• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01 13:17
Hallo,

Nogal een breed onderwerp, mocht het in een ander forum behoren, dan hoor ik het wel!

Ik heb ITV van KPN besteld en zit nu met het aansluiten van mijn tv ontvanger en PS3. Ik heb 1 cat5e kabel van de meterkast naar de woonkamer lopen. Met die ene kabel kan ik natuurlijk niet en de ontvanger en de PS3 aansluiten...
Dus kan ik een switch gebruiken om beide op aan te sluiten en vanaf de switch naar de experiabox?
Die switch zit dan op poort 3?(tv) van de EB. Is deze poort dus alleen geschikt voor de doorgifte van het tv signaal of kan ie ook TCP/IP aan (of whatever de PS3 ook gebruikt)?

Nou ja, mocht iemand et al eens geprobeerd hebben, please share!
En anders koop ik wel een switch om even te proberen. (extra UTP is in eerste instantie een te groot werk, vandaar)

Alvast bedankt!
Huib

FYI

RTFM blijkbaar!

KPN's handleiding zegt dat poort 3 op de experiabox alleen geschikt is voor de doorgifte van itv.
Dat wordt dus een extra UTP leggen voor de PS3... :X

[ Voor 9% gewijzigd door DeerDitch op 21-10-2010 16:50 . Reden: GIYF ]

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 16:49
Of twee stekkertjes aan de utp knutselen.... Zo heb ik het tenminste bij mijn schoonouders gedaan. Daar liep ook maar 1 kabel naar de bovenverdieping waar wel een pc en een tweede iptv settopbox moest komen. Aangezien het toch maar een 100MBit netwerk is heb ik twee utp connectors op de kabel geknepen elk met twee aderparen. Dat zit er inmiddels al weer een half jaar en werkt nog perfect. Ik hoorde laatst dat daar ook kant en klare verloopkabeltjes voor te krijgen zijn, maar weet nog niet waar ik die hier goedkoop kan krijgen.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek