Toon posts:

Switch achter kabelmodem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• zzattack
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 00:16
Voor een optimale plaatsing van de draadloze router moet ik deze op een plek zetten waar helaas niet alle draden naar de rest van het huis samenkomen. Helaas gaat er ook maar 1 kabel naar de plek waar ik de router wil neerzetten.
De beste oplossing zal zijn om van de router een extra draad terug naar de meterkast te trekken en die vervolgens in de switch te stoppen, maar dat gaat helaas niet lukken omdat de buis echt vol is. De kabel die er ligt splitsen is ook geen optie want ik wil gigabit verbindingen gebruiken.
Nu vrees ik dat er geen geheel bevredigende oplossing bestaat voor deze situatie aangezien de router toch van WAN->LAN moet pompen, en dat daar toch echt 2 poorten bij moeten worden gebruikt, maar ik vraag het toch maar even. Mijn switch is een HP Procurve met opties als 'VLAN', 'Port mirroring' en 'Trunking', geen daarvan begrijp ik echt, wellicht dat ik hiermee iets zou kunnen?

• pistole
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18-09 17:12

pistole

Frutter

Je schetst de situatie een beetje onduidelijk. Waar staat nu de router en waar wil je de switch plaatsen?

Ik frut, dus ik epibreer

• TrailBlazer
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:53

TrailBlazer

Karnemelk FTW

vlan is inderdaad wat je nodig hebt. Je hebt dan wel een switch met vlan ondersteuning nodig aan beide kanten.

Vrouwen kunnen twee dingen tegelijk.... zeuren en iets anders.

• JapyDooge
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21:14

JapyDooge

NoxiousPluK

VLAN's zijn daar prima voor te gebruiken, er zit echter in jou geval 1 nadeel aan:
- of je moet aan beide kanten een switch hebben die VLAN's support
- of je router moet VLAN's supporten

• MADG0BLIN
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:25
Waarom niet gewoon vanaf de kabelmodem een draad naar je router, dan klein draadje naar de switch en vanaf de switch een draad naar de draadloze router?
Misschien dat ik het verkeerd heb, maar ik kan het niet anders uit je post halen.

• zzattack
Ik wil de switch direct achter het modem plaatsen, beide in de meterkast. Dan gaan zowel de router als alle andere computers in de switch.

• pistole
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18-09 17:12

pistole

Frutter

zzattack schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:35:
Ik wil de switch direct achter het modem plaatsen, beide in de meterkast. Dan gaan zowel de router als alle andere computers in de switch.
Ah duidelijk.
Vlan aanmaken voor WAN, met twee access poorten, daarin de modem en de WAN kant van de router.
Overige poorten kan je in het default vlan (1) laten, en daarin dan ook de LAN kant van de router.

Your mileage may vary :)

Ik frut, dus ik epibreer

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:03

Rukapul

Moderator General Chat
Een alternatieve optie is uiteraard om hetzij een extra router (evt wireless router zonder het wireless te gebruiken), hetzij een extra access point (evt wireless router zonder routing gedeelte te gebruiken) in te zetten.

• zzattack
Bedankt voor alle snelle reacties.

@TrailBlazer, JapyDooge:
Jammer, geloof niet dat m'n d-link dir-655 dat ondersteund.
pistole schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:37:
[...]
en daarin dan ook de LAN kant van de router.
Dat gaat helaas niet lukken, aangezien ik maar 1 draad naar de router heb. Anders zou ik ook modem->router->terug naar switch kunnen doen.

@Rukapul: dat is de huidige situatie, alleen zijn dit allemaal 100mbit/54mbit routers/switches, en zouden deze een bottleneck gaan vormen.

[Voor 14% gewijzigd door zzattack op 21-10-2010 16:42]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee