-kennis zegt-
Bedankt voor de info. Ik ben er dus achter dat mijn (ex, nu dan) vriend al vier jaar op zoek is naar dit soort dingen. Het gaat om zoekopdrachten als grote boobs en dergelijke. Nederlandse zoekwoorden dus, die vervolgens naar de hits op google gaan (link is paars, dus bezocht). In zijn geschiedenis is de meest grote vuiligheid te vinden die je je maar kan bedenken. Hij blijft volhouden dat het gaat om een virus.
Inmiddels heb ik ook een email-adres gevonden waarmee hij zich op internet op allerlei datingsites, p***-sites aanmeld, en reacties plaatst op de zgn marktplaats die voor dit soort dingen bedoeld is. in de geschiedenis staat in de link namelijk 'reactie plaatsen'.
Ik ben natuurlijk niet helemaal stom, en heb een trial van een keylogger gebruikt. Hieruit komen nog veel meer inloggegevens met password naar voren.
Ik ben er dus vrijwel zeker van dat dit niet (allemaal, in combinatie met elkaar) door een virus of hacker kan komen. Daarnaast, zou het wel apart zijn dat er nergens iets te vinden is over dit virus, en dat hij de enige ter wereld is die het virus heeft.
Dat het in theorie mogelijk is zo'n virus te maken, lijkt mij ook. Het lijkt me echter een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat hij zelf iets tekort (denkt) te komen, en dit op internet probeert aan te vullen.
Graag zou ik van jullie nog willen weten of er iets bestaat, waarmee ik (al is het maar om te pesten) zijn computer op bepaalde termen kan blokken. Zodat het bijvoorbeeld zo is dat als hij gaat zoeken naar boobs, er niets gebeurt, of dat de website geblokkeerd word.