Toon posts:

Na installeren brandproggies is registry corrupt...overclock probleem ?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een vraag m.b.t een windows registry-probleem. Ik heb een computer bestaande uit:
Abit BP6 met celeron 466@582
128 Mb Diamond Monster Fusion AGP
Tekram 390U2W scsi-controller (pci)
SBLive (retail) (pci)
3Com netwerkkaart (isa)
1 x UDMA/33 (op ide-poort, dus niet op udma-controller) 10.1 G IBM DTA371010, hierop staat Win98SE geinstalleerd.
Verder nog een aantal UW en U2W harddisks, maar die geven volgens mij geen probleem.
Als CD-ROM/brander combi heb ik de Plextor 40Max en een Yamaha 2460. Nou heb ik het volgende probleem: als ik van adaptec easy-cd-creator (maakt niet uit welke versie of update) of Nero 4.0 heb geinstalleerd, dan krijg ik steevast na opnieuw opstartende melding dat er een fout in mijn registry is opgetreden. Vervolgens wordt de compu opnieuw opgestart, een oude registry geinstalleerd en voila (tot mijn grote verbazing) werkt Win98 weer, alleen is
easy-cd-creator/Nero niet te gebruiken !!!
Ik heb win98SE voor het overclocken geinstalleerd. Vervolgens alleen Office200 en wat andere proggies. Toen heb ik overgeclockt. Daarna heb ik een aantal kleine proggies succesvol geinstallleerd, maar na Getsmart lukt het me niet meer om brander-software te installeren...
Mijn vraag is dan ook waar dit aan kan liggen...heeft het te maken met ongeldige
ASPI-drivers (ik heb immers een Tekram kaart en geen Adaptec). Of heeft het met het overclocken te maken ? En hoe kan ik evt. deze problemen oplossen.....? Elke suggestie is welkom...voordat ik de boel weer opnieuw installeer (want dat lijkt bij Windhoos wel de standaard oplossing voor een probleem)

Groet,

Sander

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Probeer eens met de Norton utilities. Deze lost vaak zo'n registry problemen binnen no time op. Heb zelf ook wel eens een soortgelijk probleem gehad, nou met Norton 4 was het opgelost. Op www.tweakfiles.com kun je de nieuwste versie downloaden. Het is weliswaar shareware, maar als het probleem is opgelost gooi je het weer gewoon van je harde schijf. Ik zou het beslist een proberen. Ik merk ook dat de gehele performance van mijn systeem drastisch is verbeterd.

succes