Toon posts:

bsod met best buy guide game systeem

Pagina: 1
Acties:

• Marillo1
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 25-10-2010
Hoi medetweakers,

Vorige week heb ik een nieuw systeem aangeschaft maar heb sinds het begin af aan al regelmatig last van een bluescreen bij het spelen van games. Minidump: http://rapidshare.com/files/426163422/minidump.rar

De computer zelf is bijna in geheel gelijk aan de mid/low end gamesysteem van septembers best buy guide:
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2010

Mijn systeem bestaat uit de volgende onderdelen:

CPU: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Processorkoeling: Scythe Mugen 2 Rev. B
Moederbord: Asrock 870 EXTREME3
Geheugen: DDR3 SDRAM GeIL GV34GB1333C9DC
GPU: Club3D HD 5850 1GB
PSU: Seasonic M12II 520W
verder zit er nog een dvd-rom en een wireless card in het systeem

Gemiddeld krijg ik na elke 2 uur gamen een BSOD, maar het komt ook wel eens voor dat ik er 3 in een uur krijg. Ik heb tot nu toe 3 spellen geprobeerd: starcraft 2, WoW en battlefield bc 2.

Ik hoop op jullie ondersteuning te kunnen rekenen want ik snap niet wat er aan de hand is. Mocht er nog info in mijn post ontbreken hoor ik het ook graag. ;)

Edit: ohja ik gebruik windows 7 64bit, maar met windows xp heb ik ook een bdos:

** Stop: 0x00000050 (0xFFFFFA800698C990, 0x000000000000, 0xFFFFF97FFe3c27BF, 0x00000000000000)

** ati3duag.dll - Address FFFFF97FFE3C27BF base at FFFFF97FFe2Ea000, DateStamp 4c8adf79

[Voor 27% gewijzigd door Marillo1 op 23-10-2010 20:04]

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:42

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Een BSOD duidt heel vaak op foutieve drivers en misschien dus wel met je videokaart. Kan je de exacte foutmelding plaatsen (kan hier geen dumps lezen).

[Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 20-10-2010 16:04]

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

• Singular1ty
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

Singular1ty

EV Evangelist

Dit topic hoort eigenlijk in Complete Systemen & Laptops. Maar dat terzijde.

Gezien je systeem ermee kapt na een bepaalde tijd redelijk intensief gebruik, is de oorzaak misschien hitte. Weet je zeker dat je de CPU koeler goed bevestigd hebt? Test eens met behulp van een stressprogramma als IntelBurnTest of Prime95 en een temperatuursensorprogramma zoals speedfan, hoe warm je CPU wordt onder load. Ik ben wel benieuwd naar die temperaturen.

• Marillo1
zojuist even IntelBurnTest en speedfan geprobeerd en de temperaturen zien er goed uit. De CPU blijft netjes onder de 50C.

[Voor 91% gewijzigd door Marillo1 op 21-10-2010 01:03]

• Singular1ty
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

Singular1ty

EV Evangelist

Ok, die temperaturen zijn redelijk in orde. Mijn 955 bleef op stock snelheid wel onder de 50 graden, maar dat kan met je airflow te maken hebben. Ik zou dan nog eens goed kijken naar je drivers zoals hierboven word voorgesteld, anders weet ik het ook niet echt.

• Wish
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23:25

Wish

ingwell

De dxgkrnl.sys wijst in de richting van een issue met de drivers van de videokaart.... zijn die up to date?

No drama

• bitshape
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

@ TS:

Is DirectX uptodate? Je kan de laatste versie hier downloaden: DirectX End-User Runtime Web Installer

ps. vergeet niet de de "language" te veranderen indien je een Nederlandse Windows7 versie gebruikt!

specs

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 16:17

DarkSide

theres no place like ::1

Ik zie de volgende crashes: Hidparse.sysm Dxgmms1.sys en atikmdag.sys.
volgens mij alle Video related.

Probeer eens een goede VGA uninstaller te doen. En opnieuw de VGA drivers te installeren.

En controlleer daar idd ook de DirectX even.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Marillo1
Ik heb gisteren de laatste versie van ati's grafische stuurprogramma geinstelleerd (versie 10.9) en ik heb DirectX 11 opnieuw geïnstalleerd. Helaas verhielp dit geen Bsod.

Vandaag heb ik memtest86+, 3 keer laten draaien maar die vond geen enkele error.

• Marillo1
Ik heb nu ook windows xp 64 bit op een andere hardeschijf geinstalleerd. ik heb er voor gezorgd dat ook daar de laatste directx en gfx stuurprogramma op staan. Alnog heb ik last van dezelfde bsod, die nog steeds naar mijn videokaart lijkt te wijzen.

Iemand nog een idee?

• Cheezus
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:27

Cheezus

Luiaard

Wat zijn de temperaturen van je videokaart? Is dit een standaard overgeclockte versie? Zo ja, probeer het eens op de standaard clock speeds.

• Marillo1
Tijdens het gamen is mijn GPU 40c

Het is een standaard versie.

[Voor 37% gewijzigd door Marillo1 op 23-10-2010 21:06]

• DrEvil1986
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 24-09 08:30
Zijn je voltages goed?

12 volt onder load netjes 12 volt?

En ook je geheugen wat extra prik gegeven in de bios?

• BlackSmoke
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 29-01 10:54
Ben laatst een soortgelijk probleem tegengekomen, alleen bij die jongen liep het systeem gewoon vast; ook na plaatsen van een nieuwere grafische kaart.
Een bios-update van het moederbord was uiteindelijk de oplossing, misschien is dat bij jou nog een optie?
Sterkte ermee!

• Roel1966
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Marillo1 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:41:
Ik heb gisteren de laatste versie van ati's grafische stuurprogramma geinstelleerd (versie 10.9) en ik heb DirectX 11 opnieuw geïnstalleerd. Helaas verhielp dit geen Bsod.

Vandaag heb ik memtest86+, 3 keer laten draaien maar die vond geen enkele error.
Inmiddels is er al versie 10.10 uit maar wat ook aan te raden is om voor je de nieuwe drivers installeert eerst driver sweeper te gebruiken nadat je de oude drivers gedeinstalleerd hebt. Met driver sweeper haal je ook alle restanten van de oude drivers weg die vaak nog in het register achter blijven en soms voor problemen kunnen zorgen.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee