Toon posts:

Verschil tussen dit werkgeheugen?

Pagina: 1
Acties:

• Babiloot
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 02-07 12:03
Hallo,

Ik ben van plan een upgrade te doen naar 6GB of 12GB, maar ik vraag me af wat het verschil tussen dit geheugen is en welke de beste keus voor mijn geld is. Mijn moederbord (Asus P6T) ondersteund beide geheugens, dus dat is het probleem niet.

http://azerty.nl/0-750-10...r-xms3-geheugen-6-gb.html

Of toch deze?

http://www.4launch.nl/sho...pc12800-cl8-xms3/tweakers

De onderste heeft lagere latenties, maar weet niet of dit veel invloed heeft. Het moet wel enigsinds overclock potentieel hebben. Echter de bovenste heeft -denk ik- beter koeling, daar het van aliminuium is (DHX).

Ook twijfel ik over deze: http://azerty.nl/8-755-28...r-xms3-geheugen-6-gb.html maar heb ze niet in de lijst van Asus gezien, dus weet niet precies of ik hier problemen mee kan krijgen. Weet iemand toevallig of dit gaat werken? Normaal let ik daar niet op, maar aangezien ik relatief nieuw ben met DDR3 wil ik dit toch even zeker weten.

Alvast bedankt!

Groeten,

Hskf

• Dymse
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16-07 13:10
De latencies zullen weinig verschil maken, meestal zie je daar enkel prestatiewinsten in bij synthestische benchmarks en nooit echt in real world situations.

Ik zou mij ook zeker beperken tot geheugen dat op de lijst staat. Zeker bij dd3 omdat er nogal eens verschil durft zitten in voltages en niet alle moederborden kunnen om met deze verschillende voltages.

• Babiloot
Bedankt voor je snelle reactie! Ik wist inderdaad dat het met benchmarks echt te merken was, maar voor de rest niet. Echter dacht ik dat het ook te makenhad met overclocken (lagere acces time, en het hoger komen met de overclock).

De voltages mogen niet hoger zijn dan 1.65V, de onderste link (2000MHz, niet gesupport) heeft dit ook, vandaar dat ik twijfelde. Dus alles is goed, daar het moederbord ook 2000Mhz ondersteund, maar deze natuurlijk weer niet)

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 02:28

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik zou voor zo laag mogelijke timings gaan als je de keus hebt, je merkt het misschien niet met alles maar als je de keus hebt waarom niet ;)

www.maartendeboer.net
Mijn sig is te klein :+

• Babiloot
Inderdaad, maar ik vond het juist daarom vreemd dat dat geheugen goedkoper was..Of is hier misschien een verklaring voor?

• Dymse
ik zou zelf de goedkoopste pakken, je hebt altijd levenslange garantie bij corsair dus ook al krijg je "maar" 2 jaar garantie via de webshop (het verplichte minimum) dan kan je erna nog altijd claimen via corsair.

prijsverschil kan aan leveranciers liggen, specs die beetje verschillen,...

maar al bij al, als je niet van plan bent om te overclocken zou ik gewoon de goedkoopste pakken. zelfs met die examplaren heb je normaal genoeg speling moest je je cpu een beetje willen overclocken.

als je een extreme overclocker ben dan kan geheugen een groot belang hebben maar in het algemeen niet echt.

• Babiloot
Ik wil wel overclocken, maar heb nu het ram geheugen uit de eerste link (maar 3GB) en die zijn op zich goed over te clocken. Vandaar dat mijn vraag was of die tweede link dat ook kan, maar een extreme overclocker ben ik absoluut niet.

• Dymse
Ik veronderstel dat je je huidige ram wilt behouden? nu heb je dus 3x 1 GB? Je hebt 6 ram modules dus kan je er evengoed gebruik van maken lijkt mij :)

Ik zou dan gewoon van hetzelfde type bijkopen, beter (en dus duurdere) ram kopen gaat niet zoveel baat hebben omdat je beperkt bent tot je traagste ram modules (wrs je huidige dus). Traag is in dit geval zeer relatief ... amper merkbaar

Wat doe je allemaal op die machine dat je zelfs 12GB overweegt ?

• Babiloot
Ik heb nu ook 1600Mhz, maar 3GB is niet genoeg. Ik had deze toender tijd gekocht omdat ik toen even verder wou kijken. Ik doe verschillende dingen met mijn machine, zie hieronder;

- Overlocken (maar matig);
- Studie (Particulier Digitaal Onderzoeker);
- Cisco
- Veel hééél veem VMware;
- Af en toe een game;
- Benchen;
- Overige dingen (waar ik nu even niet op kom);

Voor opslag, streaming- en HyperV heb ik een server, dus voor dat is allemaal niet nodig. Ik weet dat hij op het sloomste RAM gaat lopen, dit is ook wel logisch..Ik denk dat ik dan voor de 2e link ga, of misschien de eerste link dan kan ik mijn geheugen van nu ook nog behouden.

Ik weet genoeg, had het toch even nodig voor een extra bevestiging! Heel erg bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee