Toon posts:

[7] Licentie van Ultimate naar Home

Pagina: 1
Acties:

• Pinin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21-09 22:20
Toen ik mijn pc kocht zou er een legale win7 licentie op draaien, maar ik kreeg niet de originele dvd en key
Zal mogelijk niet zo legaal zijn als verkoper beweerde, was wel een oem serial en de validaties bleven werken.

Alles bleef prima werken tot eergisteren, een fout "no bootmgr" dit is inmiddels opgelost door een rescue dvd.
Nu staat er in mijn scherm build 7600 (oud!!?) en dat de licentie niet legaal is.

> nu wil ik graag een eigen legale licentie kopen <
Maar de "aanbieding" van Microsoft is een Ultimate versie (dit is ook geïnstalleerd) en dit heb ik niet nodig.

Mijn vraag: stel ik koop nu een win7 64bits oem HOME of prof. versie en voer dat nummer in, gaat dit werken en heb ik dan dus een home of prof. versie.

Normaal zou ik een schone install doen, en dat gebeurd tzt ook wel (als de ssd er is). Maar ik heb aankomende maand echt geen tijd en heb pc wel nodig.

[Voor 16% gewijzigd door Pinin op 20-10-2010 12:05]

There is no such thing as too much coriander.

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Als je nu een andere versie geïnstalleerd hebt dan degene die je gaat aanschaffen zal de gekochte key niet werken.

Misery and hate will kill us all.

• Pinin
o.k. met sommige andere software gaat dit wel zo (ik meen met power-dvd)

• Blackspot
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 24-01-2018
Er is geen officiële support voor maar er zijn wel trucjes voor zoals hier te lezen: http://www.mydigitallife....to-less-premium-editions/

Maar je blijft natuurlijk het risico lopen dat het op een dag niet meer werkt.

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Pinin schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:44:
Nu staat er in mijn scherm build 7600 (oud!!!) en dat de licentie niet legaal is.
Build 7600 is gewoon RTM aka Final, dus niet oud. Die Build aanduiding zie je altijd als je OS in Trial of Illegal mode staat.

Windows 7 Home (Pro) zal je waarschijnlijk toch opnieuw moeten installeren. Installeren van het OS zal 15-30 minuten van je tijd kosten, alle andere apps en eventueel drivers wat langer.

Tip: Zet/Download alles klaar voordat je er aan begint, dan ben je veel sneller klaar en vergeet vooral geen backup te maken van je te formatteren partitie :)

• Pinin
redfoxert schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:17:
[...]

Build 7600 is gewoon RTM aka Final, dus niet oud. Die Build aanduiding zie je altijd als je OS in Trial of Illegal mode staat.
Ahh, is dat het. :)

De install van win7 is de tijd niet, het gaat meer om de toepassingen te configen.
Eigenlijk wil ik gewoon iets van 30dagen uitstel

[Voor 6% gewijzigd door Pinin op 20-10-2010 10:28]

• Blackspot
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 24-01-2018
Pinin schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:27:
[...]

Ahh, is dat het. :)

De install van win7 is de tijd niet, het gaat meer om de toepassingen te configen.
Eigenlijk wil ik gewoon iets van 30dagen uitstel
http://www.mydigitallife....of-windows-7-to-120-days/

Veel plezier met je 120 dagen trial van Win 7.

[Voor 0% gewijzigd door Blackspot op 20-10-2010 12:29. Reden: spelfoutje]

• sanfranjake
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je een andere versie gebruikt welke "kleiner" is dan een andere zal je opnieuw moeten installeren. Dus terug van Pro/Ultimate naar Home Premium zal je moeten herinstalleren. Echter wanneer je je Home versie wil upgraden naar Pro/Ultimate, dan volstaat een inplace upgrade.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Pinin
bedankt voor jullie hulp.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee