Toon posts:

Laptop scherm kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Vorige week is de laptop van mijn vriendin van de bank gevallen (ai ;w), en toen gaf het scherm vervolgens allemaal strepen en werkte een gedeelte van het scherm helemaal niet meer.

Dus direct een nieuw scherm besteld (exact hetzelfde type) en netjes ingebouwd.

Nu werkt het scherm weer, alleen geeft deze geen licht. Je ziet de laptop dus wel opstarten maar zonder licht.

Heeft iemand enig idee waar aan dit kan liggen? Zou het aan een kabel liggen, of is er nog iets kapot?

Alvast bedankt!

- Chupskie :)

edit: aanvulling, het betreft een HP Compaq Presario cq60-300ed laptop.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2010 10:13 ]

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05-2025

ajakkes

👑

De backlight krijgt geen voeding?
Misschien geen of slecht contact bij de aansluitingen.

Had het gevallen scherm nog wel backlight?

👑

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het gevallen scherm gaf nog wel gewoon licht, op de plekken waar het scherm toen nog werkte.

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05-2025

ajakkes

👑

Dan zou ik nog eens kijken of je alle stekkertjes goed heb aangesloten. Misschien zit er eentje scheef ofzo. De voeding van je backlight was nog niet stuk. En de backlight van je nieuwe scherm zou toch moeten werken.

👑

Verwijderd

Topicstarter
Is de backlight hetzelfde als een inverter? En is dit het lange aparte balkje onder het scherm?

Verwijderd

Topicstarter
Op dit balkje zitten allemaal hele kleine uitstekende (ijzeren) staafjes en volgens mij is er daar eentje van weg. Is dit misschien de oorzaak?

En zorgt één zo'n klein staafje er nu voor dat heel dat balkje niet meer werkt?

Verwijderd

Topicstarter
Het was inderdaad dit pinnetje, wat uit eindelijk een bruggetje tussen 2 pinnetjes bleek te zijn.
Deze tijdelijk met een plakbandje aan elkaar gemaakt (wat echt millemeter werk is ;), maar het is gelukt.. en de laptop werkt weer..!

Bedankt voor jullie hulp! Topic closed!
Pagina: 1