Ik heb een probleem met een server waarvan in een keer een aantal bestanden corrupt geraakt zijn.
( dit probleem heb ik al gehad op meerdere servers, vandaar dat ik wil weten waar het vandaan zou kunnen komen, zodat het opgelost kan worden.)
in windows eventvwr\windows logs\system krijg ik de melding:
The file system structure on the disk is corrupt and unusable. Please run the chkdsk utility on the volume Data.
Event ID: 55

indien ik iets met het bestand wil doen, kopieren, verwijderen, renamen e.d. krijg ik de volgende error

het eerste wat ik ging doen is kijken op de site van microsoft, maar dat is echt microsoft logica
zie hier oftewel de bestanden
ik heb al verschillende programmas geprobeerd om het te herstellen zoals oa:
chkdsk in windows,
testdisk,
Spinrite
en nog diverse recovery software.
ik had in dit geval wel een backup van de bestanden.
het enige wat werkte was bij de vorige server de server te starten met een ubuntu bootdisk.
de corrupte bestanden te verwijderen, en weer terug te zetten vanuit de backup.
in ubuntu kun je overigens de bestanden wel gewoon openen en er alles mee doen.
op google kan ik over hetzelfde probleem niets vinden wat werkt, op het tweakers forum ook niet. vandaar deze post.
hier staan wat specificaties van de server
ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
( dit probleem heb ik al gehad op meerdere servers, vandaar dat ik wil weten waar het vandaan zou kunnen komen, zodat het opgelost kan worden.)
in windows eventvwr\windows logs\system krijg ik de melding:
The file system structure on the disk is corrupt and unusable. Please run the chkdsk utility on the volume Data.
Event ID: 55

indien ik iets met het bestand wil doen, kopieren, verwijderen, renamen e.d. krijg ik de volgende error

het eerste wat ik ging doen is kijken op de site van microsoft, maar dat is echt microsoft logica
zie hier oftewel de bestanden
ik heb al verschillende programmas geprobeerd om het te herstellen zoals oa:
chkdsk in windows,
testdisk,
Spinrite
en nog diverse recovery software.
ik had in dit geval wel een backup van de bestanden.
het enige wat werkte was bij de vorige server de server te starten met een ubuntu bootdisk.
de corrupte bestanden te verwijderen, en weer terug te zetten vanuit de backup.
in ubuntu kun je overigens de bestanden wel gewoon openen en er alles mee doen.
op google kan ik over hetzelfde probleem niets vinden wat werkt, op het tweakers forum ook niet. vandaar deze post.
hier staan wat specificaties van de server
ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.