar op zo'n 20-30% is het nog prima :)
Zal maar de nummers noteren die zacht zijn als ik ze afspeel. :P
Heb namelijk een best grote collectie.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee