Toon posts:

Geheugen modules / Merkenverschil

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/3
Als je dan kijkt bij geheugen (256 MB PC133)
dan staan daar verschillende soorten.
Ik zat te denken aan het Kingston merk zonder ECC...

Is dit een goeie keus of maakt het in feite nix uit wat voor soort geheugen je neemt en kan je dan net zo goed voor het goedkoopste kiezen :?

btw: ik wil er niet mee OC'en...maar gewoon voor een P3-450... (FSB 100x4,5 ik weet het, geen 133... maar als ik in de toekomst er nog een andere processor in zet, dan kan dat PC133 geheugen hopelijk niet met de vuilnisman mee :)

Verwijderd

Topicstarter
niemand???

Verwijderd

Dat is een goede keus. Als je later andere pc hebt kan je dit ook nog mooi gebruiken.

Je kan ook voor infineon gaan maar kingston is iets beter.

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:41
hallo,ik heb zelf 3 modules 128mb van corsair,dat zijn cas2 modules en lopen door tot 148mhz,voor als je wil overklokken....nu bij de firma aubade in nieuwegein F161
grt erik

mijn systeem.

Verwijderd

Topicstarter
ok... enne
what's the difference tussen ECC en non-ECC ?

error correction c.... (ofzo)
ja fijn, wat heb ik daaraan?
betekend dat dat het met ECC gewoon sneller is dan zonder o.i.d. ?

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
ECC is voor servers met een extra bitje of byte zodat als er 1 bit of byte kapot gaat dat ie nog werkt, ik weet niet pecies, maar is ietsje trager en duurder...

Verwijderd

Je kan het beste gewoon het goedkoopste 133 mhz dimmetje kopen want je draait het toch maar op 100 mhz. En dat is dan ruim binnen de specificaties Dus werken zal het altijd wel. Je geeft al aan de je niet wil OC'en dus meer geld uitgeven heeft geen zin. Het ECC gebeuren staat voor Error Checking and Correction. Dit biedt meer stabiliteit maar is eigenlijk alleen maar nodig voor servers. En je moederbord moet Ecc ondersteunen.
Veel succes met het kiezen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb bij gistron.com 2 dagen gelden een reepje geheugen besteld van kingston, 256 mb @ 133 mHz

kan ik namelijk ook in een pc zetten die wel een FSB van 133 heeft >:)

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op woensdag 14 maart 2001 14:27 schreef r00tie het volgende:
ECC is voor servers met een extra bitje of byte zodat als er 1 bit of byte kapot gaat dat ie nog werkt, ik weet niet pecies, maar is ietsje trager en duurder...
:? :? :?

ECC is idd iets van errorcorrection, maar dit is volgens mij bull..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Pagina: 1