Toon posts:

USB Stick voor de Auto Radio

Pagina: 1
Acties:

• xenoNn
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14-09-2011
Tweakertss,

Ben sindskort opzoek naar een USB stick die snel leest voor nummers af te spelen op onze auto radio.
Op verschillende sites word duidelijk aangegeven wat de lees/schrijf snelheden zijn.

Neem bijvoorbeeld Alternate.
Kies ik er 1 uit denk je nou mooi snelheid, maar dan kijk je weer bij de Reviews en dan zie je reacties staan van :

Deze stick haalt lang niet zijn snelheid etc..

Nu is mijn vraag heeft iemand een suggestie(welk merk beste kan nemen) want ik twijfel eigenlijk bij een keuze maken vanwege de slechte reviews.

Bedankt voor het mee denken.

Jonko en Whiskey of een Happy Meal... Kipnuggets en een Fristi

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16-09 22:13

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Elke willekeurige USB stick werkt gewoon voor .MP3's.. De meeste MP3'tjes trekken nog geen 192kb/s. Terwijl de meeste (goedkope) USB Sticks toch minimaal 10 - 20MB/s wegschrijven.

Edit: De zwakke schakel is over het algemeen de autoradio zelf, deze kan maar op een bepaald tempo tracks aflezen van de USB stick.

Anyway: Dingen die we nodig zijn
- (gemiddelde) Bitrate van je muziek
- Hoeveelheid muziek (Hoe groot moet het stickje minimaal zijn)
- Budget

[Voor 52% gewijzigd door D4NG3R op 21-10-2010 08:49]

• Invisible_man
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 18:42
Neem in ieder geval geen USB-stick met meerdere partities zoals je tegenkomt bij bijvoorbeeld U3-sticks van Sandisk. De meeste autoradio's met USB verwachten namelijk één volume en kunnen niet overweg met meerdere. In mijn eigen autoradio (Sony, weet het type zo niet) heb ik gewoon één of andere merkloze stick en heb absoluut nooit het idee dat die te traag is ofzo, dus mijn inziens hoef je niet veel snelheidsproblemen te verwachten.

• OConnor
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 15:17
Invisible_man schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 08:54:
Neem in ieder geval geen USB-stick met meerdere partities zoals je tegenkomt bij bijvoorbeeld U3-sticks van Sandisk. De meeste autoradio's met USB verwachten namelijk één volume en kunnen niet overweg met meerdere. In mijn eigen autoradio (Sony, weet het type zo niet) heb ik gewoon één of andere merkloze stick en heb absoluut nooit het idee dat die te traag is ofzo, dus mijn inziens hoef je niet veel snelheidsproblemen te verwachten.
Hier ben ik het mee eens. Problemen gehad met een Sandisk, er zit nu een kingston in, dat werkt goed.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

• Joostdegrote
  • Laatst online: 27-09-2019
So true, een eenvoudige USB stick voldoet gewoon. Ikzelf gebruik ook een Kingston, met 320kb/s bestanden, en dat werkt prima :)

• xenoNn
Oh dus de snelheid voor de USB stick maakt eigenlijk niet eens uit, ze zullen uiteindelijk allemaal even snel werken.

Duidelijke taal, dat scheelt mij weer een hoop gezoek.

Bedankt he

• Invisible_man
Ik zou zeggen, probeer het eens met een cheap-ass stick die elke tweaker wel ergens achter in zijn bureaula heeft liggen of dat acceptabel voor je werkt.

• Reptile209
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:43

Reptile209

- gers -

Afhankelijk van de plaats waar je je stickie in je radio prikt, zou ik ook even nadenken over de wenselijkheid van lampjes op je stick (kan iritant worden) en het formaat (fysieke afmetingen) van je stick: klein is fijn?

If you're not part of the solution, you're part of the precipitate.

• Marientjuh
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 21:08

Marientjuh

Fullstack developer

Mijn WD hardeschijf doet het perfect op mijn Pioneer autoradio. Ik heb nu 200 gb tot mijn beschikking voor muziek. Alleen het inladen duurt zo'n 5-10 seconden.

Dus je snelheid ga je waarschijnlijk alleen van merken bij het 'opstarten' van je usb stick.

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Trouwfotograaf: duefotografi.nl

• xenoNn
Bedankt voor je reactie.

Geld voor iedereen trouwens!
Marientjuh schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:46:
Mijn WD hardeschijf doet het perfect op mijn Pioneer autoradio. Ik heb nu 200 gb tot mijn beschikking voor muziek. Alleen het inladen duurt zo'n 5-10 seconden.

Dus je snelheid ga je waarschijnlijk alleen van merken bij het 'opstarten' van je usb stick.

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16-09 22:13

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Marientjuh schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:46:

HDD's adviseer ik niet, tenzij het zo'n shockproof hoesje heeft.. Bedenk je wel dat een HDD gebruik maakt van snel draaiende schijven, die niet van externe beweging houden.

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 15:36
Ik kan je nog adviseren zo'n nano-stick te halen, die zie je praktisch niet eens zitten in je radio...

Ik heb zelf deze: http://www.informatique.nl/575508/delock-nano-8gb.html

Wat betreft een externe hdd, die willen lang niet altijd werken op een autoradio. Dergelijke hdd's moeten minimaal een bepaald voltage krijgen om te kunnen werken en dat levert de usb-poort op een autoradio lang niet altijd... en mocht het werken dan wil die spanning bij het opendraaien van het volume nog wel eens wegvallen dus dan valt je muziek ook weg.

[Voor 50% gewijzigd door MicGlou op 21-10-2010 12:49]

• Invisible_man
MicGlou schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:40:
Ik kan je nog adviseren zo'n nano-stick te halen, die zie je praktisch niet eens zitten in je radio...

Ik heb zelf deze: http://www.informatique.nl/575508/delock-nano-8gb.html
Dat is zeker een goede tip, heb zelf al een usb-stick gesloopt omdat die bleef haken toen ik mijn frontje uit het handshoenenkastje haalde.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee