kan poorten niet openen voor teamspeak

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

Topicstarter
hoi allemaal
ik probeer een teamspeak server op te zetten voor een crew (guild/clan) waar ik deel van ben
alleen kan ik het niet voor elkaar krijgen om de benodigde poorten open te gooien

het gaat om de poorten:
UDP 9987
TCP 30033

voordat ik hiermee aan de slag ging heb ik geprobeerd iemand op de server te laten connecten, en tot ons beiden verbazing lukte dat gewoon
heb zelfs even tegen haar gesproken (kort "does it work") voordat ze eraf gegooid werd, dat heeft zij ook gehoord
daarna kon ze niet eens meer connecten

ik kon niks vinden in de router (al geloof ik dat ik daar moet zitten)
dit is een thomson TG789vn

heb ook nog via windows firewall geprobeerd, maar ook daar geen succes
al lijkt het erop dat ik daar gewoon iets fout heb gedaan (alle veranderingen alweer teruggezet) waardoor het mss niet werkte:
Afbeeldingslocatie: http://i917.photobucket.com/albums/ad18/godofal/poorten%20open/poortenopenen-1.jpg
(clickable)

heb ook nog een programaatje gevonden dan het automatisch zou doen, maar de router werd niet ondersteund, en dat zou 40 dollar kosten ofzo, leek me een beetje onzin voor iets wat iemand met een beetje kennis in 5 tellen kan doen

edit:
ik ben blijven zoeken, en heb nu toch de poorten open op m'n PC, maar kan ze niet forwarden op de router
heb ik nog niet kunnen vinden

edit2:
heb het toch kunnen vinden via diezelfde 40euro programma site, daar hadden ze namelijk screens van een hele hoop routers en alle pagina's
we gaan het zo nog een keer proberen

edit3:
lukt nog steeds niet, heb ook geprobeerd m'n firewall compleet uit te schakelen, dan werkt het ook niet
net een static IP toegevoegd, wist niet dat dat nodig was, nog steeds niks

edit4:
ging alles nog 'ns checken, en zag ineens dat de instellingen op de router verdwenen waren
ik heb dus die velden ingevuld, en dan op toepassen (opslaan?) gedrukt, maar als ik direct daarna ernaatoe ga, staan er geen poorten meer bij
hier is een plaatje, ik vul de poort in, toevoegen, andere poort erbij en toepassen
Afbeeldingslocatie: http://i917.photobucket.com/albums/ad18/godofal/poorten%20open/routerforward-1.jpg
(clickable)

btw, ik geloof dat dat het is, maar heb ik zo alles gehad? (static IP, poorten open op PC, forwarden op router)

[ Voor 31% gewijzigd door godofal op 21-10-2010 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-07 18:06

lier

MikroTik nerd

Heb je nog uPnP aan staan (en zou je dat uit kunnen zetten) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exqua
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02:39
Which ports does the client use?
The TeamSpeak 2 client uses RANDOM ports from the whole 1024-65535 range for source port and sends to port 8767 (UDP) unless indicated otherwise.

The client doesn't usually require any configuration of routers or firewalls. Do NOT setup your router to do port-forwarding or similar, as this is only needed when running the server.

You can change the TCP/IP port in the tsserver.ini file. The UDP is always TCP/IP port +1
Je moet denk ik eens even kijken of de poorten die jij vermeld echt de poorten zijn die gebruikt worden.
Verder hoort je topic hier niet thuis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-07 18:45
Je moet in je Thomson nog aangeven naar welk apparaat je de poorten wilt doorzetten. Je hebt nu wel poorten gedefinieerd (gekoppeld aan een naam/toepassing) maar nog niet doorgezet naar een PC.

ps. Dit is niet echt PNS hoor :)

[ Voor 13% gewijzigd door Postmen op 21-10-2010 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

Topicstarter
sorry, ik heb niet helemaal scherp gekeken, ging er automatisch vanuit dat dat prof alleen op het networking sloeg...
waar zou het dan wel moeten staan?

uPnP staat uitgeschakeld

had erbij moeten vermelden dat ik teamspeak 3 probeer te gebruiken |:(
Which ports are being used by the server?
Default ports are as follows...

Default voice port (UDP): 9987
Default filetransfer port (TCP): 30033
Default serverquery port (TCP): 10011
de router onthoud niet eens die poorten die ik 'm geef, hoe zou ie dat dan naar m'n PC kunnen doorzetten?

edit:
blijkbaar moest ik niet op toepassen drukken, daardoor resette hij de velden ofzo
staat nu goed ingesteld, en gekoppeld aan mijn PC
kan alleen nu niet testen :(

edit2:
heb het kunnen testen, hij werkt nu
thnx en sorry voor het verkeerde forum
FatalError schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 14:03:
PNS -> NT Dit is niet bepaald 'Professional'
nogmaals excuses, ik zocht de juiste plek, zag "servers" en dacht dat dat de plek was 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door godofal op 21-10-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:26
PNS -> NT Dit is niet bepaald 'Professional'

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exqua
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02:39
godofal schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:48:
sorry, ik heb niet helemaal scherp gekeken, ging er automatisch vanuit dat dat prof alleen op het networking sloeg...
waar zou het dan wel moeten staan?

uPnP staat uitgeschakeld

had erbij moeten vermelden dat ik teamspeak 3 probeer te gebruiken |:(

[...]

de router onthoud niet eens die poorten die ik 'm geef, hoe zou ie dat dan naar m'n PC kunnen doorzetten?

edit:
blijkbaar moest ik niet op toepassen drukken, daardoor resette hij de velden ofzo
staat nu goed ingesteld, en gekoppeld aan mijn PC
kan alleen nu niet testen :(

edit2:
heb het kunnen testen, hij werkt nu
thnx en sorry voor het verkeerde forum

[...]

nogmaals excuses, ik zocht de juiste plek, zag "servers" en dacht dat dat de plek was 8)7
Mooi dat het werkt.
Voortaan even goed kijken waar je je topic plaatst ;)
Pagina: 1