Toon posts:

Vodafone passport in Nederland = duur?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• jsiegmund
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19-09 17:06
Sinds anderhalve maand heb ik een nieuw abbonement bij Vodafone. Het is een abbo van bijna 30 euro, zou ruim genoeg moeten zijn voor mijn verbruik. Zit ook internet bij, limietloos.

Nu keek ik gisteren op My Vodafone en zag ineens naast de 29,11 binnen de bundel al 22 euro buiten de bundel staan, terwijl we nog maar halverwege de maand zijn. Ik vroeg me af wat dat in hemelsnaam zou kunnen zijn, want ik heb dus echt niet veel gebeld en gesmst de afgelopen 2 weken. Helaas kun je je huidige verbruik (behalve het totaal) niet terugzien op de site.

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat ik een paar weken geleden Vodafone Passport heb geactiveerd. Ik zag dat staan op de site en omdat ik regelmatig in het buitenland vertoef leek dat me handig om aan te zetten. Er staat overal dat het gratis is en dat je tarieven (in het buitenland) dan lager zijn, dus ik vroeg me al af waarom je dat dan nog expliciet moet activeren en ze dat niet gewoon standaard aanbieden.

Anyways; kan het zo zijn dat het activeren van Vodafone Passport mijn rekening heeft opgeblazen tot het huidige niveau? Heb t uiteraard meteen uitgezet, maar inmiddels staan de kosten er al op natuurlijk. Iemand hier ervaring mee? Mocht het inderdaad zo zijn, dan vind ik iig dat ze dat wel wat beter mogen aangeven...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjors86
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21-09 11:19
Deze vraag is ondertussen al een paar maanden oud, maar nu ik zelf ga overstappen op Vodafone wel relevant voor mij.

Op de site van vodafone staat het dat het gratis is, maar voor niets komt de zon op, heb ik me laten vertellen. Wat is het addertje onder het gras of is het daadwerkelijk gratis en ben je een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Naar mijn weten is Vodafone Passport een gratis dienst. Ik heb het ook aanstaan en heb er echt niet voor moeten betalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 17:58
Klopt. Maar bellen in het buitenland is gewoon relatief duur. En wat we ook niet meer gewend zijn - de teller gaat meteen lopen, vanaf de eerste seconde komen de euro's er bij op je rekening. Mijn ervaring is dat het harder gaat dan je gevoel je ingeeft. Na een weekje wintersport sta ik altijd weer te kijken van de rekening, ook al probeer ik telefoongesprekken te beperken, zowel qua lengte als qua 'is het wel nodig om hier, nu, voor te bellen'.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:35
Maaarrrrr, dit verbruik gaat dan niet uit je bundel, maar komt gewoon apart op de rekening ;)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thys
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 17-09 08:40
Lees dit eens door, daar staat alles wat je zou kunnen willen weten:

http://www.vodafone.nl/mo...fone_passport/wat_is_het/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19:41
Woon je toevallig vlakbij de grens met Duitsland bijvoorbeeld? V PP is geheel gratis en zoals je kunt lezen brengt het alleen voordelen met zich mee. Zonder PP zou het buiten de bundel bedrag waarschijnlijk hoger zijn geweest als dit echt komt door buitenland bellen. Een belletje naar de KS (1200) kan wellicht ook de zaak helpen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjors86
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21-09 11:19
Als ik het dus goed begrijp, als ik in het buitenland bel zonder passport, komt het uit mijn bundel?
Maar als ik dan wel een passport heb, dan is het wel goedkoper, maar gaat het buiten m'n bundel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 27-09 11:03
sjors86 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:07:
Als ik het dus goed begrijp, als ik in het buitenland bel zonder passport, komt het uit mijn bundel?
Maar als ik dan wel een passport heb, dan is het wel goedkoper, maar gaat het buiten m'n bundel?
Bellen in het buitenland gaat nooit uit de bundel, ook niet als je Passport hebt uitgeschakeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thys
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 17-09 08:40
sjors86 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 11:07:
Nee, als je in het buitenland belt telt het voor vrijwel alle abbonementen buiten je bundel. Met passport aan ook maar dan is het goedkoper dan zonder passport. Dat is het enige verschil.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 16:35
Het heeft overigens ook invloed op de prijzen voor je internet in het buitenland. Maar vaak kun je dan beter de Internet Dagbundel afsluiten: http://www.vodafone.nl/in..._telefoon/internationaal/

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

sjors86 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 10:30:
Deze vraag is ondertussen al een paar maanden oud, maar nu ik zelf ga overstappen op Vodafone wel relevant voor mij.

Op de site van vodafone staat het dat het gratis is, maar voor niets komt de zon op, heb ik me laten vertellen. Wat is het addertje onder het gras of is het daadwerkelijk gratis en ben je een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet?
Het is gratis. Als je niet in het buitenland bent doet het niets voor je rekening.

Of je een dief van je eigen portemonnaie bent ligt aan je belgedrag. Het verandert namelijk de tariefstructuur. Als je voornamelijk korte gesprekken voert (minder dan 3 minuten geloof ik), wil de normale tariefstructuur nog wel 's voordeliger zijn. Voer je meestal langere gesprekken dan is Passport al vrij snel goedkoper.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee