Toon posts:

2 Beeldschermen + HD TV

Pagina: 1
Acties:

• mverhoef
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11-12-2010
Ik heb een PC met de volgende hardware:
  • Moederbord -ASUS P5K
  • XFX GeForce 8600 GTS 720M 256MB eXTreme
Met deze videokaart stuur ik 2 Acer schremen aan (AL1916), nu wil ik ook mijn nieuwe Samsung LED TV aansluiten op deze computer via HDMI. Ik draai Windows 7 en wil full hd films op mijn pc kunnen openen zodat ze afspelen op de TV.

Nu weet ik niet of ik met iedere hdmi kaart een hoge kwaliteit op mn tv kan krijgen, ook zit er op het moederbord wel een extra PCIe slot alleen op internet zie ik dat deze maar x4 is ipv x16, ik weet niet goed wat dit betekend
Expansion Slots 2 x PCIe x16 (blue @ x16 mode, black @ x4 or x1 mode) supports CrossFire Technology
Kan iemand mij antwoord geven op bovenstaande vragen, alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

x4 is snel zat voor een simpele videokaart. Als je gaat voor het simpelste kaartje dan zal die zelfs op x1 nog meer dan zat bandbreedte hebben.

30" monitor te koop

• mverhoef
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11-12-2010
Maar hoe zit het met de kwaliteit van goedkope HDMI kaartjes kan ik full HD op mijn 32" Samsung afspelen ?

• hellfighter87
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 06:38
mverhoef schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:43:
Maar hoe zit het met de kwaliteit van goedkope HDMI kaartjes kan ik full HD op mijn 32" Samsung afspelen ?
full hd is alleen de resolutie, dat zecht verder maar weinig over de kwaliteit

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

HDMI is gewoon digitaal, maakt niet uit of je dat nu op een simpel kaartje hebt zitten of een flink high-end ding.

30" monitor te koop

• Nielson
  • Laatst online: 25-09 16:07
mverhoef schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:43:
Full HD beeld weergeven doet elke goedkoop kaartje, wil je ook ondersteuning bij het decoden van HD filmmateriaal dan is de chipset wel meer van belang:

Wikipedia: Nvidia PureVideo
Wikipedia: Unified Video Decoder

Echter vallen bijna alle (recente) budget kaartjes wel in bovenstaande categorie.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee