Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smethorst
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-03-2022
Beste,

Momenteel werk ik vanuit één computer waar al mijn bestanden op staan. Binnenkort wil ik dit gaan uitbreiden naar 3 desktops en de bestanden van een centrale server laden.

Ik vroeg me af of een NAS server (bijvoorbeeld die ik hieronder weergeven heb) geschikt is voor zo'n klus en of zo'n server daar snel genoeg voor is. Ik ben namelijk geen voorstander op het wachten om een map te openen.

Indien dit mogelijk is vroeg ik me af welke NAS server (tot € 200,-) daarvoor het meest geschikt is.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is prima mogelijk afhankelijk van de bestandsgrootte. Je hoeft niet te wachten om een map te openen, althans dat is mij nooit overkomen, wel kan het bij grote bestanden langer duren dan het lokaal openen. Maar dan heb je het wel over echt grote bestanden.
Welke NAS je wilt, daar is een apart topic voor. Hangt enorm af van welke functies je wilt en dergelijken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinPeters
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-03-2024
om je even op weg te helpen: kijk even in de readynas lijn van netgear of als je wat minder ervaren bent met linux is eentje van synology misschien wat voor je. allebij lekker compact en lekker snel.

[ Voor 8% gewijzigd door ErwinPeters op 27-10-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-07 16:37

Sosabowski

nerd

Ik snap je vraag maar je topic titel niet:

"NAS als werkstation"

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 16:32
vergeet niet dat je je netwerk apparatuur op orde te hebben voor.
een goede router en switch willen nog wel eens een aantal MB/s per sec toevoegen als je dit tegenover sweex spullen doen. dat wil niet zeggen dat het traag is. het is meer de vraag hoeveel snelheid wil je hebben waar wil je het voor gaan inzetten e.d. streaming video en dergelijke zal prima werken