Crossflash X58 chipset voor SLI ondersteuning (P6T-SE ->P6T)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:28
Ik heb een ASUS P6T-SE x58 mobo welke enkel crossfire ondersteund. Afhankelijk van de prestaties van de aankomende ATI 6000 GPU serie zal ik een nieuwe videokaart aanschaffen. Omdat de GTX460 ook flink in prijs aan het dalen is, is het misschien een optie om eventueel deze in SLI te draaien als de benchmarks van de 6000 serie tegenvallen.

Leuk idee, maar mijn mobo ondersteund geen SLI. Nu blijkt het dus mogelijk te zijn om de bios van je MOBO te flashen naar een bios van een technisch gelijk MOBO met SLI ondersteuning. In mijn geval het flashen van een asus p6t bios op mijn p6t-se MOBO.

Voor liefhebbers is hier een Guide

Ik benieuwd naar ervaringen van het crossflashen. Iemand toevallig een P6TSE geflashed met een P6T bios?
Als blijkt dat het in de praktijk niet stabiel werkt, is dit ook geen optie.

EDIT: Er blijkt ook een hack voor te zijn
EDIT2: De hack lijkt mij veiliger. Als iemand hier ervaringen mee heeft, hoor ik deze ook graag.

[ Voor 11% gewijzigd door mcsluis op 21-10-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ik heb er geen persoonlijke ervaring mee, maar wel heel erg veel over gelezen dat mensen met succes hun intel chipset met de hack SLI capable hebben gemaakt.. het kan overigens niets kapot maken dus ik zeg gewoon doen..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
nedernakker schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:11:
ik heb er geen persoonlijke ervaring mee, maar wel heel erg veel over gelezen dat mensen met succes hun intel chipset met de hack SLI capable hebben gemaakt.. het kan overigens niets kapot maken dus ik zeg gewoon doen..
Ik heb iig de hack gedraaid, ondanks het feit dat ik nu nog CF draai. Ik ben benieuwd naar ervaringen naar mensen die met succes SLI draaien icm met deze hack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

nedernakker schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:11:
het kan overigens niets kapot maken dus ik zeg gewoon doen..
Ehh, een biosmisflash kan je toch aardig wat gezeur opleveren met een niet werkend systeem. Genoeg borden in handen gehad die dood waren doordat er een verkeerde bios opzat. Nu heeft de P6T geloof ik nog wel een los chipje, dus dat maakt het relatief eenvoudig het ding weer werkend te krijgen, maar het is niet volledig zonder gevaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
Terw_Dan schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 19:00:
[...]

Ehh, een biosmisflash kan je toch aardig wat gezeur opleveren met een niet werkend systeem. Genoeg borden in handen gehad die dood waren doordat er een verkeerde bios opzat. Nu heeft de P6T geloof ik nog wel een los chipje, dus dat maakt het relatief eenvoudig het ding weer werkend te krijgen, maar het is niet volledig zonder gevaar.
Nedernakker bedoelt dat het draaien van de hack tot weinig problemen kan leiden. Waarvan akte.. ;)

De alternatieve biosflash waag ik mij nog even niet aan totdat ik wat meer ervaringen heb gehoord. Afgaan op enkel het forum uit de 1e link lijkt me iets te voorbarig. En ach.. mischien wordt het de 6000 serie in CF. Scheelt weer een hoop ellende..

Feit is wel dat de P6T-SE en de p6t bijna identiek zijn, al moeten er een tweetal opties worden uitgeschakeld in de bios na het flashen.

[ Voor 7% gewijzigd door mcsluis op 21-10-2010 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:23
De hack werkt vrij goed zover ik kon meten (Windows 7 32-BIT. Ik heb het niet gebruikt bij een X58 moederbord maar wel bij een P35 chipset (P5K). Deze heeft ook enkel Crossfire. Het installeren en verwijderen werkt goed. Eén ding wel is dat de hack op een aparte manier werkt. Onder Windows krijg je tijdens het opstarten een soort multiboot, waarin je kan kiezen voor: 'Start Windows 7 (in dit geval) 32-BIT (SLI) of: 'Start Windows 7 32-BIT
Hierbij is natuurlijk de tweede optie zonder. Enkel zorgde dit erbij mij voor dat het systeem een crash kreeg (bluescreen). Ik zou dus wel altijd starten met SLI, dan kan je het nog altijd uitschakelen in Control Panel.

Het is dus een beetje oppassen, maar daarvoor is de uitleg op de site heel goed. Werkte verder perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
Stef42 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 19:14:
De hack werkt vrij goed zover ik kon meten (Windows 7 32-BIT. Ik heb het niet gebruikt bij een X58 moederbord maar wel bij een P35 chipset (P5K). Deze heeft ook enkel Crossfire. Het installeren en verwijderen werkt goed. Eén ding wel is dat de hack op een aparte manier werkt. Onder Windows krijg je tijdens het opstarten een soort multiboot, waarin je kan kiezen voor: 'Start Windows 7 (in dit geval) 32-BIT (SLI) of: 'Start Windows 7 32-BIT
Hierbij is natuurlijk de tweede optie zonder. Enkel zorgde dit erbij mij voor dat het systeem een crash kreeg (bluescreen). Ik zou dus wel altijd starten met SLI, dan kan je het nog altijd uitschakelen in Control Panel.

Het is dus een beetje oppassen, maar daarvoor is de uitleg op de site heel goed. Werkte verder perfect :)
Je kan de bootselecter standaard op de windows met SLI zetten, dan is het probleem verholpen. IP maakt het technsich niet veel uit natuurlijk, een SLI of een CF mobo. Enkel het feit dat het gebruikt mag worden...
Pagina: 1