Toon posts:

Asus M3A76-CM bios probleem

Pagina: 1
Acties:

• darkzep
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19-02-2019
Beste,

Ik had nog een moederbordje op de schap liggen,een Asus M3A76-CM,cpu er op geprikt en pc opgestart.
Maar nu iederen keer als ik dat bord opnieuw opstart wilt het kreng de bios in om de nieuwe cpu in te stellen.
Wat ik ook doe.F1 ga na bios en F2 load default wegens nieuwe cpu.het lijkt wel of de bios niet gesaved word.
Ik heb de bios al geflasht naar de nieuwste versie,ook dat helpt niet,nieuwe batterij,helpt niet,bios clearen,helpt niet.

Het is dus te vreemd voor woorden

Oja als ik dus F2 doe start de pc wel gewoon naar windows.

Ik hoop dat iemand hier er iets bekends in ziet , en mij kan helpen.

Groet,

Pieter.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is je batterijtje niet gewoon leeg? Zeker als het ding een tijdje op de plank heeft gelegen is de kans groot dat 't geval niets meer doet.

30" monitor te koop

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Staat de jumper genaamd "Clear RTC RAM (CLRTC)" op pinnetjes 1+2 (default) ?
Zie hoofdstuk 1.9 in de usermanual.

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• darkzep
Batterij is nieuw (2032).

En ja jumper staat goed (je bedoelt denk ik hoofdstuk 1-17):)

• kh65
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 00:18
De CPU wordt wel officieel ondersteund door het BIOS?
Kun je in de BIOS nog dingen proberen als 'fast check' en/of 'no splash screen' ?

• darkzep
Ja cpu word gewoon ondersteund.
Nee beide functie's zijn niet aanwezig.

Zelfs als ik de bios weg save start die op met de F1 en F2 keuze.

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
darkzep schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 23:03:
Batterij is nieuw (2032).

En ja jumper staat goed (je bedoelt denk ik hoofdstuk 1-17):)
Nee, 1-17 is de pagina :) ik bedoel
1.9 Jumpers
1. Clear RTC RAM (CLRTC)

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• darkzep
:) sorry begreep je verkeerd.

Ja jumpers staan goed ,heb nu ook al 3 anderen knoop cellen geprobeerd meer niets helpt.

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 25-09 16:07
Welke cpu (en overige hardware) heb je dan? Wel handig als je dat er even bij vermeldt.

• darkzep
Athlon x2 4200+ (windsor)
DDR2 kingston reepjes van 2x1gb pc2-5300
Geforce 7600GT 256mb
samsung dvd brander(nieuwe)sh-223c
En een Seagate Baracude 160 gb

• darkzep
Vandaag nog wat anderen hardware geprobeerd (cpu en mem)geen resultaat helaas.Kijken of ik er nog een RMA verhaal van kan maken ;)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee