Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Na weken bezig te zijn geweest, in Pinnacle Studio 14 HD, met de film die ik tijdens mijn vakantie heb gemaakt, ben ik gisteren begonnen met het maken van het titelmenu / hoofdstukselectie. Dit lukte prima! De volgende stap was het instellen van een achtergrondmuziekje in het titelmenu / hoofdstukselectie. Het 'inslepen' van een MP3/WAV is geen enkel probleem, alleen komt de muziek niet alleen 'onder' het titelmenu, maar speelt deze ook door in het eerste hoofdstuk van de film.. Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om de muziek alleen in het titelmenu te laten klinken en te laten stoppen zodra je de film start.

Iemand enig idee waar ik deze optie kan vinden? In Studio 10 had je daar een aparte optie voor, maar deze kan ik helaas niet gebruiken i.v.m. het ontbreken van HD-ondersteuning in deze versie. Vandaar dat ik graag de oplossing voor Studio 14 HD zou hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Je muziek komt toch op je storyboard terecht, als je die niet langer maakt dan de tijd van je menu dan loopt die niet door in de hoofdstukken...... Heb het net even geprobeert en ik snap niet helemaal wat het probleem zou kunnen zijn. Menu erin, film erin, muziek erin, muziek even lang als het menu en bij mij werkt dat prima......

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Caveman schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:35:
Je muziek komt toch op je storyboard terecht, als je die niet langer maakt dan de tijd van je menu dan loopt die niet door in de hoofdstukken...... Heb het net even geprobeert en ik snap niet helemaal wat het probleem zou kunnen zijn. Menu erin, film erin, muziek erin, muziek even lang als het menu en bij mij werkt dat prima......
Klopt, alleen heb je dan het probleem dat je maar halve liedjes hebt.. M.a.w. als je menu voor 30sec op je storyboard staat, begint je muziek na 30 seconden opnieuw! Daar zou ik graag een oplossing voor hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Aha, nu begrijp ik wat je bedoeld... Ik vond het al zo'n banaal probleem ;) Ik moet zometeen toch nog wat knutselen met studio 14, zal eens ff kijken of ik het kan vinden.

Na wat zoekwerk en uitproberen is de oplossing erg simpel... maak het menu net zo lang als je music clip, dan speelt ie keurig je hele clip af. (kwam ik ook ergens tegen op een forum)

[ Voor 35% gewijzigd door Caveman op 23-10-2010 12:27 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Oke top! Gaan we dat proberen! Thanks