Toon posts:

Sync tijdens sleep ?

Pagina: 1
Acties:

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 17:36
Ik heb nog maar kortelings mijn eerste smartphone: HTC Desire met Android 2.2. Voorlopig nog geen 3G/EDGE en alles dus over Wifi.

Ik ging er eigenlijk van uit dat de sync instellingen ivm welke accounts/services syncen en de sync frequentie altijd van toepassing zijn. Het lijkt er echter op dat er heel wat zaken (alles?) niet gesynced worden terwijl de telefoon in sleep mode is. Klopt dit ?

Ik heb immers het volgende probleem. Ik log regelmatig in op een Hotspot via EasyWifi. Dit Hotspot logt je normaal automatisch uit als je 10 minuten inactief bent. Ik heb echter alle sync frequenties op max gezet, wat oa betekent dat sommige services (bvb twitter) om de 5 minuten syncen.
Echter, als mijn telefoon in sleep gaat, lig ik na 10 minuten toch blijkbaar uit de hotspot. Ik heb dan eens de settings veranderd zodat mijn telefoon slechts na 30 minuten in slaapstand gaat, en dan blijk ik mooi ingelogd te blijven op de hotspot.
Dit lijkt er toch op te wijzen dat in slaapstand er helemaal niet om de 5 minuten gesynced wordt. Van de andere kant dacht ik echter wel dat er toch nog hier of daar gesynced wordt want heb thuis (waar ik dus zonder timeouts wifi heb) toch al meegemaakt dat ik na een paar uur een tweet binnenkrijg terwijl de telefoon in slaapstand staat.
Wat kan er hier verkeerd zijn ? Gaat de telefoon op een of andere manier minder frequent syncen als hij in slaapstand is ?

Ik vind met Google overigens heel weinig terug over hoe de telefoon zich eigenlijk gedraagt in slaapstand.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee