Toon posts:

Cherry-toetsenbord aan laptop

Pagina: 1
Acties:

• mldklh
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14-12-2019
Ik heb een nieuwe PackardBell-laptop gekocht die mijn desktop gaat vervangen.
Maar ik zou graag mijn oude Cherry-toetsenbord (PS2, 200 mA) willen blijven gebruiken.
Ik heb al begrepen dat een PS2->USB-stekkertje niet werkt.
Ook omdat het Cherry-bord teveel stroom vraagt.
Is er toch een manier om het Cherry-bord aan te sluiten op de laptop (zodat het werkt)?
Bijvoorbaat dank voor de reacties.

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-09 16:46
Een USB poort kan tot 900mA leveren dus dat zou moeten werken met een PS2 naar USB adapter. Bestel er anders eentje op eBay, mocht je er geen hebben liggen. Die dingen kosten vaak niet meer dan een euro of vijf.

• mldklh
alex3305 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:11:
Een USB poort kan tot 900mA leveren dus dat zou moeten werken met een PS2 naar USB adapter. Bestel er anders eentje op eBay, mocht je er geen hebben liggen. Die dingen kosten vaak niet meer dan een euro of vijf.
Dank.
Maar ik heb allerlei verhalen gelezen dat zo'n ding niet zou werken.
Er zijn passieve en active PS2->USB-omzetters.
Zou dat verschil uitmaken?

• Magic
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Magic

Multi-OS

Ik denk dat je verkeerdom zit te kijken, je wilt juist een usb->ps2 omzetter hebben. Andersom zou het inderdaad kunnen zijn dat PS2 te weinig stroom geeft om een USB toetsenbord te kunnen aansturen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• mldklh
Magic schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:27:
Ik denk dat je verkeerdom zit te kijken, je wilt juist een usb->ps2 omzetter hebben. Andersom zou het inderdaad kunnen zijn dat PS2 te weinig stroom geeft om een USB toetsenbord te kunnen aansturen.
Dat hangt er vanaf van welke kant je het bekijkt ;-)
Het Cherry-bord heeft een draad met PS2-stekker, die moet naar USB van de laptop. Vandaar mijn notatie.

• Magic
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Magic

Multi-OS

Ik zie op "het internet" :P inderdaad dat het gewoon door elkaar heen gebruikt wordt, maar het kan de verhalen van "te weinig stroom" wel verklaren :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Maar als jouw toetsenbord geen USB taal spreekt, dan gaat het niet werken. Je zal dus een convertor moeten hebben die een PS/2 poort emuleert.

Zie ook de uitleg op deze website.

[Voor 33% gewijzigd door Admiral Freebee op 20-10-2010 10:35]

• Big Womly
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 11-07-2020

Big Womly

Live forever, or die trying

Volgens Wiki:
PS2: +5 V DC at 275 mA
USB: Max. current 500-900 mA @ 5V (depending on version)

Zou volgens mij toch moeten lukken

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• mldklh
Bedankt allen.
Waarschijnlijk zou deze dus moeten werken:
http://www.bol.com/nl/p/c...03004006446458/index.html
Ik probeer het maar.

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Je zult inderdaad waarschijnlijk een actieve converter moeten kopen voor je Cherry toetsenbord (overigens: ik vind die dingen echt... rampzalig tikken!). "standaard" vraagt een USB apparaat 100mA, inderdaad, waar een standaard USB poort maximaal 500mA kan leveren na onderhandeling van een actief USB apparaat (dus maximaal 2,5 watt, want USB is 5v). Overigens: PS/2 heeft in de officiële specs maximaal 275mA staan voor z'n +5 op pin 4. Een converter ZOU daar rekening mee moeten houden, dus een active converter zou kunnen werken. Mits de active converter 500mA vraagt.

Elke goede PS/2 standaard compliant actieve converter zou moeten werken, die zien er soms zo uit:

Bron: Wikipedia: PS/2 connector

Ontopic: nieuw toetsenbord geen optie? Vaak goedkoper, gelijk schoon en weer helemaal fris, en persoonlijk vind ik elke willekeurige Logitech/HP ramplank beter dan welke cherry dan ook.

• mldklh
Ontopic: nieuw toetsenbord geen optie? Vaak goedkoper, gelijk schoon en weer helemaal fris, en persoonlijk vind ik elke willekeurige Logitech/HP ramplank beter dan welke cherry dan ook.
Tot nu toe is het Cherry-bord onovertroffen en naar het lijkt onverwoestbaar. Het is al meer dan 20 jaar in gebruik. :-)

Maar, ik ben even bij Scheer&Foppen gaan kijken.
En thuis gekomen met een Logitech K120, prijs € 12,50
Onbegrijpelijk dat het daarvoor gemaakt kan worden.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee