Toon posts:

Overstap van Bold 9700 naar Android??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• chowmonkey
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 22-09 20:53
Ik open maar een topic want ik blijf twijfelen.. Ik heb nu de Blackberry Bold 9700 maar mag binnenkort weer een ander toestel uitzoeken. Ik ben zeer tevreden over de Blackberry overigens maar ik kijk ook naar een Android telefoon.
Ik gebruik de telefoon nauwelijks om te bellen. Wat ik wel veel doe is email, facebook, foto's uploaden en soms twitter. Incidenteel check ik informatie via de browser. Muziek en spelletjes is niet belangrijk.
Wat ik erg graag zou willen is een goed werkende ssh client en eventueel een remote desktop client. Dat is bij Blackberry beperkt en het scherm is te klein.
Push email van de Blackberry vind ik prettig. Hoe zit dat bij de Android? Ik las iets over gmail accounts en syncen maar ik wil eigenlijk gewoon m'n eigen email onder mijn eigen domeinen makkelijk ophalen.
Accuduur is wel belangrijk. Minimaal 2 dagen bij regelmatig gebruik is een vereiste.

Ik kan natuurlijk ook voor de Torch gaan. Maar voordat ik dit beslis zou ik best wat input willen hebben van Android gebruikers. En welk type het beste aansluit bij mijn wensen enzo..

• chowmonkey
Helemaal niemand???? :'(

[Voor 4% gewijzigd door chowmonkey op 26-10-2010 17:05]

• natasdiamon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 28-04 11:01
tsja, alles wat jij zegt kan perfect met een android telefoon, waarom wil je voor een blackberry gaan dan?

• phobosdeimos
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 23:31
chowmonkey schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 19:45:
Accuduur is wel belangrijk. Minimaal 2 dagen bij regelmatig gebruik is een vereiste.
Dan heb je welgeteld 2 opties: een blackberry, of een Nokia-variant (e72 en dergelijke).
Alle andere smartphones (iphone, android, wat dan ook) houden het ongeveer 1 dag vol.
Ik weet waar je dat op baseert of dat je nog wat linkjes hebt, maar ik loop hier 3/4 dagen met m'n Androider...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Goman
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 25-09 21:35
ik heb een htc desire en het klopt wel als je hem veel gebruikt dan is hij na een dag op, maar voor mij is dat niet erg want ik leg hem gewoon elke nacht aan de lader.

• emzed
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 24-09 20:04
Accuduur 2 dagen ga je niet redden. Misschien met een aftermarket batterijklep van Dealextreme, maar verder: Oh god wat ga je blij worden van een Android! Ik heb mijn Blackberry Storm nog geen moment gemist. Ik kan niets bedenken wat op de Blackberry beter werkt, behalve dan misschien de batterijduur. Maar dat is ook een vertekend beeld want op mijn Blackberry deed ik niets anders dan bellen en met de Android zit ik veel te spelen.

BB: Market? een lachtertje en alles kost geld (als de market het al doet)
BB: Widgets? nee sorry, voor het aanzetten van bluetooth of wifi moet je toch echt eerst het settings menu in.
BB: Andere roms flashen? Ja kan wel, maar het blijft slechts een poging tot tweaken van zogenaamd 'gelekte roms' van de officiele ontwikkelaars.

Kortom; binnenkort welkom in het walhalla dat Android heet!

• BastiaanN
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
De term "regelmatig" in je startpost is nogal vaag. Wat vind jij regelmatig gebruik? Beschrijf dat eens. Met mijn dagelijkse gebruik kan ik in elk geval wel 2,5 dagen redden op mijn Desire. Dan kijk ik af en toe even op tweakers, lees het nieuws, twitter en soms een spelletje. En een paar smsjes / 20 minuten bellen per dag.

En wat zijn twee dagen? 12 uur per dag, 18, 24?

[Voor 9% gewijzigd door BastiaanN op 26-10-2010 20:25]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• TZC-T1-FX
  • Laatst online: 21:35
Ik zou gewoon een aftermarket accu kopen met een hogere capaciteit. Zo heb ik in mijn HTC Legend een 1800Mah accu, in plaats van de standaard 1300Mah uitvoering.

Zo voldoet een Android telefoon ook meer aan je standby tijd!

• lordMocro
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 01-09 19:53
Ik zou bij de blackberries blijven. Je doet nauwelijks wat met je telefoon! Ik vond het ook leuk spelen met mijn galaxy s, maar uiteindelijk doe ik er toch niet zo heel veel mee; mail, nieuws, whatsapp, sms en bellen, en af en toe surfen, en films kijken in bed, maar het laatste zal geen groot gemis zijn.

• chowmonkey
Ik zal het toelichten.. Ik neem de telefoon in het buitenland mee naar plaatsen waar ik niet altijd kan opladen.. Ik email echt veel zowel zakelijk als prive. Ik facebook zeer regelmatig. Upload 3-4 foto's per dag naar facebook. Spelletjes doe ik niet. Ik gebruik yahoo messenger erg vaak.. Dus met familie in het buitenland maar ook zakelijk met klanten en programmeurs.
Ik heb een hostingbedrijf en zou het fijn vinden als ik basic zaken via ssh zou kunnen afhandelen in noodgevallen als ik de laptop niet in de buurt heb.

• bobwarley
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Ik zou deze nemen:

http://www.engadget.com/2...-portrait-slider-of-your/

Is wel een low/mid-range toestel (net als de Blackberry Torch) maar dan met Android.

[Voor 43% gewijzigd door bobwarley op 29-10-2010 18:37]

Op WP7 kun je niet eens eigen mp3s als ringtone instellen, how smart is that??

• lordMocro
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 01-09 19:53
chowmonkey schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:43:
Ik zal het toelichten.. Ik neem de telefoon in het buitenland mee naar plaatsen waar ik niet altijd kan opladen.. Ik email echt veel zowel zakelijk als prive. Ik facebook zeer regelmatig. Upload 3-4 foto's per dag naar facebook. Spelletjes doe ik niet. Ik gebruik yahoo messenger erg vaak.. Dus met familie in het buitenland maar ook zakelijk met klanten en programmeurs.
Ik heb een hostingbedrijf en zou het fijn vinden als ik basic zaken via ssh zou kunnen afhandelen in noodgevallen als ik de laptop niet in de buurt heb.
Je dagelijks genoemde zaken kun je prima op je blackberry doen gepaard met een goede batterijduur. Dat laatste moet je dan maar laten vallen (SSH, heb je zo te zien niet dagelijks nodig), want je wordt er niet vrolijk van als je je tweede dag begint met een accu die al op 35% zit.

• chowmonkey
lordMocro schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:57:
[...]

Je dagelijks genoemde zaken kun je prima op je blackberry doen gepaard met een goede batterijduur. Dat laatste moet je dan maar laten vallen (SSH, heb je zo te zien niet dagelijks nodig), want je wordt er niet vrolijk van als je je tweede dag begint met een accu die al op 35% zit.
Dan ligt de Torch dus voor de hand.. Groter scherm zodat in ieder geval de browser experience wat beter is..

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21:32
chowmonkey schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:43:
Ik zal het toelichten.. Ik neem de telefoon in het buitenland mee naar plaatsen waar ik niet altijd kan opladen..
Heb precies hetzelfde probleem. Mijn Desire houdt het daarvoor niet lang genoeg vol. Ik Heb echter de perfecte accessoire gevonden: een oude nokia als backup.

• chowmonkey
rinkel schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:55:
[...]

Heb precies hetzelfde probleem. Mijn Desire houdt het daarvoor niet lang genoeg vol. Ik Heb echter de perfecte accessoire gevonden: een oude nokia als backup.
Alleen verlies je dan alle leuke functionaliteit.. Ik kom net terug uit Suriname en juist dan is facebook updaten leuk voor het thuisfront. Met name vanuit trips naar het binnenland..

• ChicaneBT
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

Koop bijvoorbeeld een Philips Powerpack. Ik heb me er niet heel goed in verdiept welke varianten er allemaal zijn van dit soort producten, maar het kan een oplossing zijn voor jouw probleem.

http://www.modern.nl/phil...0-POWER-PACK/7171/294420/

Ook kun je natuurlijk 1 of 2 extra accu's meenemen.

....911....

• Glitch
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Ik ben zelf een paar maanden geleden van een Blackberry Pearl naar een Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro gegaan.

Wat ik daarvan vind: Android is zooooooooooooooo veel leuker dan Blackberry OS. Blackberry's zijn ongelofelijk saai. Maar: zo ontzettend degelijk. Alles werkt als een trein, vooral push email en messaging. En de accuduur. Ik schrok me een hoedje toen ik de batterij zo hard leeg zag gaan toen ik de Mini net had. Meer dan een dag (wel met 3g en gegevenssync altijd aan) trekt ie simpelweg niet.

Vandaar dat ik je met jouw manier van gebruik toch echt een Blackberry aanraad, zeker omdat je hem ook zakelijk gebruikt.

Weblog Kyoto

• k7of9
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 25-09 22:33
Hoezeer ook ik Android leuk vind en BB saai, zou ik je toch ook een BB aanraden. De zaken waarin Android beter is (browser en games met name) zijn voor jou minder tot niet belangrijk.
Ik kan je talloze redenen geven waarom naar mijn mening Android leuker en beter is, maar als die zaken voor jou niet belangrijk zijn is dat lijkt mij niet relevant voor je keuze :)

• chowmonkey
Ok duidelijk.. Dan blijft het voorlopig een blackberry eventueel aangevuld met een Playbook als daar wat meer over bekend is.. Mijn dank voor de feedback..
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee