Speakers -> Hoofdtelefoon -> Oortelefoon setup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09-2023
Ha Tweakers,

Mijn topic-title is misschien niet helemaal duidelijk, dus ik leg het even uit. Ik wil graag een setup die 'automatisch' mijn geluid naar de goede bestemming stuurt:

* Als ik een oortelefoon heb ingeplugd (3.5", in zichtbare socket), moet het geluid daarheen.
* Anders, als mijn draadloze hoofdtelefoon van de haak ligt / aan staat, moet het geluid daarheen.
* Anders moet het geluid naar mijn speakers.

Het liefst kies ik ook nog uit verschillende geluidsbronnen (PC / Wii).

Is hier een bestaande oplossing voor (te koop)? Of zal ik zelf iets moeten knutselen? Wie stuurt mij even de goede kant op? :)

Ik heb de speakerset en de draadloze hoofdtelefoon nog niet gekocht, dus ik kan bij de keuze rekening houden met mijn wensen. Maar ik heb bijvoorbeeld nergens een hoofdtelefoon gevonden met nog een 3,5" socket (en dat had ik ook niet verwacht). Ook een 5.1 speakerset (waar ik aan zit te denken) heeft vaak geen 3,5" socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rde
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-01-2024

Rde

Gewoon een av receiver gebruiken denk ik. Die hebben wel een 3,5" aansluiting voor je hoofdtelefoon. (vanaf je die insteekt gaat je geluid langs daar) Een receiver heeft ook genoeg ingangen om je pc,wii aan te sluiten. En je draadloze hoofdtelefoon kan je afhankelijk van je receiver aansluiten op de pre amp outputs van een receiver of op de line loop output of via de digitale autput op een digitale headphone amp etc.