Toon posts:

airflow in self made case (Draft)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik ben bezig met het ontwerpen van een kast waar ik 2 servers kan in huisvesten.
Graag had ik aan de hand van een kleine draft even besproken hoe ik men airflow best laat gaan.

In deze draft heb laat ik de airflow van links naar rechts gaan door de case, dit lijkt me geen opperbeste airflow. Zou het beter zijn mocht ik alles van voor naar achter laten gaan met elke een aparte fan?

Afbeeldingslocatie: http://www.anvarit.com/projects/ServerRack/frontservercase.png

In dit onderdeel zitten geen HD's of dergelijke, de enigste warmte bronnen zijn de CPU's en de voedingen.
CPU1 is Xeon 3 reeks & CPU2 is AMD Ahtlon X3. Beide werken met een stock fan nu aan +/- 30°C

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 10:44 ]

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

psyy138

blackbulls.nl

zover ik weet is in de meeste situaties het volgende het beste idee,
de wind moet er voor in en aan de zeikant in en aan de bovenkant en de achterkant moet de hete lucht er weet uit. Dit is de beste airflow als ik me niet vergis, correct me if i'm wrong...

Snap je het :)

( kijk eventueel hier na ) http://tinyurl.com/28bvzmt

[ Voor 23% gewijzigd door psyy138 op 20-10-2010 10:50 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Verwijderd

Topicstarter
Ja snap ik perfect maar vergeten bij vermelden dat er bovenaan nog een paar items opkomen en dat het geen mogelijkheid zal zijn om in de top een fan/rooster te plaatsen.
Kan natuurlijk wel onderaan lucht inblazen via front en zijkant en via achterkant bovenaan weer uitblazen dan heb ik men top niet nodig

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 17:52
Draai je kast om en plaats de rechterfan dan boven (onder in jou tekening).
En als je airflow niet klopt, heb je een slecht kastdesign. Waarom dan uberhaupt gaan bouwen?

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-01 09:28
ik zou de voedingen lucht van onder laten aanzuigen en aan de zijkant weer uit, of achterkant.
dan heb je met de voedingen al minder te doen.

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Verwijderd

Topicstarter
TMon schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:57:
En als je airflow niet klopt, heb je een slecht kastdesign. Waarom dan uberhaupt gaan bouwen?
Idd, daarom voor ik begin aan het definitieve ontwerp hier even posten, en waarom bouwen? Noem het tijdverdrijf :) en gewone cases bieden me niet wat ik wil van ontwerp

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 17:52
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:46:
[...]

Idd, daarom voor ik begin aan het definitieve ontwerp hier even posten, en waarom bouwen? Noem het tijdverdrijf :) en gewone cases bieden me niet wat ik wil van ontwerp
nee dat snap ik allemaal. Maar ik bedoel, waarom een case bouwen waarvan de airflow niet goed is. Maar ik denk dat ik iets op de zaken vooruit liep en je nog in de ontwerpfase zat.

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-01 13:46

aap

Begrijp ik nou goed dat de lucht van links binnenkomt en dan bij de onderkant van het linker- naar het rechtecompartiment gaat? Warme lucht wil stijgen, dus in jouw tekening zit de warme lucht van de CPU's gevangen in de bovenkanten van de compartimenten..

Ik zou ieder compartiment zijn eigen airflow geven zoals in een conventionele kast (aanzuigen aan de onderkant en afblazen aan de bovenkant en dan liefst van tegenovergestelde zijkanten).

Wil je vasthouden aan een flow die door beide compartimenten gaat, dan zou ik jouw plaatje als het ware op de rechterkant kantelen (zodat de CPUs aan de onderkant van hun compartiment zitten) en dan de lucht van onder naar boven laten blazen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is zeker niet de bedoeling om de flow door beide compartimenten te sturen.
Momenteel is het ontwerp als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://www.anvarit.com/projects/ServerRack/servercase.png

De lucht wordt aangezogen door 4 * 120mm fans (2 per deel) en bovenaan de case zullen er 1 of 2 120mm deze weer uitblazen. De voeding wordt ook naar boven geplaatst + de achterzijde zal geen plank zijn maar een rooster met filter zodanig de warme lucht zonder probleem naar buiten kan.
Iemand nog een opmerking of verbetering?
Pagina: 1