Toon posts:

Laptop pakt nieuwe ram niet goed.

Pagina: 1
Acties:

• CDRK
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 13-09 21:41
Hallo,

Zat te denken om dit eigenlijk in:

[Ervaringen] Compal IFL90 / BTO 15W25(+) / inNote 154 Deel 2 Vorige deel2 Overzicht

te posten, maar die is volgens mij zo dood als wat.

Ik heb de laptop FL90 C2D T7500 met 2x 2,20GHz
Heb 2.0 GB aan RAM (2x1gb sticks)
Mijn OS is Win7 x32, maar heb sinds gisteravond een hdd met win7 x64 geïnstalleerd
En mijn grafische kaart is de beruchte 8600m GT van Nvidia. (welke na een bake zijn tijdelijke 2e leven ingaat)

Nu wou ik een upgrade doen naar 4GB aan RAM en had de Kingston ValueRAM 4GB(2x2) DDR2 SODIMM 667MHz CL5 aangeschaft. Mijn oude sticks van 1gb zijn ook DDR2 SODIMM 667MHz CL5.

Echter als ik de oude sticks met de nieuwe vervang krijg ik na het opstarten geen beeld. De laptop gaat wel aan en ik hoor hem wel zijn ding doen maar geen beeld. Wat ik verder allemaal heb geprobeerd is;

2 x 2GB = Laptop start wel maar geen beeld.
1 x 2GB = Werkt prima.
1 x 1GB+2GB = Werkt niet goed, laptop start wel maar lijkt in 16 bit te zijn. (zie eerste pic*)

Ook heb ik ze geprobeerd om te draaien, dus 1 stick in de 1e slot dan wel 2e slot etc etc.
Verder heb ik bovenstaande ook geprobeerd met mijn nieuwe hdd met x64 versie erop maar krijg hetzelfde.

Ben niet echt super thuis in hardware, maar doe meestal wel wat "huiswerk" voor ik begin. Heb de PMG en RAM FAQ wel een beetje doorgebladerd voor wat voor mij van toepassing is.. :s

Zelf denk ik dat het toch aan mijn grafische kaart ligt aangezien ik geen beeld krijg. Ik hoop dat iemand anders dit kan bevestigen of iets anders weet om dit te verhelpen? Verder heb ik namelijk geen idee. Ik ben blij dat die nog tijdelijk werkt, zodat ik in de tussentijd een nieuwe kan kopen.

Alvast bedankt,

*plaatjes ben ik kwijt, had op een andere forum (voor compal) gepost,maar die schijnt nu down te zijn.
De eerste plaatje is gewoon het inlogscherm, maar dan in 16 bit. De kleuren zien er dus niet goed uit.

gevonden:
http://img169.imageshack.us/i/101020170410.jpg/
http://img51.imageshack.us/i/101020172356.jpg/
http://img139.imageshack.us/i/101020172436.jpg/

[Voor 3% gewijzigd door CDRK op 21-10-2010 12:13]

Stay Frosty!

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 14-09 21:27
Heb je de laatste BIOS op de laptop staan?

• CDRK
Nee. Ik moet zeggen dat ik nog steeds mijn eerste bios heb. (nooit gedurfd te updaten :() Heb al wel geprobeerd te zoeken naar de nieuwste bios, maar aangezien deze laptop al aardig 2 jaar oud is, zijn deze updates niet meer op compal.com of bizcom.com beschikbaar. Zou het helpen denk je?

/edit net even de changelogs van de bios updates opgezocht.

Compal IFL90 BIOS Changelog.

1.13

- Added change to AHCI configuration default function and utility.
- Fix SLP2 and NRBT parameter conflict problem.

1.12

- Added AHCI setting change call back function.
- Fix No Reboot/Shutdown function after flash BIOS.
- Patch some Intel Off-roadmap C4 cause S3 failed issue.

1.11

- Added support for Celeron 10661 CPU.
- Report all unknown type CPU to other.

1.10

- Added DTS table for TJ85 CPU.
- Update nVidia 8400M GS VGA BIOS 60.84.42.00.23
- Update nVidia 8600M GT VGA BIOS 60.86.39.00.26
- Add SLP feature for Windows XP

1.09

- Update system BIOS write ESCD Flow chart.
- Add Multi-Customer Logo feature.
- Change default generic Logo.
- Remove MIR Device reported in VISTA if MIR device is not existed.
- Fix Robson incorrect location of PCM
- Fix system will hang on boot (black screen) when attached 4G RAM
- Fix System will fail to boot after S4 in DC mode with TPM Enabled.
- Fix Winflash will destroy SLP2 data.

[/b]

Ik denk dat ik mijn bios inderdaad eens moet proberen te flashen. updaten

[Voor 66% gewijzigd door CDRK op 21-10-2010 14:20]

Stay Frosty!

• CDRK
Heb http://www.marcinwilk.eu/...ts/compal-fl90-bios-disc/ de nieuwste bios gevonden.
Vraag me nu alleen af of ik de eerdere bios updates eerst moet installeren? dus eerst 1.09 dan 1.10 etc tot 1.18
of kan ik gelijk deze nieuwe versie gebruiken en zit die fix daar dan bij?

Stay Frosty!

• mcsluis
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
Ja je kan in één keer de meeste recente bios flashen. Je hoeft dus niet de afzonderlijke biossen te flashen.

• CDRK
thanks. Het is gelukt. Via die site heb ik een iso van de bios update gebrand en deze gebruikt. Het was gelukkig makkelijker dan ik had verwacht. Na de update heb ik mijn 2x1gb RAM eruit gehaald en de nieuwe 2x2gb erin gezet. Hij startte zonder problemen op! jeej!

Bedankt GENETX! Voor het mij de juiste richting op sturen!
Deze thread kan volgens mij wel gesloten of verwijderd worden.

Stay Frosty!

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee