• Mithrildor
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:28
Hallo,

Ik ben in het bezit van een 5570 en wou deze graag overclocken, Ik heb op het internet gelezen dat dit enorm goed te doen is naar GPU 750 Mhz en het geheugen naar 1000 Mhz. MSI Afterburner zou hier een goede tool voor zijn, maar ik moest de fan speed wel naar 100% zetten.

Dit ben ik dus maar eens gaan proberen en kwam uit met 2 problemen:
1) Fan speed van mijn video kaart is niet te veranderen, terwijl ik wel de laatste versie van CCC en van MSI Afterburner heb geïnstalleerd
2) De memory speed ging wonderbaarlijk op 3700 Mhz staan terwijl ik de max toch echt op 1000 Mhz heb ingesteld. Zonder de overclock vliegt ie naar 2763 Mhz

Mijn vraag is dus ook, hoe komt het dat deze twee problemen zich voordoen?
Alvast bedankt,

Tom

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee