Toon posts:

Webdeveloper India

Pagina: 1
Acties:

• DNA_Saint
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:17

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Ik zocht met spoed naar een zen cart developer en kwam op een site uit van een bedrijf in India.
Heb contact met het bedrijf gehad. Ze hebben mij ook al een offerte/factuur gestuurd.
Maar ik wil toch weten of iemand ervaring hiermee heeft. Is dit vaak een scam? Of is het gewoon echt een bedrijf?

De betaling gebeurd via paypal. Dus in principe kan ik alles terugvragen als het fout gaat toch?

De website is: http://www.perceptionsystem.com
Op google is niks fout te vinden over het bedrijf.

Oftewel, het is gewoon een echt bedrijf?

En ja, ik kan ook een Nederlandse zencart developer zoeken, maar tot nu toe is dit nog niet gelukt. Had er 1 gevonden, maar die was echt abnormaal ver boven mijn budget.

[Voor 15% gewijzigd door DNA_Saint op 20-10-2010 12:32]

Huub Huub Barbatruc!

• simon
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17-09 11:24
Regiocode van telefoonnummer klopt wel, op zich zitten dit soort bedrijven ook in de stad Ahmedabad. Ik zou ze gewoon bellen en gesprekje aan gaan.

|>

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
ja, ze hebben mij al gebeld. Al een paar keer over wat ik precies wilde etc.
Ze klonken erg Indiaas :p

Huub Huub Barbatruc!

• EDIT
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 23:34
Lijkt mij echt (voor de verandering :P). In de diverse websites die ze aanhalen in het portfolio zijn inderdaad links naar hun terug te vinden.

• P_de_B
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Kun je niet eens kijken naar sites al rentacoder.com? Die hebben een heel feedbacksysteem waarin je reacties van eerdere klanten kunt lezen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Maar als het misgaat, kan ik toch het geld terugvragen via paypal?

=====
Net paypal gebeld. Ze geven geen garantie aan diensten, alleen aan producten.

[Voor 40% gewijzigd door DNA_Saint op 20-10-2010 13:41]

Huub Huub Barbatruc!

• hgeert
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20:14
Zijn ze goedkoper dan hier ?
Ze leveren wel mooi werk zie ik.

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
hhmm....krijg toch steeds meer argwaan. Ga het denk ik niet doen.
Veel van de sites in de portfolio werken niet. En als ze werken, lijkt het vaak op een template site.

Ik heb 1 site gezien. Dutchie Bikes. Op de site staat een andere webdesigner. Heb die gebeld en die heeft nog nooit van Perception System gehoord.

====
@P_de_B: Ik kan mij niet registeren op de site. Als ik op de activatielink klik en mijn wachtwoord invoer, krijg ik een dikke error.

Huub Huub Barbatruc!

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 00:45

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Tja.. kan prima. Veel bedrijven zitten tegenwoordig in dat soort landen, ook met helpdesks enz, omdat kennis/prijsnivo daar gunstig is, en ze in 'normale' landen een stuk meer kwijt zouden zijn voor dezelfde kennis.

Probleem is natuurlijk om te achterhalen of het in dit geval ook daadwerkelijk kennis is.

Groter probleem is communicatie.

Als jij hier zegt: 'Ik wil dit en dat', dan gaat bedrijf X dat regelen, want ze weten wat jij bedoelt.
In lage-loon landen zijn ze absoluut niet gewend om mee te denken. Als jij zegt: Ik wil een auto met 3 deuren hebben in het paars, dan krijg je hier in NL een auto met die wensen, die het doet..
In India krijg je een auto met 3 deuren.. Motor en ramen? nee.. 'dat heb je ook niet gevraagd, je vroeg om een auto, en die heb je nu'.

Dit soort issues heb je ook met (bv) China en dat soort landen. Als je je daar goed van bewust bent en mee kunt handlen, dan kan het, maar als je dat niet gewend bent kan het goedkoop toch duur uitpakken, en kun je misschien beter iemand in NL ofzo inhuren.

Prijs is 1, mentaliteit en manier van benadering is 2.. zeker in dit soort landen.

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Ik ga het toch niet doen.
Net via mail contact gehad met een site in hun portfolio. Ze heeft nog nooit van het bedrijf gehoord.

Huub Huub Barbatruc!

• WeeJeWel
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 16-09 12:21
DNA_Saint schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 23:55:
Ik ga het toch niet doen.
Net via mail contact gehad met een site in hun portfolio. Ze heeft nog nooit van het bedrijf gehoord.
Het kan best dat de eigenaar van een website alleen maar contact heeft gehad met een tussenpersoon.

Homey — Critics are those that lack the skills to create.

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Nee, had contact gehad met degene die de website heeft gemaakt. Is een Nederlandse vrouw die nu in Londen werkt. En zij zegt dat ze nog nooit van dat bedrijf heeft gehoord.

Huub Huub Barbatruc!

• djluc
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 08:19
DNA_Saint schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:18:
Nee, had contact gehad met degene die de website heeft gemaakt. Is een Nederlandse vrouw die nu in Londen werkt. En zij zegt dat ze nog nooit van dat bedrijf heeft gehoord.
Kan ook via een onderaannemer zijn! Ook veel Nederlandse webbureaus werken via outsourcing.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee