Toon posts:

overstap van laptop naar desktop goed idee??

Pagina: 1
Acties:

• Jedee2010
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13-07-2012
beste allemaal,

ik heb me aangemeld omdat ik het niet meer weet wat betreft aan te kopen pc....

even kort wat over JD zelf, 30 jaar oud, ben nu een jaar of 6 linux gebruiker...
voornamelijk Ubuntu hier en daar begin ik er wat kriebels van te krijgen omtrent dingen die niet direct werken afijn ik moet niet zeuren want het is gratis denk ik dan maar.....

ik heb nu een Hp Compaq 6820S
( specs ff uit mijn hoofd C2D 2ghz T7250 processor 2 Gig ram en Ubuntu erop)

ik heb geen hoge eisen gamen doe ik niet voor de rest het standaard werk mail www veel youtube
( dat trekt mijn laptop niet in hd) en foto's van camera op de pc pompen

fotografie is wel iets wat ik graag doe heb een leuke Olympus E520 set met 14-42/40-150 en 70-300 mm lens doe niets aan bewerking maar het laden is nu wat sloom met aardig wat foto's..

om een lang en onduidelijk te lezen verhaal kort te maken ( sorry opbouw is niet mijn ding)

ik denk er over om terug te gaan naar een desktop

nu zijn er 3 opties had ik bedacht

1) een Apple Imac de instapper
mooi scherm op het eerste ook gezicht snel ik meen de I3 3,06 ghz
maar flink aan de prijs... in verhouding met een zelfbouw pc

2) een zelfbouw bak die buurmans heeft voorgesteld een I7 en een hele boel meer
( zelfde prijs maar voor zulke specs betaal ik bij apple minstens 2500)

3) een off the shelf bak ( goedkoper leuke specs,maar ja ga ik dan niet achteruit?)

voor wat ik doe heb ik dan echt een I7 nodig?
is een I5 ook niet snel zat?
( buurmans is een gamert en gaat voor brute rekenkracht )
ik denk dat niet nodig te hebben....

kortom vragen waar ik in mijn eentje niet uitkom

wie kan me op weg helpen?

is vandaag de dag een beetje pc echt 1400 euro???
het spijt me voor mijn gramaticale en punt comma inperfecties

evengoed bedankt en groet

JD

[Voor 1% gewijzigd door Jedee2010 op 20-10-2010 18:31. Reden: poging leesbaarheid te bevorderen]

• souljah1h
  • Registratie: november 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Ik zou gewoon zelf een pc in elkaar zetten :) Voor 700/800 euro heb je een leuke pc met goede specificaties bijvoorbeeld een Ati 5770, Core i5 en 4 GB geheugen

Misschien staat hier ook nog wat tussen? [BBG aanschaf] Gamesysteem juli-augustus 2010

[Voor 34% gewijzigd door souljah1h op 20-10-2010 18:31]

• Jedee2010
ah ! kijk dat is meer een bedrag waar ik wel vrolijk van word !

• wheez50
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:52
Lees eerst hier:

*LET OP* - Wat moet ik kopen
Best Buy Guide overzichtstopic

Vervolgens:
Ga na waarvoor je je pc gebruikt. Wat zijn je ergernissen en wat wil je in de toekomst misschien meer gaan doen? Schrijf dit eventueel op. Maak een lijstje van eisen en mogelijkheden.

Als je verder weinig tijd wil besteden, neem dit lijstje mee naar een computerzaak die je vertrouwd. En laat ze het uitzoeken. Of maak aan de hand van je lijstje en de best-buy-guides een eigen systeem en laat dat door je favoriete computerwinkel in elkaar zetten. Of laat het thuisbezorgen en zet het zelf in elkaar, als echte tweaker :)

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23:54

Touchdomex

Meisje!

souljah1h schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:30:
Ik zou gewoon zelf een pc in elkaar zetten :) Voor 700/800 euro heb je een leuke pc met goede specificaties ( Ati 5770, Core i5, 4 GB geheugen etc :)

Kijk anders even in de BBG op tweakers!
Of een Phenom || met een SSD en 4GB ram. Maar dan wel een wat simpelere graka alhoewel een 5770 kost ook geen drol meer

Daarnaast omdat hij hobbymatig wat doet met foto's lijkt mij een investering in een goede monitor meer op te leveren dan in een goede PC....

Overigens linux met Flash en dan HD is gewoon kut :X Hoe goed je PC ook is :( Dus als jij op je nieuwe PC weer Linux gaat installeren schiet je er weinig mee op op dat gebied... Aangezien Flash op Linux gewoon kut ondersteund word...

Wil je de volgende PC een simpele en zorgeloze PC hebben ga voor een Apple... Voor jou taken prima geschikt en het OS is doodsimpel. Soms iets te maar dat is behelpen....

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Voor een zelfbouwbak zou ik gewoon de laatste BBG pakken en eventueel wat dingen wijzigen naar je eigen voorkeur. Mijn laatste drie desktops komen ook uit BBG's in meer of mindere mate en dat lijkt me persoonlijk beter dan vertrouwen op de buurman (al ken ik je buurman niet ;) )

Voor de rest is het je eigen keuze. Een Mac heeft wat voordelen en nadelen, hetzelfde voor een OEM van een grote fabrikant. Je kan niet alle componenten zelf kiezen, maar ze kopen wel weer goedkoper in omdat ze groot inkopen en het kan zijn dat je minder geld kwijt bent voor wat je zoekt.

1400 euro hoef je niet kwijt te zijn, dat lijkt me erg veel geld. Zwaardere (duurdere) pc's zijn goed voor oa gamen en virtualisatie en dat wil je er niet mee gaan doen. Een beetje Youtuben kan met elke pc wel.

[Voor 15% gewijzigd door Marzman op 20-10-2010 18:36]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Jedee2010
sow ! _/-\o_
mag ik jullie alvast bedanken voor het meedenken?

ik leun iets meer naar een Apple dan weer een linux systeem... alleen is dan die instap Mac een idee?

( domme kloot modus> hoe vink ik aan dat ik op de hoogte wordt gehouden van reply's??)

Greets JD d:)b

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

Jedee2010 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:38:
sow !
mag ik jullie alvast bedanken voor het meedenken?

ik leun iets meer naar een Apple dan weer een linux systeem... alleen is dan die instap Mac een idee?
Instap Mac is een goed idee. Moet je eventjes kijken of er vanavond een opfrisbeurt is voor iMacs... Zo ja dan gaan de oude in de aanbieding en kun je die net iets voordeliger meenemen ;)
( domme kloot modus> hoe vink ik aan dat ik op de hoogte wordt gehouden van reply's??)
Kan niet ;) Die functie bestaat hier niet :)
Greets JD
Persoonlijk zou ik in jou keuze vooral het OS meenemen :) Aangezien jij nu met Linux werkt en je dat ook wil gaan doen... Moet je weer op andere dingen letten dan bij Windows of Apple...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Je zou ook voor een Mac Mini kunnen gaan en een los beeldscherm erbij zoeken?

Deze past er mooi bij kwa design ( Tenminste vind ik )

http://www.computerstore..../hp-27-2710m-monitor.html

Heb je een 27' Imac :p

[Voor 5% gewijzigd door souljah1h op 20-10-2010 18:43]

• Jedee2010
[quote]Touchdomex schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:42:
[...]

Kan niet ;) Die functie bestaat hier niet :)

thanks ! ;)

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04-2014

Darkstone

Het kan altijd sneller.

onder myreact staat een optie, post history:
http://gathering.tweakers...find/poster/380192/topics
bovenaan dit topic staat ook een bookmark knopje

-----

als je een mac koopt, neem dan de mac mini of de imac.
de mac pro is _way_ overpriced voor jouw doeleinden.
de mac mini is ook leuk, echter kom je met een bijpassend apple cinema display boven de prijs van de imac uit.

voor een linux bak moet je gewoon zelfbouw nemen, een stuk betere prijs van de premade bakken, scheelt al snel 15%

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• Jedee2010
souljah1h schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:43:
Je zou ook voor een Mac Mini kunnen gaan en een los beeldscherm erbij zoeken?

Deze past er mooi bij kwa design ( Tenminste vind ik )

http://www.computerstore..../hp-27-2710m-monitor.html

Heb je een 27' Imac :p
dat is ook een optie maar is die niet ietwat karig in tegenstelling tot een Imac?

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Jedee2010 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:45:
[...]

dat is ook een optie maar is die niet ietwat karig in tegenstelling tot een Imac?
Je geeft aan dat je er redelijke simple basic dingen mee wilt doen, waarom dan een dure IMac? Zo heb je OSX genoeg kracht en een 27' beeldscherm voor minder

• Jedee2010
ik dank jullie nu al voor het verhelderend aantal antwoorden...

mogelijk dat ik idd ff verder me ga verdiepen in de imac :) ( weet het bijna wel zeker eigenlijk :9 )

• Ares408
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Alleen heeft de iMac een IPS paneel, en dit goedkope HP scherm een TN. De TS geeft aan dat hij aan fotografie doet, dan wil je echt een IPS of PVA scherm hebben.

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Ares408 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:47:
Alleen heeft de iMac een IPS paneel, en dit goedkope HP scherm een TN. De TS geeft aan dat hij aan fotografie doet, dan wil je echt een IPS of PVA scherm hebben.
Je hoeft die monitor natuurlijk niet te nemen ;) het was maar een random beeldscherm

• Jedee2010
souljah1h schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:47:
[...]

Je geeft aan dat je er redelijke simple basic dingen mee wilt doen, waarom dan een dure IMac? Zo heb je OSX genoeg kracht en een 27' beeldscherm voor minder
omdat ik een Imac gewoon gaaf vind en ook wel van het strakke uiterlihjk houd... als ik rommel wil zien duik ik mijn muziek maak hoek wel in zeg maar ( kabels andere meuk enz)

• iBurger
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23-03 15:36
Als ex-linux gebruiker lijkt me een overstap naar OSX logischer dan naar Windows. Persoonlijk zie ik OSX altijd als een perfecte unix variant met alle voordelen van unix, echter, zonder de nadelen van bijvoorbeeld ubuntu. (hardware problemen en gezeur met updates.)

Apple's laptops zijn ongelooflijk goed, desktops niet zo. Persoonlijk zou ik liever een 15 inch Macbook Pro hebben dan welke desktop dan ook.

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

Ares408 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:47:
Niet als het hobbymatig is imho... Ligt er net aan hoe profi je het wil doen maar als je het tot nu toe niet nodig acht moet je het ook niet in je budget opnemen... aangezien die schermen factor 10 van de TN panelen kost...

Daarnaast werkt de TS nu op een laptop en die hebben _nooit_ beter dan een TN paneel ;) Dus lijkt mij een mooie TN op DVi meer dan genoeg :)

• Jedee2010
heel fijn dit !!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

jullie reageren sneller dan ik kan typen :D

• Jedee2010
iBurger schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:50:
Als ex-linux gebruiker lijkt me een overstap naar OSX logischer dan naar Windows. Persoonlijk zie ik OSX altijd als een perfecte unix variant met alle voordelen van unix, echter, zonder de nadelen van bijvoorbeeld ubuntu. (hardware problemen en gezeur met updates.)

Apple's laptops zijn ongelooflijk goed, desktops niet zo. Persoonlijk zou ik liever een 15 inch Macbook Pro hebben dan welke desktop dan ook.
een Macbook zal ik ook eens bestuderen.... thnx

• FiXeR.nl
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
souljah1h schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:30:
Ik zou gewoon zelf een pc in elkaar zetten :) Voor 700/800 euro heb je een leuke pc met goede specificaties bijvoorbeeld een Ati 5770, Core i5 en 4 GB geheugen

Misschien staat hier ook nog wat tussen? [BBG aanschaf] Gamesysteem juli-augustus 2010
Ik zag voor 699 (ex btw) bij de Office Centre een leuke PC. Phenom X6 (6 cores), 6GB DDR3, HD5770. Dan koop je een goede geluidskaart voor 100 los ofzo en dan heb je een net systeem! :)

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

iBurger schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:50:

Perfect maar wel nog licht kreupel op sommige punten waar Linux en vooral Ubuntu nu in uitblinkt.... Audio en Video codecs zijn in Ubuntu echt veel beter dan in OSX... Sorry voor de Apple fans maar dat is nog iets wat ik tegenkom en gewoon echt jammer vind... Je moet vasthouden aan wat Apple je bied en er zijn geen perfect werkende 3th party programma's die het wel goed regelen in OSX....

Dit als ex OSX gebruiker en huidig Ubuntu gebruiker :)

• Jedee2010
Touchdomex schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:54:
[...]

Perfect maar wel nog licht kreupel op sommige punten waar Linux en vooral Ubuntu nu in uitblinkt.... Audio en Video codecs zijn in Ubuntu echt veel beter dan in OSX... Sorry voor de Apple fans maar dat is nog iets wat ik tegenkom en gewoon echt jammer vind... Je moet vasthouden aan wat Apple je bied en er zijn geen perfect werkende 3th party programma's die het wel goed regelen in OSX....

Dit als ex OSX gebruiker en huidig Ubuntu gebruiker :)
cool das ook fijn om te weten ( al krijg ik DVD's kijken niet aan de praat in Buntu maar das OT)

• Ares408
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Touchdomex schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:50:
[...]

Niet als het hobbymatig is imho... Ligt er net aan hoe profi je het wil doen maar als je het tot nu toe niet nodig acht moet je het ook niet in je budget opnemen... aangezien die schermen factor 10 van de TN panelen kost...

Daarnaast werkt de TS nu op een laptop en die hebben _nooit_ beter dan een TN paneel ;) Dus lijkt mij een mooie TN op DVi meer dan genoeg :)
Het zal veel beter zijn dan wat hij nu heeft, maar het is ook een nieuwe PC. Voor wat de TS beschrijft is een IPS ipv TN paneel een interessantere upgrade dan een i7 ipv een i5.

• iBurger
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23-03 15:36
Jedee2010 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:57:
[...]
cool das ook fijn om te weten ( al krijg ik DVD's kijken niet aan de praat in Buntu maar das OT)
Gewoon VLC Player erop zetten. (op ubuntu en op osx _/-\o_ ). Lijkt me eigenlijk een non-issue. Toevallig doe ik zelf veel met ffmpeg op debian, dus het is voor mij nooit een probleem. Maar, ik weet uit ervaring dat Ubuntu niet zo goed die codecs geregelt had. (praat over Ubuntu 8.04... misschien is het ondertussen beter.)

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

Ares408 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 19:01:
[...]

Het zal veel beter zijn dan wat hij nu heeft, maar het is ook een nieuwe PC. Voor wat de TS beschrijft is een IPS ipv TN paneel een interessantere upgrade dan een i7 ipv een i5.
Zeker een interessante optie maar geen must ;)
iBurger schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 19:02:
[...]

Gewoon VLC Player erop zetten. (op ubuntu en op osx _/-\o_ ). Lijkt me eigenlijk een non-issue. Toevallig doe ik zelf veel met ffmpeg op debian, dus het is voor mij nooit een probleem. Maar, ik weet uit ervaring dat Ubuntu niet zo goed die codecs regelt had. (praat over Ubuntu 8.04... misschien is het ondertussen verbetered.)
Ondertussen is een groot deel van die problemen opgelost :) Tenminste hier werkt op een laptop die bedoelt is voor energiezuinigheid 720P perfect :) Ook voor audio doet gewoon alles het direct out of the box.

• Jedee2010
ik ga eens de Apple opties bekijken....

ik ben me bewust dat ik op welk systeem dan ook wel iets inboet ( is het niet snelheid dan wel wat anders)

ik zal me verder even beraden over het hoe en wat, het is alleen ingewikkeld omdat er een hoop meningen zijn..
aangezien ik ervaring heb met Ubuntu lijkt me de stap naar Apple niet echt groot...

ik zal de BGG ook ff aandachtig bekijken....

voor nu ga ik zo eens zoeken hoe uit te loggen |:( ( ik geloof dat ik een echte noob ben

alvast bedankt en fijne avond :)

ik hoop dat ik mogelijke vragen in dit topic mag blijven stellen

bedankt iedereen !!!

Gr JD
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee