Beste,
Ik werk bij een organisatie met een 600+ medewerkers, met 800 werkplekken.
Wat opzich raar is, meer werkplekken dan medewerkers.
Zodoende zouden we graag het gebruik van de werkstations meten.
Om te kijken of er werkplekken kunnen vervallen.
Nu ben ik dus opzoek naar een mooie oplossing om het gebruik van de werkstations te meten.
Ik zat zelf te denken aan een een scriptje wat uitgevoerd wordt bij het uitloggen wat de totaal ingelogd tijd + hostname van het werkstation wegschrijft, echter kan ik geen variabele vinden met de totaal ingelogde tijd (windows 2003) wel de variabele %time%, wellicht kan ik hier nog iets mee berekenen door de inlogtijd en de uitlog tijd weg te schrijven en vervolgens te berekenen wat de totaal ingelogde tijd was.
Hebben jullie hier nog andere/betere oplossingen voor?
Het gaat om een (Citrix) netwerk wat gebruik maakt van zowel Novell Edir en MS AD.
Ik werk bij een organisatie met een 600+ medewerkers, met 800 werkplekken.
Wat opzich raar is, meer werkplekken dan medewerkers.
Zodoende zouden we graag het gebruik van de werkstations meten.
Om te kijken of er werkplekken kunnen vervallen.
Nu ben ik dus opzoek naar een mooie oplossing om het gebruik van de werkstations te meten.
Ik zat zelf te denken aan een een scriptje wat uitgevoerd wordt bij het uitloggen wat de totaal ingelogd tijd + hostname van het werkstation wegschrijft, echter kan ik geen variabele vinden met de totaal ingelogde tijd (windows 2003) wel de variabele %time%, wellicht kan ik hier nog iets mee berekenen door de inlogtijd en de uitlog tijd weg te schrijven en vervolgens te berekenen wat de totaal ingelogde tijd was.
Hebben jullie hier nog andere/betere oplossingen voor?
Het gaat om een (Citrix) netwerk wat gebruik maakt van zowel Novell Edir en MS AD.