Performance simulatie

Pagina: 1
Acties:

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:15
Voor het bedrijf waar ik werk zijn we bezig met een applicatie die toegankelijk is voor al onze buitenkantoren. ( vestigingen in Europa en China ) deze applicatie werkt via een internet browser en met VPN.

Nu krijg ik veel klachten uit met name het Verre Oosten dat de performance van deze applicatie te kort schiet. Komt met name doordat we hoge pingtijden van rond de 250 ms hebben en een Verizon lijn van 2 mbit.

Ik kan de performance slecht monitoren via een remote desktop connectie omdat ik dan ook te maken heb met de zeer trage schermopbouw door die hoge pingtijden, dat werkt zeer irritant.

Zijn er mogelijkheden om dit als het ware te simuleren? Dus dat je aangeeft wat de bandbreedte van de internet lijn is en wat de pingtijden zijn? Dan zou ik dat lokaal veel beter kunnen testen zonder de ergernis van een slechte en trage remote desktop verbinding.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Zoiets [google=bandwidth limiter]? Of [google=firefox bandwith limiter]?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zou dit niet te faken zijn door een of andere trage (of bewust vertragende) proxy?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Met een Linux machine kan je dit vrij eenvoudig regelen: http://www.kdedevelopers.org/node/1878
Eventueel kan je natuurlijk ook prima een linux machine als proxy/gateway instellen bij je windows machines zodat je het goed kan testen.

Of met Fiddler2: http://mrentropy.blogspot...-simulate-dsl-speeds.html
Of met Charles: http://www.charlesproxy.com/

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-02 13:39
je kan beter pakket sniffer gebruiken om te kijken wat er scheelt.

meestal zijn met deze verbindingen de firewalls het probleem.

MTU size is meestal rond de 1500. dit kan problemen geven als je door meerdere firewalls gaat.
elke firewall plakt aan de binnen komende pakket nog iets aan waarddor de MTU size grooter word dan 1500
dit levert op dat je pakketen niet goed aankomt. Hier door gaan veel pakketjes verloren gaan.

Je zal moeten navragen hoe de route gaat en hoeveel firewals alles heen gaat. vergeet je eigen firewals ook niet anders heb je zelf ook last bij het beheren van deze systemen.

Veel succes

• Bloodshot
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-12-2025
Master_duck schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:55:
je kan beter pakket sniffer gebruiken om te kijken wat er scheelt.

meestal zijn met deze verbindingen de firewalls het probleem.

MTU size is meestal rond de 1500. dit kan problemen geven als je door meerdere firewalls gaat.
elke firewall plakt aan de binnen komende pakket nog iets aan waarddor de MTU size grooter word dan 1500
dit levert op dat je pakketen niet goed aankomt. Hier door gaan veel pakketjes verloren gaan.

Je zal moeten navragen hoe de route gaat en hoeveel firewals alles heen gaat. vergeet je eigen firewals ook niet anders heb je zelf ook last bij het beheren van deze systemen.
Wat een onzin: Firewalls laten packets door of niet. Ze plakken er niets aan vast.
VPN's, trunken en andere vormen van tunnels / encapsulation hebben wel last van beperkingen op MTU-vlak. Maar dat staat los van welke firewallfunctionaliteit dan ook.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-02 12:29
Bloodshot schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:17:
[...]

Wat een onzin: Firewalls laten packets door of niet. Ze plakken er niets aan vast.
VPN's, trunken en andere vormen van tunnels / encapsulation hebben wel last van beperkingen op MTU-vlak. Maar dat staat los van welke firewallfunctionaliteit dan ook.
En als de Firewall de VPN opzet? Het hangt er maar een beetje vanaf hoe je het leest O-) .
De Firewall Rules's zitten er inderdaad niet tussen.
Pagina: 1