• Piete
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 03-10-2015
Beste leden,

Ik heb als opleiding mijn HBO bouwkunde afgerond, maar door het gebrekkige werk in de bouw, werk ik nu als PHP programmeur. Ik heb mijn hobby omgezet in mijn werk. Nu wil ik mijn CV toch wat gaan opvijzelen door middel van wat certificaten. Nu vroeg ik mij af wat zijn nuttige certificaten ten aanzien van mijn werk als PHP programmeur. Qua programmeren zit het wel goed, dit doe ik al ruim 8 jaar en een jaar in dienst voor een baas.

Zelf denk ik ook een beetje in de richting van bijvoorbeeld PRINCE 2. Hebben jullie tips voor mij?

Piete

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Je weet dat PRINCE 2 geen programmeertaal is? Ik bedoel, wat wil je bereiken/later worden als je groot bent?

[Voor 5% gewijzigd door SeatRider op 19-10-2010 21:28]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• robbert
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15:08
SeatRider schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:24:
Je weet dat dat geen programmeertaal is?
offtopic:
Hoezo is PHP geen programmeertaal? [edit]Sorry, dacht dat bovenstaande reactie een PHP bash was...[/edit]

[Voor 14% gewijzigd door robbert op 19-10-2010 21:29]

• Victor
  • Niet online
Het Zend PHP certificaat is zo'n beetje het meest bekende certificaat op PHP gebied. Als je in een sollicitatie overigens echt wilt overtuigen doe je dat niet met een certificaat, maar met een goed voorbeeld van je kunnen. Zorg dat je wat code in je portfolio hebt die je kunt laten zien.

• Piete
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 03-10-2015
SeatRider schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:24:
Je weet dat PRINCE 2 geen programmeertaal is? Ik bedoel, wat wil je bereiken/later worden als je groot bent?
Weet ik, maar wil zelf wel wat ervaring opdoen met project management.

• Victor
  • Niet online
Piete schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:38:
[...]

Weet ik, maar wil zelf wel wat ervaring opdoen met project management.
Als programmeur zou ik me dan verdiepen in een agile methodiek zoals Scrum. Een leukere manier van werken dan van die documentfabrieken zoals PRINCE en tegenwoordig behoorlijk in trek.

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Wij kijken totaal niet naar je certificaten als je hier zou solliciteren. Gewoon goede projecten bouwen met nette georganiseerde code daar zien we veel meer aan dan n papiertje. Door de handleiding uit je hoofd te leren kun je nog niet goed werken. Victor haalt een goed punt aan, Agile, Scrum, Xtreme Programming, weten wat dat inhoudt en het kunnen toepassen heb je veel meer aan imo.

• yanny0808
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 12-11-2010
Wow een Zend certificaat is echt duur, http://shop.zend.com/eu/php-certification.html
Ik weet niet of het geld waard is, ik ben ook iemand die zoveel mogelijk certificaten op zak wilt hebben, maar deze PHP Zend ga ik echt niet doen, tenzij het gratis voor me wordt geregeld door school ofzo, maar denk het niet.
Belangrijker is inderdaad portfolio.

[Voor 8% gewijzigd door yanny0808 op 21-10-2010 10:26]

• HuHu
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
yanny0808 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:25:
Wow een Zend certificaat is echt duur, http://shop.zend.com/eu/php-certification.html
Ik weet niet of het geld waard is, ik ben ook iemand die zoveel mogelijk certificaten op zak wilt hebben, maar deze PHP Zend ga ik echt niet doen, tenzij het gratis voor me wordt geregeld door school ofzo, maar denk het niet.
Belangrijker is inderdaad portfolio.
Duur? Het kost 195 euro. Wat had je dan verwacht, een tientje?

• zircondan
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 11-07 15:11
Als professional is 195 euro inderdaad 'goedkoop'. Het kostbaarste is toch echter de tijd die je erin moet steken :).

Als je bij een bedrijf zit, en je kan hard-maken dat de Zend certificaat nodig is dan betalen de meeste bedrijven dit wel. Zeker voor maar 195 euro.

• yanny0808
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 12-11-2010
Ja, voor mij is het duur, want ik ben een student :D en niet echt een professional.
Ik wil een Java certificaat halen en bij ons op school is het gratis.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee