[Win 7] End of support

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Topicstarter
Na me lange tijd uitstekend gered te hebben met XP en recenter XP x64, is het om diverse redenen nu toch echt tijd om de overstap naar Windows 7 te maken. Ik zit echter te twijfelen tussen Professional en Ultimate. Voor het geld hoef ik het niet te laten; ik kan ze voor hetzelfde bedrag krijgen. Het gaat mij dus om de overige dingen en met name de End of support.

Na enig graven vond ik deze pagina op Wikipedia. Daaruit blijkt dat Pro support krijgt tot 2020 terwijl Ultimate dat maar krijgt tot 2015. Aangezien ik altijd vrij lang met mijn OS doe en ik safe wil zitten bij een eventuele opvolger van 7 die weer minder geslaagd is, neig ik dan naar de langere support van Pro.

Echter merkte een gebruiker op het forum op dat er wel gewoon security updates uitkomen na die tijd, iets wat me misschien ook niet geheel onlogisch lijkt, aangezien ze toch voor Professional diezelfde security updates moeten maken. Maar als ik het dan opzoek op de (redelijk onbegrijpelijke) website van Microsoft lees ik daar weer dat dat niet geldt voor 'consumentenversies', maar wel voor bepaalde zakelijke versies.

Nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet geloven. Kan iemand daar een licht op werpen? Wat kan je nog verwachten aan updates voor Ultimate na 2015?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Mainstream Support is 5 jaar voor zowel consumenten als professionele versies, Extended Support is enkel voor professionele versies is nog eens 5 jaar. Onder professioneel wordt verstaan: Professional en Enterprise. Ultimate is een consumentenproduct dus de tabel op Wikipedia klopt niet voor Ultimate. (klopt wel, dacht dat er daarnet 2020 stond bij Ultimate op Wikipedia :s). Na 2015 is het dus echt wel gedaan met updates voor je consumer-OS, tenzij MS uitzonderingen maakt voor heel acute problemen of omdat de markt nog te groot is voor het product (wat voor XP het geval was). In bijvoorbeeld Windows 2000 worden nu nog lekken gevonden die niet meer gedicht worden, aangezien sinds juni W2K uit extended support is.

In 't kort:
  • Windows 7 Starter, Windows 7 Home Basic, Windows 7 Home Premium en Windows 7 Ultimate zijn ondersteund tot 13/01/2015.
  • Windows 7 Professional en Windows 7 Enterprise zijn ondersteund tot 14/01/2020.
Als je bronnen wil:Terzijde: consumenten die 5 jaar+ doen met een Windows-versie, dat zullen er niet veel zijn. Voor bedrijven zit dat anders, bv. wij rollen Windows 7 uit voor 20 000 machines tussen nu en 2014. Dan zou 2015 nogal een korte deadline zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door YellowOnline op 20-10-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks, dat schept duidelijkheid. Professional voor consumenten valt dus ook gewoon onder de 'Business and Developer products', dat is wel even belangrijk om te weten. Ik geloof dat het dan toch maar Pro wordt. Ik weet niet hoe erg ik de extra functies ga missen, maar ik gok niet. In het ergste geval kan ik er nog een keer Ultimate bij kopen, want zoveel hoef ik er niet voor te betalen.
YellowOnline schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 23:20:
Ultimate is een consumentenproduct dus de tabel op Wikipedia klopt niet voor Ultimate. [small](klopt wel, dacht dat er daarnet 2020 stond bij Ultimate op Wikipedia :s)
2015 stond er eerder ook al hoor, getuige de referentie in mijn tekst :p
Terzijde: consumenten die 5 jaar+ doen met een Windows-versie, dat zullen er niet veel zijn. Voor bedrijven zit dat anders, bv. wij rollen Windows 7 uit voor 20 000 machines tussen nu en 2014. Dan zou 2015 nogal een korte deadline zijn.
Ik heb Vista ook overgeslagen en heel lang met XP gedaan. De versie daarvoor was '98, dus ik heb nogal de neiging om lang met een OS te doen. Bovendien heb ik vaak oudere hardware naast het nieuwe spul, dus is het dan fijn om over X-jaar niet gelijk de opvolger van 7 te moeten gebruiken op die hardware.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 21-10-2010 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Windows 7 Professional is vandaag binnen gekomen. Maar eens even snel de hardware op orde maken, ik ben nu wel erg benieuwd *O*

Bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 02-11-2010 23:08 ]