tot welke Celeron is dual bruikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:36

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Ik overweeg om (voor de eerste keer) een dual systeem in elkaar te gaan zetten, niet alle Celly's zijn dual geschikt (?) tot welke is wel bruikbaar? Mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar goedkoop en stevig overklokbaar, anders is er geen reet aan.

Ik heb de Abit BP6 op het oog als basis, of heeft iemand een beter argument?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

BP6 is een leuke stoeiplank :)

Zeker voor die prijs is het de beste keuze. Als je nog aan Celly's 366 kunt komen is dat fijn, want die lopen over het algemeen toch wel op 550. Anders zou ik in ieder geval niet de 400 nemen.

Verwijderd

Ik heb zelf een BP6 366@572 met 192 MB intern. Ik ben zeer tevreden met mijn BP6 en de kracht van celerons onder SMP. Ik draai NT server en W98 in een dualboot configuratie. Je kunt het beste wel onder NT je schijf NTFS maken. welke celerons geschik zijn weet ik niet maar ik denk dat je met een 400 tray versie middels overclocken wel op 550 moet komen. Let wel dat onder NT de warmte temp in je kast dubbel oploopt in tegenstelling tot W98. Binnen kort start ik en mijn maat een speciale koelershop (OC-Shop.nl) met specifieke producten zoals waterkoeling of koelers van Alpha. Wij kunnen je helpen bij het overclocken van je systeem.

Blaze (OC - Shop.nl)
faasenr@euronet.nl

Verwijderd

(Voor zover ik weet) ondersteunen alle cely's die op dit moment verkrijgbaar zijn smp... Alleen die nieuwere 18 micron die nog uit moeten komen zullen dit misschien nog niet doen in het begin... Cewl die oc shop trouwens... Moet nog wat koeling hebben voor me cely :)

Verwijderd

Alle celerons ondersteunen standaard GEEN SMP. De Abit BP6 heeft aantal een aantal cheezy dingen waardoor het wel kan.

Zoals al is gezegd: de BP6 is een leuke plank.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 17:38
Ik heb een 400 gewoon lekker op 600 draaien... dus why not a 400? Met een gewone koeler en wat geleidingspasta.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Laten we het zo zeggen:

Geen een Celeron ondersteunt SMP, maar op een BP6 doen ze het allemaal. Ook Slot1 Dual borden kunnen met de juiste slotket gewoon Celerons gebruiken.
Pagina: 1