Apple newbie: Welke Ipad kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.345 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10-2024
Hallo allemaal,

Een aantal vrienden van me zijn al helemaal om naar Apple en willen nooit meer terug naar Microsoft.
Ik wil naast mijn ipod het gaan proberen met een Ipad. Mijn vriendin zit nu in Chicago dus ze kan een Ipad voor me meenemen. De vraag; welke Ipad kan ik het beste kopen. Is 16GB + Wifi genoeg voor een apparaat waar ik hoofdzakelijk mee zal surfen op de bank en mee zal nemen op vakantie om mijn foto's op de zetten/te bekijken die ik fotografeer op vakantie of op locatie?
De 32GB versie is 100 dollar duurder. Zeggen jullie altijd doen of niet echt nodig. Ik ben op de hoogte van de mogelijkheden die de camera connection kit biedt, maar is 32GB slim voor de "toekomst" (nieuwe OS of applicaties)?

Dank voor jullie advies.

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:36
Barts27 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:34:
Hallo allemaal,

Een aantal vrienden van me zijn al helemaal om naar Apple en willen nooit meer terug naar Microsoft.
Allereerst wat heeft dit in godsnaam te maken met jou aanschaf?
Ik wil naast mijn ipod het gaan proberen met een Ipad. Mijn vriendin zit nu in Chicago dus ze kan een Ipad voor me meenemen. De vraag; welke Ipad kan ik het beste kopen. Is 16GB + Wifi genoeg voor een apparaat waar ik hoofdzakelijk mee zal surfen op de bank en mee zal nemen op vakantie om mijn foto's op de zetten/te bekijken die ik fotografeer op vakantie of op locatie?
Hangt af van je hoeveelheid foto's, selecteer ze, kies properties en bepaal dan de juiste grote van je iPad
De 32GB versie is 100 dollar duurder. Zeggen jullie altijd doen of niet echt nodig. Ik ben op de hoogte van de mogelijkheden die de camera connection kit biedt, maar is 32GB slim voor de "toekomst" (nieuwe OS of applicaties)?
Meer is beter, daarnaast haal je in weze ook het meeste voordeel uit de grootste/duurste, het verschil tussen euro's en dollar's bij de 16 en 32gb variant is kleinder dan bij de 64+3g variant (nu zo'n 170 eu)
Dank voor jullie advies.
Bart
Graag gedaan, maar iets zegt me dat je dit prima had kunnen vragen en vinden in de diverse apple topics die er lopen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10 14:39
Geen enkele iOS update of app is groter dan 16GB, dus in de problemen zul je er niet mee komen. Wel kun je er een stuk minder films opzetten dan een 32/64GB model.

Dat ligt echt volledig aan jezelf. Voor een beetje surfen zou ik zeggen laat die $100 dollar in je zak zitten. Echter denk je nu dat je dat er mee gaat doen, misschien ga je er wel veel meer mee doen? Misschien bevalt het je niet, en krijg je spijt van je aankoop? Dat kan niemand voor jouw inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

samo

yo/wassup

Als je er foto's op wilt zetten heb je wel gevolgen van de 16/32 gb. Want een beetje aantal foto's telt ook mee. Dus als je je iPad ook als backup wilt gebruiken, een beetje camera hebt en op een beetje resolutie schiet kan de 32GB best fijn zijn.
Hoewel je met de cameraconnectionkit wel selectief foto's kan selecteren die je importeert. Zelf kom ik prima uit de voeten met de 16GB.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mona, mijn vrienden zijn depressief en zitten aan de medicijnen, nu wil ik er graag bij horen welke pillen kan ik het beste nemen?

Kijk naar de data die je hebt en zaken die je er zelf mee wil gaan doen. Dan kan je heel simpel berekenen welke versie je nodig hebt. Vraag anders aan je vrienden welke versie ze hebben en of ze hiermee uitkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb sinds de introductie in Amerika een iPad (16 GB) zonder 3G (heeft de 16 GB dat ook?) en tot nu toe is dit meer dan genoeg. Moet wel zeggen dat ik mijn foto's, muziek en film stream. Op de iPad staan de apps en wat boeken en voorlopig nog meer dan genoeg ruimte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 23:02
Als je het geld hebt en kan missen, ga voor de duurste/grootste die mogelijk is. Dan zit je altijd goed en zul je nooit het idee hebben; had ik nou maar... Maar als geld wel een rol speelt, denk gewoon goed na wat je er op wil. Voor thuis gebruik is de 16gb echt zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:45:
Beste Mona, mijn vrienden zijn depressief en zitten aan de medicijnen, nu wil ik er graag bij horen welke pillen kan ik het beste nemen?
7(8)7

Als je veel films en dergelijken wil moet je vooral de 32GB versie nemen. 3G is nergens voor nodig, kan je net zo goed (als je een smartphone hebt) tetheren met je smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Thomasthomas schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:50:
[...]
Als je veel films en dergelijken wil moet je vooral de 32GB versie nemen. 3G is nergens voor nodig, kan je net zo goed (als je een smartphone hebt) tetheren met je smartphone.
Teteheren met je smartphone is zonder jailbreak toch niet mogelijk...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

hemiparo schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:59:
[...]

Een iPhone is niet de enige smartphone hoor. (bijna) alle Android/Symbian/Windows Phone(of Mobile) telefoons kunnen tetheren, het staat standaard al op mijn Galaxy S.

[ Voor 5% gewijzigd door Thomas op 20-10-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 13:26

Greyfox

MSX rulez

hemiparo schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:59:
[...]

Jawel hoor, mijn HD2 kan ik als WiFi router instellen :-)

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:12
pepijnvangastel schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:50:
Als je het geld hebt en kan missen, ga voor de duurste/grootste die mogelijk is. Dan zit je altijd goed en zul je nooit het idee hebben; had ik nou maar... Maar als geld wel een rol speelt, denk gewoon goed na wat je er op wil. Voor thuis gebruik is de 16gb echt zat!
Rofl, dit zijn de tips waar je wat aan hebt. Jou zien ze graag binnen komen in de winkel.

Ontopic: als ik het zo lees ben je een redelijk simpele gebruiker en is 16GB voor je voldoende. Behalve wanneer je flink films erop gaat lopen pompen. Maar in dat geval is 32GB ook te weinig.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
Voor het surfen / apps installeren heb je genoeg aan je 16gb versie. Als de enige reden voor een eventueel grotere versie is dat je onderweg foto's wil opslaan van je digicam kan je die 100 euro beter investeren in grotere geheugenkaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
Ja sorry...ik poste mijn vraag per abuis niet in de juiste discussie. Wat ik wilde zeggen is dat veel vrienden van mij met apple werken, maar ze hebben geen ipad. Ik wil geen spijt krijgen van de 16GB. Het is immers maar 60 euro omgerekend, maar ik wil het geld ook niet over de balk smijten. Ik heb geen ervaring met apple en ik kan dus ook niet inschatten hoeveel ruimte applicaties innemen of dat 16GB nu veel, weinig of prima is.
voor mij blijft het een gadget. mijn Toshiba laptop met 500 GB dus daar zal ik wel foto's op blijven bewerken. De Ipad is daar ook niet voor bedoeld als ik het goed begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:23

Mavamaarten

Omdat het kan!

Welke iPad kopen : Geen.

[ Voor 65% gewijzigd door Mavamaarten op 20-10-2010 13:42 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Daar heeft de TS echt heel veel aan: hulde voor je diep onderbouwde opmerking!

(ontopic: zeg dan niks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
#Faal
Windows gebruiker zeker?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat je veel met foto's gaat doen zou ik sowieso voor de 32GB versie gaan. Heb zelf 16GB en met een aantal stevige apps, PDF's, foto's en andere documenten gaat het hard, heel hard..

-edit: andere reactie weggehaald.. ;) hieronder in quote nog te bewonderen!

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:02:
[...]

Wat ben jij een simpel figuur. Het is dat ik sinds kort over ben naar Apple dus ik zal nu wel een fanboy zijn, maar dat terzijde. Het lijkt me niet meer dan logisch dat mensen door hun omgeving beïnvloed worden en dat heeft dus te maken met zijn aanschaf, is puur natuur in de grotemensen wereld.

De één koopt het rechtstreeks, de ander hoort of leest ervan op TV

Spiegeltje voorhouden: Wat heeft dat in godsnaam te maken met jou aanschaf?" <- Genoeg dus dat hij aan het rondkijken is voor een iPad. Had je dit non-argument ook genoemd als hij had aangegeven dat hij op de site van Apple.com een iPad heeft gezien?

Moest hier even op in gaan.. Ik begrijp niet dat dit nou een "Tweaker" is?
aaah daar wordt er een wakker, lekker op de man aan het spelen? simpel figuur. TS zegt "mijn vrienden willen noooooooooooooooit meer naar Windows / Microsoft, lekkur puh!" en dan vraag ik: wat heeft dat daar in godsnaam mee te maken, want dat is een lekkere onderbouwing om voor een iPad te kiezen. Natuurlijk zal ik dit weer verkeerd zien, sorry dat ik het apple evangelie verstoord heb.

Je moet niet met non-argumenten aankomen als ms is kut, mijn vrienden hebben het ook en al die bla bla, en als je dat wel doet moet je dat onderbouwen. Dat een iPad voor de TS handig kan zijn om foto's te bekijken is een van die argumenten.

Ik simpel figuur...

en dan nog iets "begrijp niet dat dat een tweaker is", define dan eens wat een tweaker volgens jou dan wel of niet is. Je bent een sneuzeltje die nog veel moet leren hier als je zo kortzichtig bent met je opmerkingen.

[ Voor 9% gewijzigd door loewie1984 op 20-10-2010 14:31 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-weggehaald, geen zin in... ;)

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Als mijn opmerking je niet bevalt maak dan gewoon een TR aan. Ik ga deze discussie niet voeren in iemand zijn topic.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts27
De twijfel tussen 16GB en 32Gb regeert nog altijd :-(
Kunnen jullie aangeven voor wie de 32GB bedoeld is. De 16GB is de instapper, maar ik heb gewoon (nog) geen gevoel of 16GB bij apple ipad nu veel of weinig is.
De 32GB is alleen opslag? Een 32 GB is in werking dus niet sneller dan een 16GB variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 00:09
Het is alleen opslag inderdaad, het gaat er niet sneller van werken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

persoonlijk vind ik de keuze WIFI of WIFI+3G veel relevanter aangezien mij dit veel meer functionaliteit biedt als plaatsbepaling en internet op je vakantieadres (met een USA AT&T 3G kaartje). Dat was de 100 euro veel meer waard als 16 > 32.

dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02-2023
Als jij die honderd dollar gewoon kan missen,neem dan de 32 GB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
loewie1984 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:27:
[...]
aaah daar wordt er een wakker, lekker op de man aan het spelen? simpel figuur. TS zegt "mijn vrienden willen noooooooooooooooit meer naar Windows / Microsoft, lekkur puh!" en dan vraag ik: wat heeft dat daar in godsnaam mee te maken, want dat is een lekkere onderbouwing om voor een iPad te kiezen. Natuurlijk zal ik dit weer verkeerd zien, sorry dat ik het apple evangelie verstoord heb.

Je moet niet met non-argumenten aankomen als ms is kut, mijn vrienden hebben het ook en al die bla bla, en als je dat wel doet moet je dat onderbouwen. Dat een iPad voor de TS handig kan zijn om foto's te bekijken is een van die argumenten.

Ik simpel figuur...

en dan nog iets "begrijp niet dat dat een tweaker is", define dan eens wat een tweaker volgens jou dan wel of niet is. Je bent een sneuzeltje die nog veel moet leren hier als je zo kortzichtig bent met je opmerkingen.
Voel je jezelf nou zo geweldig dat je zo nodig anderen moet bashen, of je nou gelijk hebt of niet? Kan je dit soort meningen nou niet gewoon een klein beetje inhouden (iets subtieler brengen?) en het gewoon eventjes gezellig houden? Wat is het toch met "tweakers" die Apple zo haten? Als er had gestaan "al mijn vrienden hebben Ubuntu, dus ik wil het nu ook proberen" stonden al diezelfde "tweakers" in de rij om 'm te helpen.

Hoe dan ook, ontopic, zelf heb ik de 64GB versie zonder wifi omdat de 32GB was uitverkocht. Ik heb 'm zelf ongeveer voor de helft volgegooit met 14GB aan muziek, 2GB aan foto's, 2GB aan apps en 10GB aan video's.

16GB lijkt mij ruim voldoende voor een paar foto's, zeker als je ze eerst door een massa-resizer haalt (je hebt geen 14 megapixel foto's nodig op je iPad, toch?). Er zijn genoeg manieren om data direct vanaf je computer te lezen, of via het internet van je computer te streamen. Als je echt massaal films wilt kijken kan je ze over het lokale netwerk prima streamen en hoef je ze niet eens om te zetten. (Jah, je kan VLC gebruiken, maar die speelt geen 720p HD materiaal af; te zwaar voor de arme iPad)

Als je zekerheid wilt kan je voor die extra 100 dollar/euro de 32GB/64GB versie nemen, maar dat is pas echt nodig als je 'm gaat volgooien met films, muziek en hoge-resolutie foto's.

[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 20-10-2010 16:38 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 06-10 20:49

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

En dicht. Allereerst had Barts27 best klein beetje googlewerk mogen verrichten ;) Ten tweede is GoT geen shop-advies panel. Ten derde zijn Mac/Windows flames hier niet gewenst, evenals op de man spelen. En tot slot wil ik alle users die wél een topic report hebben aangemaakt bedanken :)

Launching containers into space

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.