Toon posts:

Dvd brander werkt niet goed na install Windows7

Pagina: 1
Acties:

• livestrong
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 04-04-2018
Hallo,

Sinds enige tijd heb ik Windows 7 op mijn laptop staan. Dit werkt prima, maar ik heb een probleempje met mijn CD/DVD brander. Het lezen hiermee gaat prima maar het branden ervan niet. Op het moment dat ik bijvoorbeeld een ISO wil branden, dan gaat dit ook gewoon. Zodra ik de DVD in een willekeurige dvd-speler stop dan is hij onleesbaar. Nu heb ik het vermoede dat dit iets te maken heeft met een driver of misschien zelfs de firmware. Bij apparaatbeheer staat de status op: "Dit apparaat werkt correct." Ik heb gekeken op de website van Acer, maar daar staat geen driver op. Verder kom ik er maar niet achter van welke fabrikant de CD/DVD brander is. Misschien kan iemand mij hiermee helpen?

Specs:
Laptop: Acer Aspire 7735ZG
CD/DVD brander: TSSTcorp CDDVDW TS-L633B

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Wat voor programma gebruik je voor de ISO? Heb je het probleem ook met andere bestandsformaten en heb je ook al een ander programma geprobeerd? Deed hij het wel voor de installatie van Win7?

Desktop | Server | Laptop

• livestrong
Rupie schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 19:36:
Wat voor programma gebruik je voor de ISO? Heb je het probleem ook met andere bestandsformaten en heb je ook al een ander programma geprobeerd? Deed hij het wel voor de installatie van Win7?
Bedankt voor je reactie.

Ik heb Nero 9 en imgBurn gebruikt. Ik zou nog moeten kijken hoe het zou gaan met losse video files. Verder werkte het allemaal prima toen ik nog Vista geïnstalleerd had.

Edit: Ik heb nog een dvd gebrand met losse video files en dan heb ik hetzelfde probleem. Het viel mij overgens wel op dat ze allemaal wel op mijn eigen laptop te bekijken zijn maar weer niet op die van een ander.

[Voor 19% gewijzigd door livestrong op 20-10-2010 20:20]

• Rupie
Zo te zien ben je niet de enige. Hier staan een aantal dingen die je kunt proberen:
http://social.technet.mic...ec-4b63-b538-71a3a69cf592

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 11:07
Probeer eens de s-ata of chiipset driver te laden van de fabrikant van de laptop ipv op de standaard driver die in Win7 zit. Ik had exact dezelfde problemen met de standaard driver, geen enkel brandprogramma werkte naar behoren, maar na installatie van een andere s-ata driver waren alle problemen opgelost.

• livestrong
Bedankt.
Helaas heeft het installeren van de chipset driver van de website van Acer niet geholpen. De nieuwste versie van de s-ata driver staat er al op dus ik verwacht dat het dan geen zin heeft om een oudere versie van de website van Acer te installeren. Verder gaat mijn kennis niet zo ver dat ik dit uit mijzelf op kan lossen. Hebben jullie misschien nog anderen ideeën? Ik hoor graag van jullie.

Edit: Heb nog de firmware van Samsung geprobeert te installen, deze werkt helaas niet. Ik krijg de volgende melding: "Can't find suiteble drive for F/W".

[Voor 16% gewijzigd door livestrong op 21-10-2010 13:20]

• Rupie
Je hebt mijn link ook bekeken? daar worden onder andere een aantal regedit wijzigingen voorgesteld en het updaten van de firmware. Beide hebben geen resultaat gehad?

• livestrong
Ja, ik heb in uw link ook bekeken. Helaas werken die suggesties ook niet. Ik kan de register sleutel niet verwijderen. 'Er is een fout opgetreden bij het verwijderen van der sleutel.'

Verder zag ik nog een oplossing, maar die is blijkbaar voor de SC01 versie. Na een firmware check te hebben gedaan blijk ik de AC01 versie te hebben

[Voor 32% gewijzigd door livestrong op 21-10-2010 13:42]

• livestrong
Rupie schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:14:
Je hebt mijn link ook bekeken? daar worden onder andere een aantal regedit wijzigingen voorgesteld en het updaten van de firmware. Beide hebben geen resultaat gehad?
Na wat geprutst te hebben bleek dit de oplossing te zijn:
As I have just discovered, Samsung TS-L633B AC01 in my Acer Aspire 4736 is not compatible with windows 7 as described in The DVD drive does not function after you install Windows 7

Fortunately, you can crossflash Samsung TS-L633B AC01 to the latest SC01 firmware. Download the latest firmware here: http://www.samsungodd.com...d&fname=TS-L633B_SC01.exe

Extract the file using winrar or others. Two files will be extracted: Tsdnwin.exe and TS-L633B_SC01.bin. You won't be able to update the firmware because of different OEM version (AC01 and SC01).

Therefore you need to force flashing by creating a shortcut to Tsdnwin.exe, edit the shorcut's property 'target' field and add "-nocheck" parameter, e.g: C:\Some Folder\Tsdnwin.exe -nocheck Execute the shortcut and flash your drive

Note: Instead of creating a shortcut you can also execute Tsdnwin.exe -nocheck from command prompt. Flashing under XP environment as in BartPE, WinBuilder or similar is beneficial as the drive does not keep disappearing like when under windows 7.
Super bedankt jullie voor de tips!!! Ben er blij mee :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee