Toon posts:

Home screen website opent linkjes in browser

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• deBennie
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21-09 16:52
Ik heb een site gemaakt die ik op de iPad via een home screen icon aanroep. Een voordeel daarvan is dat de website dan zonder usercommando's (in andere browsers dan safari) fullscreen getoond kan worden.

Alleen als ik een linkje aandruk in die site, dan sluit de site en wordt het linkje in een 'normale' safari browser geopend.

Hoe voorkom ik dat? Ik wil namelijk gewoon in de fullscreen modus blijven.

Ik heb in ieder geval 1 meta tag aan m'n code toegevoegd, deze:
<meta name="apple-mobile-web-app-capable" content=yes>

Iemand een idee?

• deBennie
Getver, ik lees net dat dit zonder een bv AJAX oplossing niet kan:
In this mode any external links will be opened in Safari on iPhone, meaning that you will have to keep your web application to a single page and use Ajax to update parts of that page. For detailed information on this feature, see the "Hiding Safari User Interface Components" section of the Safari Web Content Guide for iPhone OS.
http://developer.apple.co...UserExperience/index.html

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

En is dit niet wat dan? Gewoon een bookmark met icon?

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• deBennie
Ja, ik geef toch aan in m'n openingspost dat ik mn website aanroep via een home screen icon?

• MoietyMe
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21-09 10:12

MoietyMe

zij/haar

deBennie schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 14:51:
[...]

Ja, ik geef toch aan in m'n openingspost dat ik mn website aanroep via een home screen icon?
Dan moet je de meta tag weghalen die er voor zorgt dat het als application opent.

• deBennie
Good Fella schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:14:
Dan moet je de meta tag weghalen die er voor zorgt dat het als application opent.
Hoezo, leg uit? :)

• Niemand_Anders
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12-06 11:06

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Daarnaast mag je ook best wel wat meer inspanning tonen. We proberen je alleen maar te helpen hoor..

If it isn't broken, fix it until it is..

• deBennie
Niemand_Anders schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 16:29:
Ja, dat heb ik toch? :)
Daarnaast mag je ook best wel wat meer inspanning tonen. We proberen je alleen maar te helpen hoor..
Ja, dat snap ik, maar m'n openingspost is toch niet zo onduidelijk?

Maar goed, zoals ik in m'n 2de post al aangeef, wat ik wil kan niet.

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Oké, dat heb je. Lees mijn post nou nog eens.

• deBennie
En waar maak je op uit dat ik geen inspanning doe? Dat ik het niet toon wil toch niet zeggen dat ik al dik een uur zit te googlen naar mogelijke oplossingen?

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

|:(

Kijk eens wat ik quote. Kijk eens wat er boven dat stukje staat in jouw eigen post. Kijk dan wat er in mijn eerste post staat. Als dat allemaal lukt zou je probleem opgelost moeten zijn.

Zo niet, dan zie ik niet in hoe ik je verder kan helpen.

• deBennie
Nope, het weglaten van de meta helpt niks...

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Heb je hem al opnieuw toegevoegd aan je homescreen als die metatag weg is dan?

• deBennie
Nou, ik had die site eerst live staan zonder de meta. Daarmee ging het openen van linkjes binnen de full-screen modus al niet goed. Daarna heb ik de meta toegevoegd om te kijken of dat een oplossing was. :)

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Als ik mijn eigen website toevoeg aan mijn homescreen en ik tap er op dan opent hij de website gewoon in Safari. Er zijn dan ook wel weer trucjes om er voor te zorgen dat de adresbalk verdwijnt, maar die kun je ook zelf wel vinden lijkt me.

Kijk bijvoorbeeld eens naar http://help.apple.com/iphone/guide (wel even met een iPhone UA openen).

• deBennie
Good Fella schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:27:
Als ik mijn eigen website toevoeg aan mijn homescreen en ik tap er op dan opent hij de website gewoon in Safari. Er zijn dan ook wel weer trucjes om er voor te zorgen dat de adresbalk verdwijnt, maar die kun je ook zelf wel vinden lijkt me.

Kijk bijvoorbeeld eens naar http://help.apple.com/iphone/guide (wel even met een iPhone UA openen).
Dude, heb je m'n openingspost uberhaubt wel gelezen?

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Ja. Ik probeer je toch te helpen om het anders op te lossen? Als dat niet nodig is houd ik wel op hoor.

• deBennie
Het enige probleem wat ik nu heb is dat linkjes binnen een website die je via een home screen icon opent naar een nieuwe safari browser worden geopend.
Het openen van de website via een home screen button is een vereiste voor mij, dus ik kan niet werken met een constructie waarbij je eerst een browser moet openen.

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Je kunt toch ook gewoon een link maken op je homescreen. Dus geen webapp, maar een link naar jouw mobiele website. Dat is alles wat ik probeer uit te leggen.

• deBennie
Maar dat is toch ook wat ik gedaan heb? Een link via safari toevoegen aan je home screen, of begrijp ik je nu verkeerd?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee