Toon posts:

[XP/7] Programma voor het traceren van al je drivers?

Pagina: 1
Acties:

• nielsven
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 11:44
Hoi!
Ik wil binnenkort misschien opnieuw xp op mijn pc zetten of misschien windows 7 (weet niet of dit iets uithaalt qua snelheid).

Is er een programmatje dat registreert welke drivers je allemaal gebruikt? Dit zou veel tijd schelen als ik dan opnieuw windows installeer.

Hieronder wat specs van de pc.
XP Home edition
Intel Pentium 4 3.00 GHz (2CPU's)
3070mb Ram
Nvdia Geforce 6600
2 x 17" Acer AL1711

Is het rendabel om hier windows 7 op te zetten of word het gewoon tijd voor een nieuwe pc?

Alvast bedankt voor de reacties :-)

• adoy
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23-08 12:34

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Voor Windows XP heb je DriverGrabber. Hiermee save je al je drivers naar een map, zodat je ze later weer makkelijk kunt installeren. ;)

Je hebt ook nog DriverMax. Hiermee moet je wel weer een stuk verder komen! Suc6!

[Voor 26% gewijzigd door adoy op 19-10-2010 22:28. Reden: PRESS PLAY ON TAPE]

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 17:12

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Bij Windows 7 hoef je zelf amper wat te doen, de meeste apparaten worden tijdens de installatie al herkend, en anders nadat je verbinding met internet hebt gaat hij wel zoeken, en vind hij ze vaak alsnog.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11:20

Compizfox

Bait for wenchmarks

Gewoon even naar ati.com of nvidia.com voor je videokaartdrivers, en even naar de site van je moederbordfabrikant voor de chipset-, geluids- en netwerkkaartdrivers.

Is toch niet zo moeilijk? Heb je ook meteen de nieuwste.

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
En als je van XP naar Win7 gaat zul je sowieso andere drivers moeten hebben dan diegene die je back-uped vanuit XP.

Misery and hate will kill us all.

• nielsven
Thanks voor de replys :)
Ik ga drivergrabber eens testen.

Zou de pc sneller worden met windows 7 of alleen maar trager? De hardware is niet al te nieuw helaas..

• Gero71
3Ghz cpu en 3Gb aan ram moet Win7 prima kunnen trekken, sneller zal het niet worden maar langzamer ook niet, gok ik.

Je moet toch opnieuw installeren, begin je met Win7, bevalt het niet doe je alsnog XP.

• nielsven
Gero71 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:43:

Je moet toch opnieuw installeren, begin je met Win7, bevalt het niet doe je alsnog XP.
Klopt maar ik moet dan wel Windows 7 zonder reden aanschaffen als het niet bevalt ;)
Ik denk er nog even over na.
Bedankt voor de info!

• Gero71
Ergens een (originele) iso vandaan trekken, je hoeft pas na 30 dagen te activeren ;)
(en met de "rearm" optie kan je dat verlengen naar max 120 dagen)
http://www.mydigitallife....of-windows-7-to-120-days/

[Voor 54% gewijzigd door Gero71 op 20-10-2010 11:08]

• nielsven
Dat is inderdaad ook een optie! Thanks :-)

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Of je maakt geheel netjes gebruik van de 90 dagen trial versie van Windows 7 Enterprise.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mystery
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 24-05-2017
Is Driverquery (commando zit standaard in Windows XP) geen optie?
Hier staan de parameters.

Battle.net tag

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16-09 20:29

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Begin toch alsjeblieft niet aan die driver zoek programma's zoals DriverGrabber of programma's die zich voordoen dat ze je pc scannen op driver updates en dergelijken, niks meer dan ellende en spyware.

Drivers voor je videokaart kun je hier vinden, de taal op English (UK) laten staan aangezien dat de multi-language drivers zijn dus ook in het nederlands ;)
http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

Voor de rest heb je onder Windows 7 geen drivers nodig, vaak de videodriver ook niet eens omdat die automatisch herkent wordt maar de driver van nvidia zelf is wel wat nieuwer en wel aan te raden ;) Verder zou je nog even de driver van je moederbord chipset kunnen downloaden, die zijn vaak te vinden op de site van je moederbord fabrikant.

Voor asus kun je ze bijvoorbeeld vinden op: http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

www.maartendeboer.net
Mijn sig is te klein :+

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee