Toon posts:

Overschakelen surround naar mono

Pagina: 1
Acties:

• SoulShot
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:00
Ik ben van plan om binnenkort een 5.1 opstelling aan te schaffen. Nu zou die opstelling moeten voldoen als homecinema, maar ik zou hem ook graag gebruiken als achtergrondmuziek doorheen het huis, richting de keuken en de eettafel.
Nu heb ik schrik dat als de surround aanstaat, en ik muziek afspeel via mijn Popcorn hour, het geluid helemaal verkeerd gaat klinken als men zich niet in de 'surround-zone' bevindt. Dus vroeg ik me af of het mogelijk was om (waarschijnlijk bij de versterker) over en weer te schakelen van de 5.1 surround naar een mono geluid dat enkel uit de Rear speakers (+ bas) komt, sinds deze het meest gericht zijn naar die ruimtes.

Geheel andere oplossingen voor mijn probleem zijn natuurlijk ook welkom :)

• DeeJee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23-09 10:12

DeeJee

Dus...

Welke receiver heb je?

Money for nothin' and your chicks for free

• SoulShot
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:00
Ik heb nog niks aangekocht.. Ik heb hier wel een reciever/versterker, maar die is meer dan 30 jaar oud, laten we het daar niet over hebben :)

Edit: luxman l-55A O+

[Voor 12% gewijzigd door SoulShot op 20-10-2010 14:42]

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 24-09 16:26

sjaool

Every life should have 9 cats

Mijn Onkyo kan ik gewoon helemaal naar mono schakelen.
Dit zou trouwens voor de meeste AV-receivers geen probleem moeten zijn.

"When you grow up your heart dies"

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee