Toon posts:

Koeling in CM690 (Normale Editie)

Pagina: 1
Acties:

• VulcanRaven
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 04:04
Ik heb een CM690 en een 8 tal 120mm koelers tot mijn beschikking. Nu kan ik in deze kast 7 koelers installeren. Nu is mijn vraag hoe kan ik deze het beste installeren? En is 7 koelers te veel van het goede?

Hieronder heb ik aangegeven hoe ik het momenteel heb. Ik heb ook nog 2 koelers in de het zijpaneel zitten die naar binnen blazen.

Kan ik dit het beste zo laten? of moet ik enkele koelers weghalen?

Achter de voorste koeler zit de HD dus die lucht word ook deels verhit daardoor.

[Voor 6% gewijzigd door VulcanRaven op 21-10-2010 13:08]

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:12
Dit is wel de meest gebruikelijke manier van luchtstroom ja. Ik zou die 2 fans in je zijpaneel trouwens weglaten, want die verstoren de luchtstroom van vooronder naar bovenachter ;)

pssst, Seat kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073162

• wasted247
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 10-07 10:57
Ik had in mijn CM690 exact dezelfde opstelling, enkel idd zonder de 2 fans aan de zijkant, deze fan holes had ik een tweetal A4tjes achter geplakt.

• aap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:33
In mijn kast houden 3 koelers het koel genoeg (was eerst zelfs 2).
Dus tenzij je enorm overklokt of een enorm hoge waarde hecht aan een lage temperatuur vanwege bragging rights, lijkt 7 me inderdaad wat overkill.

• Kiwitje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 05-08 00:26
En die fans aan de zijkant gaan trillen wat zorgt voor een irritant geluid..

Specs

• VulcanRaven
Ok, dan laat ik de 2 aan de zijkant weg. Maar verstoord dit de luchtstroom dan niet? Vanwege de roosters voor de koelers.

Ik kan wel een oplossing doen zoals hierboven gemeld is door ze te bedekken, maar dat maakt de kast er ook niet mooier op.

• VulcanRaven
Kiwitje schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:11:
Dat probleem had ik opgelost door rubbertjes tussen de schroefjes en kast te monteren.

• Kiwitje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 05-08 00:26
Ik heb nu bij mijn R3 van die platen voor op de roosters van de fan, voor als je die niet gebruikt... Platen met isolatiemateriaal er aan. Maar weet niet of die ook los te koop zijn.

Specs

• wasted247
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 10-07 10:57
VulcanRaven schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:11:
Ik kan wel een oplossing doen zoals hierboven gemeld is door ze te bedekken, maar dat maakt de kast er ook niet mooier op.
Zwart papier nemen ;)

• Cedrix9000
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 27-07 23:50

Cedrix9000

Tip Top

Kiwitje schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:11:
Draai de fan om en het probleem is opgelost, airflow gaat dan wel de andere kant op , maar dit scheelde mij 2 graden. :P

Just do It

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee