Dir-635 + extra switch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Ik zit op 2 verschillende plaatsen met volgend probleem:

beiden hebben een DIR-635 switch die het perfect doet (andere hardwarerevisie). Nu wil ik op beide plaatsen, via een gewone (noname) 10/100 switch meer poorten hebben. Configuratie is in beide situaties:

Modem -> Dir-635 -> cat5e bedrading in muur -> stopcontact aan muur -> cat5e -> switch.

switch is op 1 plaats een acht poorts, al wat ouder type, andere is een recente 5 poorts.

Wat gebeurt er:

De switchen worden herkend door de 635. Ze werken beide zonder de 635. Als er echter een (of meerdere) pc's achter komen, worden ze niet meer herkend. Heb 1x geprobeerd met een zelfgemaakte crossover cable tussen muur en switch, maar dat werk dus niet.

DHCP staat op auto, auto ip adressen. upnp staat aan (vermoed niet dat dat er iets mee te maken heeft). Met switch ertussen is er geen connectie te krijgen met de DIR-635

Google is lastig; "dir-635 + switch" leidt tot boeiende reviews, maar niemand met gelijkaardige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ok de DIR-635 is dus geen switch maar een router met een ingebouwde switch.

Veel (wat oudere en goedkope) switches hebben een uplink poort op poortje 1 of 5/8/16/afhankelijk van hoeveel poorten. Deze poort zal wellicht de enige zijn die Auto-MDIX heeft (autosensing blaat, zonder dat je een crosscable nodig hebt).

Kijk daar eens naar op de switches die je nu gebruikt.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjoey
  • Laatst online: 22-04 19:56
Tussen een swich en een router moet je geen crossover kabel gebruiken maar een gewone (Straight-Through).
Verder heb je alles goed aangesloten?

Dit is wel mijn T.net account vriend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
manzonderdas schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:37:
De switchen worden herkend door de 635.
Je bedoelt er is een link, lampjes gaan branden?
Ze werken beide zonder de 635.
Wat/hoe test je dan?

Lijkt erop of een van de volgende 2 dingen fout gaat:

Wikipedia: Medium dependent interface
Wikipedia: Ethernet

Dan zou cross/straight testen een idee zijn, of beide kanten op 10Mbit/Half Duplex instellen (indien mogelijk).

Misschien handig om te vermelden welke switches het betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Nu online
@redfoxert

Is mij idd bekend dat het een router is. Als er geen switch inzat, zou het gemakkelijker zijn dit te googelen. De 5-poorts switch die ik geprobeerd heb in die config, heeft een uplink poort. Maakt geen verschil of ik hem daar aan hang of niet.

@mjoey: zowel crossover als standaard kabel gebruikt. in het laatste geval is de enige connectie die verander werd de aansluiting in de pc/switch. Alles werkt als je er gewoon apparaten op aansluit, maar dus niet met extra switchen

@Kompaan:
Getest door gewoon in beide gevallen de dir te vervangen door de switch, en dan op alle poorten tegelijk pc's te hangen. Een detail daarbij is dat de uplink poort van de router eigenlijk verbonden is met de DSL modem van Belgacom (die voor de rest een redelijk slechte router is, vandaar de dir-635), en die dan dus als DHCP server speelt voor de 5 poort switch. De andere config is telenet, daar max 2 pc's simultaan aangesloten op de 8 poort switch (wegens # ip adressen van telenet gelimiteerd).

Als je de 5 port aansluit, merk je dat er idd link lichtjes branden als hij alleen is. Lichtje knippert als je dan pc aansluit, om uiteindelijk niets meer te doen. Het gaat over een ICIDU 10/100 5-poort switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
De PC's aangesloten op de switch krijgen geen IP-adres, of denken dat er geen kabel is aangesloten? Probeer eens met vaste IP's?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

manzonderdas schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:37:
Google is lastig; "dir-635 + switch" leidt tot boeiende reviews, maar niemand met gelijkaardige problemen.
Dat komt omdat dit probleem niet routerspecifiek is. Een huis-tuin-en-keukenswitch is een redelijk dom apparaat dat zelf geen verkeer genereert en kan zodoende ook niet "herkend" worden. Hooguit kan een router herkennen dat er via een hardwarepoort verkeer binnenkomt dat van meerdere mac- of IP-adressen afkomstig is. Of bedoel je met "herkennen" dat er een lampje gaat branden?

In ieder geval zullen er weinig tot geen switches zijn die met een bepaald model router niet werken. Ik denk dat het toch in de bekabeling tussen router en switch zit, kun je om dat uit te sluiten de switch niet direct op de router aansluiten, dus zonder wandcontactdozen ertussen?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy68
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:28
Had ik ook : bij Advanced --> advanced networking : Multcast streams : op enable zetten dan doet ie het....
Pagina: 1