Programma zonder API aanspreken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:45
Beste tweakers,

Voor het builden van onze software, maken wij gebruik van een build server die elke nacht een package bouwt. We hebben helaas nog één probleem in ons proces. Wij moeten gebruik maken van een klein maatwerkprogramma dat 3 DLL's genereert waarin alle vertalingen van onze software zitten.

Dit programma heeft echter geen API en aanpassingen aan dit programma blijven uit tot midden volgend jaar. Is er een mogelijkheid om het gebruik van dit programma te simuleren op een eenvoudige manier? Het zijn eigenlijk maar een paar muisklikken.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
AutoIt3 kan het programma aanspreken en kan zelf bijv. via de commandline aangesproken worden.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Je zou altijd autoit kunnen gebruiken al nood oplossing, maar ergens netjes is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-07 18:29
FragileM64 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 20:16:
Is er een mogelijkheid om het gebruik van dit programma te simuleren op een eenvoudige manier? Het zijn eigenlijk maar een paar muisklikken.
Dat kan. Zoek eens op automation. ;)

Behalve het gebruik van 3rd party tools kun je meestal met behulp van de Windows API de boel ook wel automatiseren, door een proces te starten en de juiste messages naar de juiste windows te sturen. Dat vereist wel enige ervaring met de Windows Platform API.

[ Voor 27% gewijzigd door Soultaker op 20-10-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:45
Super, ik had echt al wat gegoogled maar blijkbaar niet met de juiste termen. Dit bespaart mij zoveel werk ten opzicht van het zelf moeten te schrijven in Delphi. Hartelijk dankt!

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Je zou ook eens naar http://winbatch.com/ kunnen kijken, deze heb ik zelf een hele poos gebruikt en werkte erg goed.
Pagina: 1