Eén, losse pagina toevoegen aan Google

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verder geen website, maar wel een domein en webhosting waar wat losse bestanden en dergelijke op staan. Ook heb ik niet echt de behoefte om een website of blog of wat dan ook te beginnen.

Echter ik heb nu 1 pagina gemaakt met wat informatie wat sommige mensen eventueel wel interessant zouden kunnen vinden. Hoe kan ik nu deze pagina los toevoegen aan Google, maar ook zorgen dat Google deze indexeert en dat zoeken op bepaalde keywords ook daadwerkelijk die pagina oplevert?

Het adres is gewoon een subpagina op een domein, bijv. http://website.nl/pagina.html, maar niet de index.

Wat ik dus niet vraag is hoe die pagina bovenaan komt in de resultaten, maar dat hoeft ook helemaal niet. Als die uberhaupt in de resultaten komt, als is het op de 3e of 4e pagina, dan is dat goed genoeg. Als mensen die pagina maar kunnen vinden op de één of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs92
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 18:45
Je kan daar robots.txt voor gebruiker. Je moet dan zoiets in de root van je website zetten:
code:
1
2
3
User-agent: *
Disallow: /
Allow: /pagina.html

Als je dan je website aanmeldt bij google en andere zoekmachines, worden alle pagina's behalve pagina.html genegeerd.

[ Voor 27% gewijzigd door mathijs92 op 21-10-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok, bedankt! Ik zal even verder lezen over robots.txt en wat de syntax precies enzo. Ik hoop dat die dan binnenkort een keer in Google verschijnt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Is die subpagina niet gelinked vanaf een pagina die al geindexeerd wordt? Dan komt de crawler vanzelf een keer langs...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 21:27:
Is die subpagina niet gelinked vanaf een pagina die al geindexeerd wordt? Dan komt de crawler vanzelf een keer langs...
Nee dat is die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Zet de link naar die pagina hier neer en je bent klaar :P

Even serieus, er moet gewoon gelinkt worden naar die pagina, dan komen de crawlers er wel langs.
Andere mogelijkheden zijn er volgens mij ook nog wel, dat je hem handmatig toevoegt, maar dat heb ik nog nooit gedaan.

[ Voor 75% gewijzigd door !null op 21-10-2010 22:02 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 12:36
!null schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:01:
Zet de link naar die pagina hier neer en je bent klaar :P
Inderdaad, als je de link in je openingspost had geplaatst was het al opgelost.

Er zijn een paar methodes om een pagina in Google te krijgen en de meest natuurlijke gaat met links naar de pagina toe. Grof gezegd: Hoe meer links Google naar een pagina ziet, hoe hoger je in Google komt.

(diepere materie: daarbij geldt ook nog hoe belangrijk de pagina is die naar je linkt, tweakers is bijvoorbeeld belangrijk en welke tekst er in de link staat, dat ziet Google als onderwerp van de pagina. Dus niet klik hier maar belangrijk zoekwoord.)

Wat je ook nog kunt doen als je zelf niet wil linken, is de url zelf aan Google doorgeven.

[ Voor 9% gewijzigd door Romeo op 21-10-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh jah, dat was wel een goed idee geweest. Ik wist wel namelijk dat hoe meer of hoe belangrijker sites naar een pagina linken, hoe hoger die in Google komt. Aan de andere kant weet ik niet of het wel zo'n goed idee is om op die manier die pagina te "promoten". Het is namelijk totaal off-topic en heeft helemaal niets met Tweakers/GoT te maken, dus dat zou een beetje raar zijn om het hier zomaar te posten.

Ik plaats wel een linkje op mijn Facebook pagina of iets dergelijks in de hoop dat Google die oppikt. Ook heb ik die link van jou gebruikt Romeo, dank daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:06

Reptile209

- gers -

Ziet Google de signatures van posts hier? Anders zou je daar een linkje in kunnen zetten.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 12:36
Reptile209 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:41:
Ziet Google de signatures van posts hier? Anders zou je daar een linkje in kunnen zetten.
Google ziet ze wel, maar gebruikt ze niet, er staat namelijk een zogenaamde 'nofollow' verstopt in de html code van de link, zodat Google (en andere zoekmachines) deze link negeert.
Pagina: 1