Toon posts:

[OS X] Messenger/Adium toont geen contactlist

Pagina: 1
Acties:

• Spacecowboy
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 06-09 15:03
Hoi,

Ik heb zojuist OS X opnieuw geinstalleerd (omdat het softwaregedrocht Ziggo On-line Backup m'm Mac totaal onwerkbaar maakt). Uiteraard hoort bij een nieuwe install ook Messenger fijn gedownload van Microsoft, geinstalleerd, account aangemaakt en tadaa: Helemaal niks. Messenger laat geen contacts zien in m'n contactlist. Het vreemde is dat andere mensen mij wel on-line zien. Als ik ze weer toe wil voegen aan mijn contact-list zegt 'ie dat de loginname niet bestaat en daarom niet aan de contactlist kan toevoegen.

Erg vreemd dus allemaal. Wat heb ik tot nu toe geprobeerd:

- Stoppen messenger, .plist preference/ini bestanden allemaal weggeknikkerd (zowel uit HDD/Library als uit HSS/User/Library), Messenger starten
- Opnieuw installeren Messenger (uiteraard ook weer alle .plist bestanden weggedaan)
- Opnieuw installeren van de versie die ook op m'n vorige install stond (stond nog op m'n server)
- Adium geinstalleerd; zelfde verhaal.

Uiteraard gegoogeld:

- o.a. hier. Stond niet heel veel zinnigs in, met name dingen over contact pictures e.d. en Yahoo messenger.
- Uiteraard GoT search geprobeer. Wel wat dingen die er op lijken maar net niet helemaal.

Wie weet raad?

• Commendatore
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
Messenger for Mac 8 bèta?

• Edgar164
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12-05-2015
Die bèta is bagger, ik vind zelf Adium heerlijk werken! Zeer stabiel en meerdere accounts tegelijk.

• Spacecowboy
Edgar164 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 01:07:
Die bèta is bagger, ik vind zelf Adium heerlijk werken! Zeer stabiel en meerdere accounts tegelijk.
Zoals ik in de openigspost al aangaf:

- Adium heeft het zelfde euvel. Daarbij is in mijn optiek de interface van Adium totaal niet Macwaardig (maar dat is persoonlijk). Gebruik daarvan zal ik overwegen als a) dat het probleem oplost en b) er geen alternatief is. Beide gevallen zijn nu niet van toepassing.
- Nee. Ik heb express juist niet de beta geïnstalleerd, juist om dit soort gedoe te voorkomen. Raar dat je dan dit weer aan je fiets hebt hangen. :(

[Voor 22% gewijzigd door Spacecowboy op 22-10-2010 06:22]

• bakman
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09-01-2012
Spacecowboy schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 06:21:
[…]
Daarbij is in mijn optiek de interface van Adium totaal niet Macwaardig (maar dat is persoonlijk).
en daarom is er http://www.adiumxtras.com/

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

inderdaad, de Adium-interface bestaat niet, die moet je zelf kiezen of zelf configureren

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Spacecowboy
Canaria schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:16:
[...]

inderdaad, de Adium-interface bestaat niet, die moet je zelf kiezen of zelf configureren
Ik wil niet configureren. Ik wil een out-of-the box programma wat voldoet aan mijn eisen. Messenger for Mac deed dat, maar nu niet meer. Ik zal vanavond nog eens in de system logs kijken of ik misschien iets kan vinden tijdens de installatie.

• ebia
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13:08
Edgar164 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 01:07:
MSN for Mac is inderdaad shitty, daar kan je geen eens offline berichten mee versturen :S Maar Adium ben ik eigenlijk ook niet zo over te spreken. Crasht bij mij eens in de zoveel tijd toch wel eens. Naast dat filetransfers heel erg traaag zijn, krijg de andere partij (die mij een file opstuurt) vaak een melding dat er iets mis is gegaan bij het verzenden van de file, terwijl de file bij mij dan wel degelijk goed is aangekomen. En laten we het al helemaal niet hebben over webcam support, dat zal wel nooit komen. Rare is dat ze toch de libs van Pidgin hebben gepakt voor dergelijke zaken, maar dat Pidgin het over het algemeen toch wat stabieler is en geen trage filetransfers kent...

• Spacecowboy
Vooralsnog heb ik zelf niks vreemds kunnen ontdekken. Dan maar geen MSN. Andere mensen kunnen mij wel on-line zien en een gesprek initiëren, dus ik laat het maar zo. Geen zin om nog een keer een verse install te proberen.

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23:22
Als je op webmessenger inlogt, heb je dan wel je contacten?

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14-09 21:36
Als je met Mercury probeert te msnnen, werkt dat dan wel? Er schijnt een protocol update geweest te zijn waardoor sommige addressbook (contact list) gerelateerde zaken op sommige clients niet meer goed werken, en oudere protocollen worden niet meer toegestaan.

Verder kan je ook kijken of het misschien op een andere computer ook gebeurt.

• Spacecowboy
I-King schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 12:51:
Als je op webmessenger inlogt, heb je dan wel je contacten?
Dank voor de tip, niet eerder aan gedacht. Als ik via webmessenger inlog zie ook geen contacts meer. Ik heb het vermoeden dat m'n contactlist gewiped is. Mooi balen.

Nouja, weet nu in ieder geval wel waar w.s. de oorzak zit. Nu nog eens uitzoeken hoe iemand er (eventueel) in geslaagd zou zijn om m'n password te achterhalen, gezien ik redelijk stringent elke maand een password-veranderdag heb...

Maar nogmaals: Bedankt voor de tip.

Uiteraard nu ook weer gelijk al m'n passwords veranderen

[Voor 5% gewijzigd door Spacecowboy op 24-10-2010 12:58]

• FerdiV
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 16-09 20:34
Ik heb nu ook problemen met MSN. Ik heb een @mac adres en kan ineens niet meer inloggen op MSN. Dit heb ik nu al enkele dagen. Zowel met Adium als met Messenger for Mac.

Het is zo $^%&*! Zijn er meer die dit hebben? Het is enorm frustrerend, mede omdat ik nergens een oplossing kan vinden.

www.MacNoob.nl

• Spacecowboy
FerdiV schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 20:39:
Ik heb nu ook problemen met MSN. Ik heb een @mac adres en kan ineens niet meer inloggen op MSN. Dit heb ik nu al enkele dagen. Zowel met Adium als met Messenger for Mac.

Het is zo $^%&*! Zijn er meer die dit hebben? Het is enorm frustrerend, mede omdat ik nergens een oplossing kan vinden.
Je kon vroeger wel normaal inloggen? Het is puur alleen het inloggen? Ik maak momenteel gebruik van een @hotmail.com adres.

• FerdiV
Spacecowboy schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 23:03:
[...]

Je kon vroeger wel normaal inloggen? Het is puur alleen het inloggen? Ik maak momenteel gebruik van een @hotmail.com adres.
Mijn Adium blijft inloggen en mijn MSN geeft een error. Puur alleen het inloggen? Ja, verder kom ik niet.

Ik heb een hotmail adres, maar om daarop nu weer iedereen toe te gaan voegen. Erg vervelend dit :S Maar jij hebt er ook last van dus?

www.MacNoob.nl

• FerdiV
Jouw hotmail account doet het dus niet? Het ligt denk niet aan het adres maar het lijkt alsof er gewoon een paar mensen uitgeplukt zijn die dit hebben.

Zelfs op mijn iPhone kom ik niet op msn. Het ligt dus echt aan mijn account. Zou niet weten wat te doen. MS heeft echt een belachelijke ondersteuning wat dat betreft en loop nu al 4 dagen te klooien :S

www.MacNoob.nl

• Zwelgje
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18:34
ebia schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:15:
[...]

MSN for Mac is inderdaad shitty, daar kan je geen eens offline berichten mee versturen :S Maar Adium ben ik eigenlijk ook niet zo over te spreken. Crasht bij mij eens in de zoveel tijd toch wel eens. Naast dat filetransfers heel erg traaag zijn, krijg de andere partij (die mij een file opstuurt) vaak een melding dat er iets mis is gegaan bij het verzenden van de file, terwijl de file bij mij dan wel degelijk goed is aangekomen. En laten we het al helemaal niet hebben over webcam support, dat zal wel nooit komen. Rare is dat ze toch de libs van Pidgin hebben gepakt voor dergelijke zaken, maar dat Pidgin het over het algemeen toch wat stabieler is en geen trage filetransfers kent...
de final van 8 is ook uit he :) (sinds 24-10)

http://www.microsoft.com/...-A383-2F4EC1BA965C#viewer

A wise man's life is based around fuck you

• Spacecowboy
O.k. Vage oplossing voor een vaag probleem. Mijn allereerste install met MSN was een Nederlandstalige. Overgegaan naar Engelstalig met verse installen --> contactlist leeg.

Vanwege enkele issues toch weer teruggevallen naar een Nederlandstalige install. Messenger geinstaleerd: tadaaa: volledige adreslijst weer terug.

Heel vaag, maar het werkt dus weer.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee