Toon posts:

PC crash met 2 LEDs op vidkaart

Pagina: 1
Acties:

• stevy
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 08-02-2015
Hallo vriendelijke uithelpers!

Ik ben aan het vrezen voor mijn oude, ooit zo geweldige parade paardje. Na eerder de PSU te hebben moeten vervangen en daarna de videokaart lijkt mijn pc nu ten dode opgeschreven. Ik installeerde gisteren nieuwe software voor mijn tvkaart en sindsdien crasht me pc. Nu denk ik niet dat het daarmee te maken heeft maar vermeld het toch even.

Gisteren tijdens het tv kijken had ik ineens een crash met harde piep over de speakers. Niets deed het meer. Hardhandig uit moeten schakelen en ging vervolgens niet meer aan. De videokaart geeft 2 blinkende rode LEDs (waar vrij weinig over duidelijk is als ze beide branden, wel als ze los van elkaar branden dan gaat het over temperatuur of power conn fail) en de vidkaart fan blaast als een malle. Af en toe start ie wel op met veel moeite maar dan loopt hij of in het windows boot screen vast, de hele animatie stopt gewoon en is weer compleet unresponsive, of even daarna.

Nu denk ik aan een mobo of toch weer die verdomde PSU die kapot is. Config asus sli mobo, 4400+, radeon 4850. Een half jaar oude coolermaster 500w als ik me niet vergis.

Ik dank je hartelijk voor je hulp.

• grapefruit
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 02-09 12:45
Haal eerst die TV kaart er eens uit en eventueel je videokaart als je mobo onboard graphics heeft.

• TRG
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13-09 12:25

TRG

Technotium99-m

Heb ik gehad met een 4890 na 1 jaar dienst, ik kreeg wel nog de melding in beeld: PLEASE CONNECT PCI POWER CABLE (ofzoiets, en ja, natuurlijk was die wel aangesloten).

Uiteindelijk RMA en mijn geld terug gekregen :)

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

• stevy
Bedankt voor jullie reacties. De tvkaart heb ik eruit gehaald, gaf geen effect. Helaas heb ik geen onboard graphics. Ik geloof dat bij de 4890 drie rode LEDs zitten dus allicht dat het dan iets anders gaat. Mischien toch de videokaart? Helaas heb ik niet een 2e systeem om mijn videokaart te testen.

• Soundstorm2010
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 30-08 14:25
Niemand uit je vrienden/familie kring die een pc heeft me een pci kaart ??

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Idefix87
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 03-07-2017
Nog niet zolang geleden heb ik dat ook gehad met mijn 4850 (512 mb). Dat bleek uiteindelijk te liggen aan het feit dat de CPU niet genoeg prik kreeg. De 12v stekker van de CPU zat er namelijk niet goed in. Dit aangedrukt en toen deed hij het weer.

Het verschil alleen tussen beide problemen: Bij jou start de pc af en toe wel op, terwijl de pc bij mij zo dood als een pier was. Ik denk dus haas niet dat het aan je videokaart ligt. Misschien kan je eens proberen om de pc alleen CPU, moederbord, geheugen en een hardeschijf te laten draaien. Als hij dan stabiel draait ligt het waarschijnlijk aan je voeding.

• stevy
Nou het is heel raar. Nu start hij weer niet, maar als hij start zie je een paar keer die 2 LED's aangaan, hoor je een paar keer de fan 100% aandraaien als een motor in je auto die niet wilt starten maar uiteindelijk toch aangaat... LIjkt dus alsof er ERGENS wat stroom doorgaat steeds, dan weer niet, dan weer wel. Engelse threads geven echt 1000 oorzaken, van mobo, voeding, video, cpu, ram, alles.

De rest loopt prima, maarja heb dus geen beeld dus kan weinig checken.

• stevy
Nou even een update.. De kaart in de SLI slot geprobeerd en de EZ slot erin eruit werkte beide niet. Krijg hem nu ook helemaal niet meer aan, hij blijft op 2 rode LEDs en 100% blazen. Als iemand nog ideeën heeft, bedankt.

• stevy
Excuuus voor nog een schop maar het wil maar niet lukken deze keer.

De voeding is getest en 100% in orde bevonden met een test gereedschapje om voltages te meten en voedingen te testen. Videokaart is in ander systeem getest en daar boote hij wel, alleen tot windows zelf, daarna leek hij vast te lopen. Dit kan neem ik aan driver probleem zijn? Nu zou je denken ok vidkaart kapot maar nu test ik een klein oud nvidia 9xxx (geen idee welke) en ook die geeft geen beeld. Ben inmiddels ten einde raad, een moederbord probleem? Deze lijkt prima in orde, alle fans en leds op het moederbord draaien prima.

Meningen nog steeds van harte welkom... of wordt het dan toch tijd dit systeem op de schroothoop te gooien...

EDIT* Eindelijk heb ik een POST en beeld... alleen wel in een doos zonder HDD of DVD drives eraan... Iets met die case dus? Wat zou dat toch kunnen zijn...

EDIT2: Voor geintresseerden of zoekers; Opeens doet ie het weer. Alles terug gezet in zn case en hij post en start windows normaal op. Heb toch al aardig wat meegemaakt op dit gebied maar wat hier in godsnaam aan de hand was i dont know.

[Voor 21% gewijzigd door stevy op 22-10-2010 21:56]

• stevy
Nog maar weer eens een schopje omdat dit zo'n beetje he raarste is wat ik ooit heb meegemaakt met pc's en onderdelen.

Hij leek weer te werken. Hij heeft het ook zo'n 5 keer gedaan en toen liep hij weer vast. Zelfs een uurtje CoD4 gedaan, niets aan de hand en boem, weer vast. Nu POST hij zo'n 80% van de keren niet. Hij loopt zelfs vast in het bios set-up scherm of het menutje van veilige modus starten van windows. Software is het dus duidelijk niet. Maar wat in godsnaam toch wel... Videokaart niet, nu ook met een ander kaartje in systeem getest en zelfde effect.

Er blijven nog 3 dingen over;

- Voeding (Alhoewel deze met een of andere tester van de computerzaak goed is gekeurd en de voltages ook in orde zijn)
- Bord
- En las iets over de case, omdat hij wel dus prima werkte in een kartonnen doos. Leek daarna ook weer in de case te werken, tot de 6e keer dat hij opstartte... Maar hoe kan dat mis zitten?

Enig advies dus nog steeds zéér welkom over dit in mijn ogen bizarre probleem.

Helaas kan ik dus ook geen memtest of iets dergelijks uitvoeren, hij loopt vaak al vast voordat ik het uberhaupt kan opstarten.

[Voor 11% gewijzigd door stevy op 25-10-2010 00:16]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee