[acc07] Records overslaan in rapport, zonder Where / Having

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko_J
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Ok dit is een beetje een rare situatie. Bear with me :)

Ik heb een tabel met personen, en die bevat voor de hand liggende velden als id, achternaam, voorletters, tel-nr, etc. Via een rapport worden voor personen ID-pasjes afgedrukt, inclusief pasfoto.

In de huidige opzet wordt in de personentabel niet bijgehouden of er van een persoon een pasfoto bekend is. Pasfoto's worden gescand en met het id-nummer van de betreffende persoon op een locatie bewaard, bijvoorbeeld \pasfotos\5210.jpg. Dat correspondeert dan vervolgens met record id 5210, Jansen, Kees.

Bij het afdrukken van de pasjes haal ik via een Details_Format-gebeurtenis het jpg-bestand op. Maar van lang niet alle personen is een pasfoto beschikbaar, en het rapport moet alleen pasjes afdrukken van personen waarbij dat wél het geval is. Ik heb echter geen veld waar ik op kan queriën, dus where of having bieden hier geen uitkomst :)

Is er een manier om records 'over te slaan' in een rapport? Ik kan er niet veel over vinden (het is ongebruikelijk natuurlijk, normaal filter je de brongegevens tot wat je nodig hebt)

Het alternatief is dat ik wél ga bijhouden in de tabel van wie er een foto bekend is, maar als dat niet per se hoeft, doe ik dat liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Ik begrijp dat dit gaat om een office programma?
En dan een rekenblad en een tekstverwerker die iets moeten doen?

Welke software, welke versie, welke functie?

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko_J
Sorry, ik dacht dat de tag voldoende was. MS Access 2007.

edit: oh, de titel kan niet meer geëdit worden..

[ Voor 31% gewijzigd door Marko_J op 21-10-2010 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

*fixed

Anyway: cancel = een returnvariabele;
code:
1
2
3
4
5
Private Sub Details_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
   If [geenplaatje] then
        Cancel = True
    End If
End Sub

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Marko_J schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:05:
Het alternatief is dat ik wél ga bijhouden in de tabel van wie er een foto bekend is, maar als dat niet per se hoeft, doe ik dat liever niet.
Het lijkt mij wel de beste manier.

Als he een grote database kan je misschien kan je een lijstje maken van je pasfoto's JPG, die in een tabelletje gooien en dan iedeen die een overeenkomstig nummertje heeft een vinkje geven (of misschien zelfs een pad/bestandsnaam meteen, als je toch bezig bent?)

Anders een stukje VB code om te checken of het bestand bestaat?

edit: te laat ;), stukje pseudo VB staat hierboven :P

[ Voor 4% gewijzigd door Kompaan op 21-10-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko_J
cancel = true... Zo simpel was het dus ^_^

Ik was in de veronderstelling dat dat het hele rapport annuleerde, maar het werkt perfect! Thanks!

(en ja, in de tabel bijhouden is absoluut beter en efficiënter. Er zijn diverse langdradige en oninteressante redenen om dat nu niet te gaan doen :))
Pagina: 1