Toon posts:

Weinig/Geen vocals

Pagina: 1
Acties:

• Leetness
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17:20
Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort het probleem dat er uit mijn speakers, weinig tot geen vocals (spraak/zang) komt.
Ik heb een Logitech G51 speakerset, 5.1.
Alle kabels e.d. zitten goed aangesloten.
Bij DVD"s en films komt er totaal geen spraak uit, alleen hard achtergrond geluid.
Bijvoorbeeld, in een kantine hoor je de personages niet praten, maar alleen de potjes en pannetjes op de achtergrond maken geluid.
In Windows Media Player, hoor ik bij m'n muziek bijna geen zang, een klein beetje als je goed luisters.
Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt en een fijne avond gewenst!

• Zenyatta
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 21:21

Zenyatta

Tsjakka!

Ik zou als eerste even geen WMP gebruiken maar VLC player. Ik heb zelf ook zoiets gehad. Ik kwam er achter dat WMP geen 5.1 kan afspelen zonder dure plugins. VLC kan dat wel. Daar dus gewoon even proberen met de instellingen.

Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.

• TBTL
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23-09 21:47
Ik weet niet of het kan, maar misschien heb je de speakerset zo ingesteld dat hij 2.0 gaat upmixen naar 5.1, matrix modus ofzo? De speakerset gebruikt dan dan alleen het signaal dat bedoeld is voor de kanalen linksvoor/rechtsvoor (waar geen stemmen in zitten).

[Voor 48% gewijzigd door TBTL op 20-10-2010 20:13]

• Leetness
En waar kan ik dit vinden?

• TBTL
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23-09 21:47
Dat knopje op dat bediending van de speakerset (ben de naam ff kwijt) waar 'Matrix' onder staat.

[Voor 39% gewijzigd door TBTL op 20-10-2010 20:19]

• Leetness
Nee dat is het niet, welke plug-ins zou je nodig hebben voor 5.1 in Windows media player?

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Leetness schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 20:25:
Nee dat is het niet, welke plug-ins zou je nodig hebben voor 5.1 in Windows media player?
Even zoeken bij de help. Maar ik heb zelf al vrij snel besloten WMP maar de deur uit te doen. VLC is vele malen makkelijker!

Maar goed, dat is als je ervan uitgaat dat het inderdaad iets is met het 5.1. Dat staat in je configuratiescherm wel goed ingesteld?

• markvl
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15:20
Wat je beschrijft lijkt op een probleem met je center speaker.
Komt er wel geluid uit al je speakers?
Je kunt dit normaal gesproken testen met de instellingen-applicatie van je geluidskaart.

Als je center het niet doet is het even omwisselen met een andere speaker om te kijken of het de speaker is of een instelling.

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Ow, je kan ook even op Youtube kijken naar:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=JG3VhmKfWf8]

• Leetness
Ik heb nu mijn speakers ingesteld als 5.1 in Windows weer.
Met muziek is het geluid nu goed, goede vocals ook.
In films, (DVD's en .WMV's) doen de vocals het nog niet.
Ook heb ik de speakers zelf even nagelopen, ze doen het allemaal, alleen heb ik het gevoel dat de center speaker heel zacht staat vergeleken met de rest..

• Leetness
Oke hoe ga ik dit uitleggen,

Bij de Windows geluidsinstellingen kan ik 5.1, Stereo en dergelijke inschakelen.
Hierbij kan ik een test doen of de speakers werken, door middel van die geluidjes die al je speakers af gaan.
Nu staat hij op 5.1 ingesteld.
Bij die geluidjes zie ik ook op welke speaker hij het afspeelt.
Nu, als hij het geluid bij de linker center speaker afspeelt, hoor ik het geluid gewoon over mijn hele linkerkant, dus ook de linkerachterspeaker.
En bij rechts hetzelfde.
Hij gebruikt dus niet alleenstaande speakers voor de test, maar alle speakers aan 1 kant.

Dus ik krijg geluid bij linker en rechter center speaker, maar bij de andere 3 niet.

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19:31

mvdam

EV-Gekkie

Je kunt op de control pod van je G51 ook volumes instellen van alle speakers geloof ik... maar ik heb al een tijdje geen G51 meer.

Privé: Leaf 2018 Béta MUXSAN 60kWh - Zakelijk: Tesla Model 3 LR AWD + Hyundai Kona 64kWh

• Leetness
Klopt, maar dat heeft totaal geen nut.
Als ik mijn G51 op "Matrix" zet, hoor ik wel alle vocals goed.
Maar als hij op Music of Gaming staat zijn ze weer weg...

• markvl
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15:20
Music en Gaming zijn bedoeld om van een stereo signaal surround te maken.
Dus voor alles wat al surround is (zoals DVDs) zou ik Matrix op 'off' zetten (heeft TBL ook al gezegd).

• Burner NL
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 02-09 16:45
Weet je 100% zeker dat de geluidskabels op de juiste volgorde aangesloten zit op de geluidskaart?
Heb je de geïnstalleerde codecs gecontroleerd?
Welke geluidskaart gebruik je?

• Leetness
Na 5 maal checken weet ik zeker dat de kabels goed zitten.
Ik gebruik mijn onboard geluidskaart van de MSI P55 GD65.
Als ik in DVD's etc niet "Matrix" gebruik, hoor ik geen stemmen, alleen maar achtergrondgeluiden.
Kwa codecs weet ik het niet precies, vorige week werkten de speakers gewoon...

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21:42

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Probeer voor de gein gewoon eens VLC zoals eerder al aangegeven, als het hier niet werkt neem je toch gewoon weer WMP?

VLC is gewoon 10x beter, zowel qua codecs. Als ondersteuning, als alles eigenlijk. WMP heeft alleen een leuk uiterlijk, maar dit is absoluut niet van belang tijdens het kijken van een film of muziek..?

• dezejongeman
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 11:34
bij wmp kun je ook speakers instellen misschien baad het om deze eens te veranderen naar misschien 2.0 of 5.1

• Leetness
In VLC werken de vocals ook niet..
Welke codec's/plugins zou ik moeten hebben?

• Zenyatta

Zenyatta

Tsjakka!

Hoe heb je VLC ingesteld? Heb je die op 5.1 afgestemd? Dat maakte bij mij ook verschil.

En als je niet zeker weet of het aan je codecs ligt, moet je even kijken of je het KLite Codec Pack geïnstalleerd hebt staan. Als dat zo is, dan zou je voldoende moeten kunnen.
Leetness schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:10:
*Knip
Als ik in DVD's etc niet "Matrix" gebruik, hoor ik geen stemmen, alleen maar achtergrondgeluiden.
*Knip
Hoor je de filmmuziek wel gewoon?
Leetness schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:10:
*Knip
Kwa codecs weet ik het niet precies, vorige week werkten de speakers gewoon...
Als alles vorige week nog gewoon werkte, heb je dan iets veranderd aan je systeem of je instellingen? Nieuwe hardware, per ongeluk een snoertje losgetrokken toen je een USB kabel aansloot of loshaalde, iets aangestoten tijdens het stoffen? Toevallig een update gedaan?

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee