Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PW] Zoeken gaat niet lekker...

Pagina: 1
Acties:

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:37
http://tweakers.net/price...ZM6VYySpaydgQqN3I1FgpthYA

als ik daar zoek op Sy/Syn/Syn komen de verwachte resultaten niet naar voren

Chrome op Win7 32-bits.

• SinergyX
  • Laatst online: 13:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ook DS2 van de Diskstation DS210 geeft geen resultaten.

Grappig, als je begint met typen: DS2 - niets -> DS21 - niets -> DS210 - DS210+ (maar geen J).
Enkel '210', geeft hij de J en +.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Nóg grappiger: filteren op "Net" filtertert alle Netgear items weg, de enige die overblijft is de pricewatch: Synology Disk Station DS411+ :p

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zoeken gaat uitstekend, maar het is een week of twee geleden aangepast zodat dezelfde zoektechniek gebruikt wordt binnen een categorie als voor de algemene zoekomgeving. En blijkbaar verwacht je dat ie (nog steeds) een substring-match op alle productnamen doet.

Door de aanpassing kan je echter nu ook met het trefwoord-veld zoeken binnen specificaties en eventueel complexere constructies (AND en OR bijv) gebruiken. Maar om snel even op een deel van de namen te zoeken is nou inderdaad weer lastiger... (met netgear krijg je wel al die netgear's, die synology heeft blijkbaar in een van zijn specificaties of sku's de term 'net' zitten).

Ik zal es kijken of het handig is de beide varianten te combineren. Zodat je zowel een platte substring-match kan krijgen ('net' matched dan netgear) als de zoektechniek kan gebruiken ('netgear 4TB').

Bij het typen wordt overigens niet dezelfde manier van zoeken gebruikt als bij de aangedragen suggesties op de pricewatch-index. Er wordt gewoon steeds een nieuwe zoekopdracht uitgevoerd voor DS, DS2 etc. En DS matched toevallig wel doordat het een overgang in de soort karakters heeft terwijl DS2 dan blijkbaar niks zinnigs matched.

[ Voor 16% gewijzigd door ACM op 21-10-2010 15:26 ]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Bij deze is het aangepast/gecombineerd.

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-11 19:21
Ik krijg ook soms niet de resultaten die ik verwacht.

Als ik bijvoorbeeld pricewatch: Sony Alpha DSLR-A900 wil vinden, dan leveren "DSLR-A900" en "A-900" wel wat op en "A900" niet :?

• 418O2
  • Laatst online: 14:37
Ik vind het zelf (als webdeveloper) niet echt logisch dat als je 'Syno' intikt, dat 'Synology' niet naar voren komt.

Maar het werkt dus goed nu. :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

PowerUp schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:00:
Ik krijg ook soms niet de resultaten die ik verwacht.

Als ik bijvoorbeeld pricewatch: Sony Alpha DSLR-A900 wil vinden, dan leveren "DSLR-A900" en "A-900" wel wat op en "A900" niet :?
Hoe bedoel je dat precies? Krijg je af en toe wel en af en toe niet met 'a900' die camera te zien? Want het is de bedoeling dat je het na mijn vorige reply altijd moet krijgen... Of is het niet meer relevant? :)

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:59

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• PowerUp
Met 'a900' krijg ik als enige resultaat pricewatch: Fuji FinePix A900 Zilver
Met 'a-900' krijg ik als eerste resultaat pricewatch: Sony Alpha DSLR-A900
Met 'a850' krijg ik dan weer wel pricewatch: Sony Alpha DSLR-A850 te zien

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zo, a900 levert nu wel die camera op. Ook andere termen zijn wat minder specifiek inzetbaar (sony ex700 bijv). Mocht er nu aan de andere kant iets niet meer werken, dan hoor ik dat uiteraard graag.

• PowerUp
Top, thanks :)
Pagina: 1