Toon posts:

Compabiliteit MoBo en geheugen.

Pagina: 1
Acties:

• johnflower
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19-09 17:19
Hi all,

Ik vraag mij af of het Gigabyte EX58-UD5 MoBo samenwerkt met het Corsair XMS3 HX3X12G1600C9
12 GB kitje.
Op de site van Gigabyte staat een memory support list maar kan het daar niet vinden, men geeft ook al aan dat niet alle geheugens getest zijn ivm het grote aanbod.

Kan iemand uitsluitsel geven ??

Gigabyte EX58-UD5
i7 920 D0
Corsair XMS3 HX3X12G1600C9 12 GB kit.

Alvast bedankt,

Johan.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Het blijft dan een gok, veel mensen wijken niet af van de QVL lijst. Maar een manier om erachter te komen, vraag anders de winkelier of er een retourneerregeling te treffen is.

Is er een reden waarom je specifiek dat geheugen wilt gebruiken?

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• johnflower
gambieter schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:13:
Het blijft dan een gok, veel mensen wijken niet af van de QVL lijst. Maar een manier om erachter te komen, vraag anders de winkelier of er een retourneerregeling te treffen is.

Is er een reden waarom je specifiek dat geheugen wilt gebruiken?
Snel antwoord :) Kit staat hier aangeboden bij V en A en Corsair is een goed merk.

Johan.

• Aardwolf
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-09 00:50
Ik denk dat Corsair wel gaat werken, maar uiteraard een garantie is het niet!

Ken je toevallig niet iemand waarvan je 1 (of 3) RAM reepjes (DDR3 tri-channel) kan lenen, dan kan je het direct uitproberen, zonder meteen met een zak geld over de bank te komen om 6x2GB reepjes aan te schaffen.

Misschien dat je of de winkelier, of Corsair of Gigibyte eens kunt mailen/bellen, misschien dat je op die manier wat meer duidelijkheid kunt krijgen, als je tenminste zeker wilt weten dat het gaat werken.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Als ik "EX58-UD5 HX3X12G1600C9" in Google gooi, krijg ik een stapeltje links, zoals http://forums.whirlpool.net.au/archive/1257735. Ik zou zeggen: ga aan het lezen in de buitenlandse threads (link gaat meer over koeling problemen).

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• johnflower
K, ga ff lezen. Koeling problemen en whirlpool gaan heel goed samen :)

• johnflower
This review is from: Corsair HX3X12G1600C9 XMS3 12 GB PC3-12800 1600Mhz 240-pin Triple Channel Core i7 DDR3 Memory Kit (Electronics)
I was looking for RAM for a new build and over the years have had great luck with Kingston but I wanted between 12 -24 GB and wasn't happy with the prices I was finding. Many of the reviews I read gave me second thoughts about trying OCZ so when I found this 12GB Corsair kit at a great price and the reviews were all positive I jumped on it. First run through the BIOS I forgot to enable XMP (just dumb) and the memory didn't spec correctly but once I corrected that everything came up as it should. I highly recommend this kit if you need-want this much memory (or if you have two machines and want 6GB each).

Build: Gigabyte GA-EX58-UD5 MB, i7-920 CPU, 12 GB Corsair DDR3, Radeon Saphire HD 5750 Vapor-X, Antec Skeleton case, dual WD Caviar Black 1TB Raid 1, LG Blu-ray Combo Drive.

Lijkt erop dat het moet gaan werken. Bedankt voor de tip.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee